Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις…

1Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα Δημόσια Λύκεια με τη θεσμοθέτηση του International Baccalaureate όπως συμβαίνει σε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια ενώ η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία προτείνει εισαγωγή χωρίς Εξετάσεις στα Πανεπιστήμια.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα (ΙΒ) είναι ουσιαστικά ένα δεύτερο διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών μέσα στο σχολείο το οποίο προϋποθέτει μία επιπρόσθετη δομή.
Ωστόσο αρκετά ερωτήματα δημιουργούνται σχετικά με το εαν το δημόσιο σχολείο έιναι σε θέση να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιο διπλό πρόγραμμα ειδικά από τη στιγμή που ήδη οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών είναι τεράστιες.

Η Επιτροπή που συνεδρίασε στη Δράμα, ύστερα από αρκετές ματαιώσεις και αναβολές, πρότεινε μία σειρά προτάσεων μεταξύ των οποίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση την ακόλουθη: «Ομάδα εργασίας που θα εξετάσει μοντέλα εκπαίδευσης και πλαίσια σπουδών που θα περιλαμβάνουν δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, το ένα εκ των οποίων μπορεί να είναι πρόγραμμα που οδηγεί σε ενός τύπου Διεθνές Απολυτήριο ΙΒ).

Απολύτως αναγκαία κρίνεται η σταδιακή αποσύνδεση της εκπαίδευσης στο Γενικό Ενιαίο Λύκειο από τις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις κι΄έτσι το έργο της ειδικής επιτροπή θα είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση θέσπισης κριτηρίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σχετικά με τμήματα υψηλής ζήτησης μπορεί να εξεταστεί αν η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια από κοινού με τη βαθμολογία από εναλλακτικές στις πανελλήνιες τυποποιημένες εξετάσεις.
Σε τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι εισαγόμενοι θα μπορούσαν να επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια και χωρίς οποιουδήποτε τύπου εξετάσεις.

Επίσης συζητήθηκε το θέμα των δώδεκα επιτροπών με σκοπό τη διαμόρφωση προτάσεων σχετικά με τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία επιδιώκεται να είναι έτοιμη στο τέλος του Μαρτίου όπου και θα συνεδριάσει η 42μελής Επιτροπή Εθνικού διαλόγου

Σε οτι αφορά στην υποχρεωτική εκπαίδευση , νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο επισημάνθηκε ότι:

«Με δεδομένο ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει ανακοινώσει 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, ειδική επιτροπή με ομάδες εργασίας θα ασχοληθούν με τα παρακάτω ερωτήματα:
Το μοντέλο διακυβέρνησης της εκπαίδευσης. Πώς θα αποκτήσει αυτονομία η σχολική μονάδα, ως προς το πρόγραμμα, και τη λειτουργία της; Μπορεί να έχουν οι σχολικές μονάδες τη διαχείριση του προϋπολογισμού τους; Ποιο είναι το optimum μέγεθος;
Ενιαίος τύπος σχολείων, ή διαφοροποιημένη εκπαίδευση; Μπορεί το σχολείο να βγει από την τυποποιημένη ανωνυμία και να αποκτήσει διακριτή φυσιογνωμία και brand name? Ποιοι ενδιάμεσοι υποστηρικτικοί θεσμοί ανάμεσα στη σχολική μονάδα και τη διοίκηση; Αποτίμηση του θεσμού του σχολικού συμβούλου.
Από το αναλυτικό πρόγραμμα στις εκπαιδευτικές πρακτικές. Πώς μπορεί να συγκροτηθεί ένα project oriented πρόγραμμα; Ποιες αλλαγές σε σχέση με τα υπάρχοντα προγράμματα; Δημιουργία πλαισίου σπουδών (coherent/aligned curriculum) σχεδιασμένο ώστε (α) να εξυπηρετεί/ διευκολύνει τη μάθηση (όχι απλά τη διδασκαλία), (2) να μην έχει κενά και επαναλήψεις, (3) να είναι συστοιχισμένο με τα μαθήματα, γνωστικά αντικείμενα και επίπεδα εκπαίδευσης ή τάξεις.
Ποιες μορφές συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας για την κατάρτιση του προγράμματος και των δραστηριοτήτων του σχολείου; Ποιοι τρόποι αποτίμησης και λογοδοσίας του προγράμματος και του σχολικού έργου;
Η βιβλιοθήκη του σχολείου, ο βιβλιοθηκάριος, η γραμματειακή υποστήριξη. Η αλλαγή της εσωτερικής δομής του σχολείου. Η εκπαίδευση εκτός της τάξης. Πώς θα επιτευχθεί σε δύσκολους καιρούς, σε ποια κλίμακα, με ποια μέθοδο;
Ομάδα εργασίας για τη μελέτη σταδιακή εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, για τις νομοθετικές παρεμβάσεις που απαιτεί μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση και ένα σχετικά αποκεντρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ομάδα εργασίας για τη μελέτη για το Κοινωνικό/«Συμμετοχικό» Σχολείο (με ιδέες από τα ΖΕΠ) το οποίο να εφαρμοστεί πιλοτικά σε πληθυσμό περιφερειών της χώρας με τα μεγαλύτερα προβλήματα και τους λιγότερους πόρους.”

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *