Το στοίχημα των 100 εκατ. της «Αττικά Πολυκαταστήματα»

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αύξηση του τζίρου της κατά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ, από τα περίπου 195 εκατ. ευρώ το 2019 σε περίπου 300 εκατ. ευρώ, μέσα από τέσσερις κινήσεις, φιλοδοξεί να έχει η «Αττικά Πολυκαταστήματα» στο προσεχές μέλλον. Κινήσεις, που ξεκινούν από τη… διπλανή της πόρτα, την επέκταση δηλαδή του κεντρικού της πολυκαταστήματος σε τμήμα των ορόφων που σήμερα στεγάζονται υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς, και φτάνουν μέχρι το Ελληνικό, όπου η εταιρεία λαμβάνει θέση για τη λειτουργία πολυκαταστήματος αλλά και μεμονωμένων καταστημάτων πολυτελών σημάτων, εφαρμόζοντας τη λεγόμενη mono-brand στρατηγική.

Νέοι χώροι

Η πλέον άμεση κίνηση είναι η έναρξη πολύ σύντομα των εργασιών για την επέκταση του πολυκαταστήματος Attica στο City Link κατά 4.000 τ.μ. Η επέκταση θα γίνει στον 3ο και 4ο όροφο του κτιρίου όπου σήμερα στεγάζονται διοικητικές υπηρεσίες της τράπεζας και ήδη έχουν ξεκινήσει για κάποιους από τους εργαζομένους εκεί οι διαδικασίες μετακόμισης. Στους νέους χώρους αναμένεται να επεκταθεί το αθλητικό τμήμα και όχι μόνο, οι χώροι που στεγάζουν υφιστάμενες μάρκες, αλλά να προστεθούν και νέες, πιθανότατα και κάποιες πολυτελείς. Στόχος της «Αττικά Πολυκαταστήματα» είναι οι νέοι χώροι που θα προκύψουν από την επέκταση κατά 4.000 τ.μ. να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο του 2020, ενώ η εταιρεία προσδοκά τζίρο από εκεί της τάξης των 15 εκατ. ευρώ. Η επένδυση για την αναμόρφωση του χώρου και τα εμπορεύματα είναι ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Δεν αποκλείεται –αναλόγως των εξελίξεων στην αγορά, αλλά και των αποφάσεων που θα λάβει η Τράπεζα Πειραιώς– να εξετασθεί επέκταση και στους χώρους του 1ου και 2ου ορόφου που επίσης χρησιμοποιεί σήμερα η τράπεζα. Οποιοσδήποτε σχεδιασμός για επέκταση στους άλλους δύο ορόφους, πάντως, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους.

Η ενίσχυση του καταστήματος στο City Link με νέα σήματα και μάλιστα πολυτελή αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο την επισκεψιμότητα από τουρίστες που προέρχονται από τρίτες χώρες (κατά κύριο λόγο Κινέζοι, Αμερικανοί, Ρώσοι, Ισραηλινοί). Αλλωστε, περίπου το 17% του τζίρου του συγκεκριμένου καταστήματος είναι πωλήσεις tax free, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο, ενώ στον συνολικό τζίρο της εταιρείας οι πωλήσεις tax free είναι 10%.

Στο Ελληνικό

Το μεγάλο στοίχημα, βεβαίως, για την «Αττικά Πολυκαταστήματα» είναι η επένδυση στο Ελληνικό, με την εταιρεία να ποντάρει στη βαθιά και πολυετή σχέση συνεργασίας που έχει με τη Lamda Development. Στην πρώτη φάση ανάπτυξης του Ελληνικού προβλέπεται μεταξύ άλλων η δημιουργία εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης, κοντά στη στάση του μετρό «Ελληνικό», επιφάνειας 72.000 τ.μ., και η ανάπτυξη καταστημάτων στην περιοχή της μαρίνας του Αγίου Κοσμά σε συνολική έκταση 30.000 τ.μ. Το ενδιαφέρον της «Αττικά Πολυκαταστήματα» είναι κάτι παραπάνω από έντονο και για τις δύο περιοχές εντός του Ελληνικού και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα είναι ο διαχειριστής του πολυκαταστήματος και θα αναπτύξει και mono-brands καταστήματα, η εταιρεία προσδοκά τζίρο 40 εκατ. ευρώ. Το πρώτο τεστ πάντως για την αποτελεσματικότητα καταστημάτων που το καθένα θα πουλάει αποκλειστικά προϊόντα μιας πολυτελούς φίρμας σχεδιάζεται να γίνει εντός του 2020 με τη λειτουργία κάποιων υφιστάμενων εντός εμπορικών κέντρων.

Η στρατηγική ανάπτυξης πολυτελών mono-brands καταστημάτων ενισχύεται και από ακόμη ένα στοιχείο: από τις συνέργειες που αναμένεται να αναπτυχθούν ανάμεσα στις δραστηριότητες της «Αττικά Πολυκαταστήματα» και σε δραστηριότητες που έχουν κάποιοι από τους νέους μετόχους της, που θα συμμετέχουν στο νέο επιχειρηματικό σχήμα που δημιουργείται και στο οποίο θα υπαχθεί η «Αττικά Πολυκαταστήματα». Η αναμόρφωση του Χίλτον, τον έλεγχο του οποίου έχει πλέον η ΤΕΜΕΣ, συμφερόντων του ομίλου Κωνσταντακόπουλου ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες που δεν διαψεύδονται συμμετέχει στο νέο σχήμα, όπως και ο όμιλος Βασιλάκη, δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης πολυτελών καταστημάτων στον χώρο αυτό, ενώ ανάλογες ευκαιρίες αναμένεται να δημιουργήσει και η συμμετοχή του δεύτερου προαναφερθέντος ομίλου.

Καθοριστικό ρόλο στα παραπάνω σχέδια για mono-brands καταστήματα διαδραματίζει η αντιπροσώπευση σειράς σημάτων που έχει η εταιρεία στην Ελλάδα (όπως Armani Exchange, Zegna, Burberry, John Varvatos, Moncler, Hugo Boss και σχετικά πρόσφατα Samsonite και Scotch & Soda). H εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει συμφωνίες για τουλάχιστον δύο σήματα ακόμη, ενώ δεν μπορεί να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο απόκτησης πολύ περισσότερων σε περίπτωση που έχει αρνητική έκβαση η προσπάθεια διάσωσης της Notos Com. Από την ενίσχυση της δραστηριότητας της χονδρικής, η εταιρεία μπορεί να έχει πρόσθετο τζίρο 30-40 εκατ. ευρώ.

Ανανέωση

Βαρύτητα θα δοθεί το επόμενο διάστημα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Στα καλλυντικά που ήδη διατίθενται στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας θα προστεθεί η κατηγορία των αξεσουάρ, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την προσθήκη νέων κατηγοριών προϊόντων κάθε εξάμηνο. Ο τζίρος της Cosmobrands, θυγατρικής της «Αττικά Πολυκαταστήματα», όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος, υπολογίζεται σε 12 εκατ. ευρώ για το 2019.

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο η απόφαση για την Κύπρο

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να έχει ληφθεί η οριστική απόφαση για τη δραστηριοποίηση της «Αττικά Πολυκαταστήματα» στην Κύπρο. Η εταιρεία εξετάζει την ίδρυση πολυκαταστήματος σε υφιστάμενο κέντρο, χωρίς να αποκλείει και δεύτερο σε μελλοντική ανάπτυξη. Η επιλογή της Κύπρου συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την απουσία πολυτελών πολυκαταστημάτων και ύπαρξης πολυτελών φιρμών στο νησί, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αυτά. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι αρκετοί έρχονται στην Ελλάδα για Σαββατοκύριακο ή ακόμη και αυθημερόν προκειμένου να ψωνίσουν είδη μόδας πολυτελών σημάτων.

Στην Κύπρο άλλωστε το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι αρκετά υψηλότερο από αυτό στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών, κυρίως Ρώσων, που διαμένουν μόνιμα εκεί και διαθέτουν πολύ υψηλά εισοδήματα. Στο τέλος Φεβρουαρίου, εξάλλου, θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή με το επενδυτικό όχημα Virtus International Partners (στο οποίο συμμετέχουν ο όμιλος Λασκαρίδη, ο Γιάννης Σαραντίτης, ο όμιλος Τσάκου, το Κοινωφελές Ιδρυμα «Αλέξανδρος Ωνάσης», οι όμιλοι Βασιλάκη και Κωνσταντακόπουλου), προκειμένου να δημιουργηθεί το νέο επιχειρηματικό σχήμα που ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Στο νέο αυτό σχήμα θα υπαχθούν η «Αττικά Πολυκαταστήματα» και οι άλλες συγγενείς και θυγατρικές εταιρείες. Στο νέο σχήμα, την πλειοψηφία –η οποία θα είναι χαμηλότερη της καταστατικής πλειοψηφίας– και το μάνατζμεντ θα κρατήσουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι της «Αττικά Πολυκαταστήματα» (Κ. Λαμπρόπουλος, Κ. Τσουβελεκάκης, Α. Σγουμπόπουλος).

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε το 2019 σε 183,5 εκατ., ενώ συμπεριλαμβανομένου του τζίρου της Cosmobrands, έφτασε τα 195 εκατ. Τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα ίδια επίπεδα με το 2018, περίπου στα 12 εκατ.

Έντυπηkathimerini.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *