Τελευταία Νέα

Οι παράξενες αιτίες που σας προκαλούν πόνο στη μέση…

Οι περισσότεροι άνθρωποι, κάποια στιγμή στην ζωή τους… θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα στην μέση. Εξαιρώντας τις κοινές παθήσεις, ο πόνος στην περιοχή της μέσης μπορεί να πυροδοτηθεί και από καταστάσεις που μέχρι πρότινος ίσως να μην είχατε υποψιαστεί. Ο χειρουργός ορθοπεδικός κ. Αντώνιος Αγγουλές εξηγεί διεξοδικά.

Κοιμάστε μπρούμυτα

Εάν συνηθίζετε να κοιμάστε μπρούμυτα, τότε κατά πάσα πιθανότητα καταπονείτε την μέση σας μιας και αυξάνεται η λόρδωση της μέσης και γίνεται υπερέκταση. Επίσης, αν το μαξιλάρι σας είναι πολύ ψηλό τότε πιθανώς να σας δημιουργεί πρόβλημα στην μέση. Θα πρέπει λοιπόν να φροντίσετε το μαξιλάρι σας να έχει τέτοιο πάχος που να κρατά τον αυχένα σας σε ευθεία με την υπόλοιπη σπονδυλική στήλη και να προτιμάτε την εμβρυϊκή στάση στον ύπνο. Αν κοιμάστε ανάσκελα, να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα. Επιλέξτε, επίσης, ένα στρώμα όχι πολύ σκληρό (αλλά όχι και πολύ μαλακό) για να διατηρείτε την σπονδυλική στήλη σε σωστή θέση.

Καπνίζετε!

Το ξέραμε πως το κάπνισμα κάνει κακό σε όλα, αλλά και στα προβλήματα τη μέσης; Ναι σωστά! Έρευνες δείχνουν ότι οι καπνιστές έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να υποφέρουν από προβλήματα μέσης μιας και η νικοτίνη εμποδίζει την κυκλοφορία του αίματος και κατ΄επέκταση οδηγεί σε πιο γρήγορο γήρας. Το κάπνισμα μπορεί, επίσης, να συσχετιστεί με την ικανότητα του σώματος να απορροφά ασβέστιο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πιο εύκολα οστεοπόρωση και άρα θέματα μέσης. Η νικοτίνη μειώνει τον μεταβολισμό, δημιουργεί σπασμούς στα αγγεία και άρα μειωμένη αιμάτωση στην περιοχή της μέσης, ενώ επίσης προκαλεί τον λεγόμενο “τσιγαρόβηχα” που δημιουργεί μικρορήξεις στον μεσοσπονδύλιο δίσκο.

Είστε ένα συναισθηματικό ράκος

Δεν είναι μυστικό ότι η ψυχολογία παίζει τεράστιο ρόλο στο θέμα της υγείας. Έρευνες είχαν ως πρόσφατα δείξει ότι οι άνθρωποι που παλεύουν με τον πόνο έχουν περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη… ωστόσο νέες έρευνες αποδεικνύουν και το αντίστροφο. Μελέτη σε πανεπιστήμιο του Καναδά δείχνει ότι άτομα που είχαν ψυχολογικά προβλήματα είχαν έως και τέσσερις φορές παραπάνω πιθανότητες να παρουσιάσουν κάποιο πρόβλημα στην μέση. Κάποιοι επιστήμονες πιστεύουν ότι η αδυναμία διαχείρισης του άγχους μπορεί να πυροδοτήσει την κορτιζόλη, που προκαλεί πόνους και πιασίματα σε μέση και αυχένα. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ο χρόνιος πόνος ενώ στις περιπτώσεις αυτές συνιστάται η γιόγκα, το πιλάτες και οι αναπνοές.

Σας αρέσει να είστε κομψές

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι τα ψηλά τακούνια είναι σέξι! Ωστόσο, κρύβουν και πολλούς κινδύνους. Από την άλλη, το ίδιο φαίνεται πως συμβαίνει και με τα πολύ χαμηλά παπούτσια, όπως είναι τα σανδάλια, οι μπαλαρίνες και οι σαγιονάρες, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην μέση. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να εναλλάσσετε τα παπούτσια μέσα στην εβδομάδα για να αποφεύγετε να φοράτε συνέχεια το ίδιο υπόδημα, ενώ ιδανικό είναι ένα παπούτσι με τακούνι 4-5 πόντων.

Ξαπλώνετε πολλές ώρες

Αν έχετε συνηθίσει να περνάτε πολλές ώρες στο κρεβάτι, τότε το πιο πιθανό είναι να σας δημιουργηθούν προβλήματα στη μέση καθώς προκαλείται μυική ατροφία. Έρευνες στην Σουηδία έδειξαν ότι εκείνοι που υπέφεραν από προβλήματα στη μέση επανήλθαν πιο γρήγορα με μια σχετική κινητικότητα και πολύ πιο άμεσα από όσους περνούσαν πολλές ώρες στο κρεβάτι. Το περπάτημα (περίπου ένα μισάωρο την ημέρα), η κολύμβηση και η γιόγκα κάνουν πολύ καλό λένε οι μελετητές, γι’ αυτό μην αμελείτε την άσκηση… έστω και προληπτικά.

Κάθεστε πολλές ώρες μπροστά στον οθόνη

Οι ειδικοί τονίζουν ότι 9 ώρες ημερησίως είναι το μέγιστο που επιτρέπεται κάποιος να κάθεται μπροστά στον υπολογιστή. Έρευνες έχουν δείξει ότι η αυξανόμενη έκθεση σε υπολογιστή, tablets ή και smartphones προκαλεί πόνους στην μέση. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να κάνετε διαλείμματα, να κάνετε τακτικά ασκήσεις για την μέση και τον αυχένα και να κρατάτε τη οθόνη στο ύψος των ματιών για να διατηρείτε ίσια την σπονδυλική στήλη. Μάθετε να κάθεστε στην σωστή στάση και λύστε με έναν φυσικοθεραπευτή ή ορθοπεδικό οποιαδήποτε απορία αναφορικά με την σωστή θέση στο γραφείο.

Πηγη tromaktiko

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *