Ο ρόλος του ψηφιακού μετασχηματισμού στη λιανική

Ο ρόλος του ψηφιακού μετασχηματισμού στη λιανική

Πώς η ευφυία των πραγμάτων γίνεται κέρδος για τις επιχειρήσεις

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της λιανικής έχει ήδη ξεκινήσει και μαζί ο αγώνας δρόμου των μεγαλύτερων τουλάχιστον επιχειρήσεων του κλάδου να επιλέξουν την καταλληλότερη τεχνολογία που θα υιοθετήσουν, για να μη μείνουν πίσω στη μάχη του ανταγωνισμού. Η ελληνική αγορά, ωστόσο, παραμένει διστακτική ως προς την ενσωμάτωση των διαθέσιμων πρωτοποριακών τεχνολογιών στις επιχειρησιακές διαδικασίες, φοβούμενη ενδεχομένως πως δεν θα πετύχει το επιθυμητό ROI, όπως επισημαίνει σε σχετικό άρθρο η Μοbile Technology, εταιρεία με δραστηριότητα πολλών ετών στο τομέα των τεχνολογιών αιχμής ειδικά για τη λιανική.

Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα των τεχνολογικών εφαρμογών στη λιανική τονίζεται πως η τεχνολογία Rain RFID παρέχει Item Intelligence που επιτυγχάνει 98% ακρίβεια στη διαχείριση αποθεμάτων, έως 20% αύξηση πωλήσεων και 50% μείωση στα out of stock. Αντίστοιχα, οι «έξυπνες» ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού επιτρέπουν την αυτοματοποιημένη αλλαγή των τιμών σε πραγματικό χρόνο και σε απόλυτη συμφωνία με τις αντίστοιχες τιμές στο ταμείο. «Πρόκειται για τεχνολογίες που συνδυάζονται με φορητά τερματικά ή και PDA’s, αυτοματοποιούν εργασίες, μειώνουν κόστη και ελαχιστοποιούν τα ανθρώπινα λάθη. Στις επιχειρήσεις παρέχουν ευελιξία για τη δημιουργία και προώθηση προσφορών, ενώ στους καταναλωτές περισσότερες προϊοντικές πληροφορίες για να πραγματοποιήσουν ενημερωμένες αγορές», επισημαίνουν τα στελέχη της Mobile Technology, η οποία σχεδιάζει και υλοποιεί τις παραπάνω λύσεις, εκπροσωπώντας τους οίκους IMPINJ και SES-Imagotag που οδηγούν τις διεθνείς εξελίξεις σε αυτούς τους τομείς.

Μία ακόμα δυναμικά αναπτυσσόμενη, αλλά και διαχρονική τάση στη λιανική αποτελούν οι τεχνολογίες που έχουν ως επίκεντρο τον άνθρωπο και αναβαθμίζουν το customer experience, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων, του engagement και του loyalty. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ρομποτική με τον Pepper, το πρώτο interactive humanoid robot που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Μέσα από custom-made εφαρμογές της Mobile Technology μπορεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες μιας επιχείρησης στα ελληνικά, να προωθήσει προϊόντα με τη βοήθεια της οθόνης αφής του, καθώς και να συνδεθεί με το ERP, για να πραγματοποιήσει π.χ. παραγγελία βάσει διαθεσιμότητας. Η 3D Ολογραφική Τεχνολογία είναι μία ακόμα πρωτοποριακή τεχνολογία που μαγνητίζει τα βλέμματα με 3D περιεχόμενο και βάσει διεθνών case studies μπορεί να αυξήσει τα Instore sales των προϊόντων που προβάλλει μέχρι και 31,4% μέσα σε έναν μήνα.

Νέα όπλα για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αποκτά και ο λιγότερο εμφανής ήρωας του λιανεμπορίου, η αποθήκη. Με την αξιοποίηση των Smart Glasses που προβάλλουν στους χρήστες video με όλα τα δεδομένα που χρειάζονται σε πραγματικό χρόνο, η διαδικασία Picking μετασχηματίζεται σε vision picking και η παραγωγικότητα αυξάνεται, αφού πλέον το προσωπικό μπορεί να εργαστεί με ελεύθερα χέρια. Εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα έχει και το voice picking που υποστηρίζεται από τα συστήματα διαχείρισης φωνητικών εντολών και ήδη αριθμεί 1 εκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα οι χρήστες ανέρχονται μόλις στους +1.000 με τη Mobile Technology να έχει υλοποιήσει έργα ως Platinum Partner του εξειδικευμένου οίκου Vocollect Voice της Honeywell.

Προτεινόμενα για εσάς

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑΠηγή άρθρου – naftemporiki.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *