Εκρηκτική αποσυμπίεση ένα από τα σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες για την συντριβή του μοιραίου Α-320-211

1Βίντεο από την περιοχή της συντριβής του αεροσκάφους A 320-211 με νηολόγιο D-AIPX της πτήσης 4U9525 από την Βαρκελώνη στο Ντίσελντορφ δόθηκε στη δημοσιότητα.

Στην περιοχή της συντριβής διακρίνονται εκατοντάδες μικρά συντρίμμια του μοιραίου Airbus χωρίς όμως να φαίνεται το ουραίο τμήμα του αεροσκάφους ή κάποιο άλλο  ευδιάκριτο σημείο της κατασκευής του στοιχείο  που καταδεικνύει το γεγονός ότι η συντριβή ήταν ιδιαίτερα βίαιη και οι συνθήκες επιβαρύνθηκαν ιδιαίτερα και από το δύσκολο γεωγραφικό ορεινό ανάγλυφο της περιοχής.

Όπως ανακοινώθηκε το «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους έχει βρεθεί και ανασυρθεί και αφού διαπιστωθεί ότι δεν έχει υποστεί κάποια ζημιά, πέρα από αυτή που προβλέπεται από τον κατασκευαστή θα επιχειρηθεί η ανάκτηση των καταγεγραμμένων δεδομένων σε ειδικά κέντρο στο Παρίσι.

Σε ότι αφορά το αεροσκάφος καθαυτό το Α 320-211 D-AIPX πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Νοεμβρίου του 1990, εισήλθε σε υπηρεσία με την Lufthansa το 1991 και μεταβιβάστηκε στη θυγατρική της Germanwings μόλις πριν ένα χρόνο. όπως αναφέρεται η τελευταία επιθεώρηση ρουτίνας ήταν την ακριβώς προηγούμενη ημέρα στο Ντίσελντορφ. Το αεροσκάφος είχε συμπληρώσει 58,313 ώρες πτήσεις.

Το γεγονός ότι το Α320 πετούσε πριν ξεκινήσει την μοιραία του πτώση στα 36.000 πόδια δηλαδή πάνω από τον «καιρό» και ότι σύμφωνα με πληροφορίες ο πιλότος δεν εξέπεμψε κατάσταση ανάγκης (mayday) οδηγούν σε ένα πρώτο συμπέρασμα ότι υπήρξε καταστροφική αστοχία.

Το γεγονός του ότι πετούσε πάνω από τον καιρό, αναφέρεται για να διαφοροποιηθεί το συγκεκριμένο δυστύχημα με αυτό του Α 330 της Air France πάνω από τον Ατλαντικόόταν χωρίς να το αντιληφθούν οι πιλότοι και με λάθος χειρισμό το αεροσκάφος έπεσε σε απώλεια στήριξης που κατέληξε σε μη ελεγχόμενη πτώση.

Τότε όμως το δυστύχημα είχε συμβεί τη νύκτα και μέσα σε καιρό (καταιγίδα) και δεν υπήρχε κανένα σημείο αναφοράς στο έξω περιβάλλον.

Άλλη περίπτωση καταστροφικής αστοχίας στο ύψος πτήσης ήταν αυτή της πτήσης 004 το 1991 της εταιρείας Lauda Air όταν σε αεροσκάφος Boeing 767-300ER άνοιξε ο αριστερα αναστροφέας ώσης με αποτέλεσμα τη συντριβή του αεροσκάφους και τοι θάνατο και των 223 επιβαινόντων.

Εάν αποκλειστούν οι δύο παραπάνω αιτίες, όπως και αυτή του τρομοκρατικού κτυπήματος, τότε απομένει μόνο η περίπτωση της εκρηκτικής αποσυμπίεσης η οποία ουσιαστικά έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση ανεπανόρθωτης ζημιάς (διάρρηξη ατράκτου) χωρίς καμία ελπίδα για κανένα πιλότο να μπορέσει να κάνει κάτι.

Πάντως όσο πιο παλιό είναι το αεροσκάφος τόσοι περισσότεροι και οι κύκλοι που έχει πραγματοποιήσει (απογείωση-άνοδος-συμπίεση- αποσυμπιεση-κάθοδος-προσγείωση) κάτι που επιβαρύνει πάντα την άτρακτο και τα ευαίσθητα σημεία συνδέσεώς της.

Όπως ανέφερε ο Δρ. Steven Wright ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων στο BBC 4 οι εμπειρογνώμονες επιβάλλεται να κοιτάξουν και το ιστορικό των επιθεωρήσεων του αεροσκάφους και της συντήρησης του. «Για ένα αεροσκάφος να χάσει 32.000 πόδια μέσα σε 8 λεπτά είναι κάτι το πολύ πολύ ασυνήθιστο» είπε.

Στο μεταξύ και όπως αναφέρεται από την βάση των συνεργείων διάσωσης τα ελικόπτερα χρειάζονται περί τα 4 λεπτά για να μεταβούν στο σημείο της συντριβής. Παρά το γεγονός ότι η νύχτα έχει πέσει τα ελικόπτερα συνεχίσουν τις πτήσεις τους προς την περιοχή της πτώσης ενώ οι και καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές με βροχή και χαμηλή θερμοκρασία.

Η πτώση του αεροσκάφους της Germanwings δεν προκλήθηκε από τρομοκρατικό κτύπημα, ανέφεραν Αμερικανοι αξιωματούχοι.

«Δεν υπάρχει καμία ένδειξη  σύνδεσης του δυστυχήματος με τρομοκρατία αυτή την ώρα»δήλωσε η Bernadette Meehan εκπρόσωπος του /εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των ΗΠΑ.

Crash A320 : notre vidéo exclusive sur les… από LaProvence

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *