xOrisOria News

Το Φινλανδικό Μοντέλο Παιδείας Και Αθλητισμού Εiναι Η Μοναδική Λύση Για Τα Θανατηφόρα Τροχαία Ατυχήματα Στην Ελλάδα

Η Ελλάδα στατιστικά βρίσκεται στην υψηλότερη θέση θανάτων στην Ευρώπη ανά μονάδα πληθυσμού στα τροχαία ατυχήματα που αφορά της ηλικίες 15 εως 29 ετων.
Στην Ελλάδα τα τροχαία ατυχήματα συνιστούν διαχρονικό πρόβλημα με σοβαρές ηθικες, κοινωνικές και οικονομικές- επιπτώσεις.
Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές
περισσότεροι απο ότι εiναι παγκοσμίως.
Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας 1.300.000 άνθρωποι πέθαναν το 2009 από τροχαία.
Από την ανάλυση των στοιχείων των τροχαiων ατυχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταια χρονια οι συνθηκες στην οδική ασφάλεια κρίνονται στάσιμες.
Όλες οι κατηγορίες ατυχημάτων μειώθηκαν οριακά, εκτός των θανατηφόρων, όπου σημειώθηκε οριακή αύξηση 0,1% και 0,2% αντίστοιχα.
Η έλλειψη παιδειας-αγωγής, οδηγουν στην απάθεια και στην αδιαφορία.
Αυτα είναι από τα πιο επικίνδυνα συμπτώματα μιας κοινωνίας σε μεγαλη παρακμη.
Οι κατοικοι είναι προκλητικά απαθεiς και αδιάφοροι απέναντι στα θανατηφορα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειές τους.
Aυτο διοτι αρκετοι δεν εχουν παιδεια καi θεωρουυν ότι το πρόβλημα αφορά όλους τους άλλους, εκτός από τον ίδιους.
Όταν διαπιστώσουν ότι αυτη η κοινωνικη μαστιγα ειναι υποθεση ολων μας, τοτε είναι πολύ αργά, καθως έχουν ήδη υποστεί κάποιο τροχαίο ατύχημα οι ίδιοι ή κάποια απο τα οικεία τους προσωπα.
Το πιο βασικό ειναι η έλλειψη παιδείας και ηθικών αρχών.
Δυστυχώς στην Ελλάδα.κατά γενική ομολογία δεν υπάρχει Παιδεία. Οι αιτιες ειναι πλέον γνωστές.
Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ 
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ.
Η Φινλανδία ειναι μία χώρα 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων.
Αποτελεί προτυπο καθως οι οικονομικές επιδόσεις της, ανταγωνίζονται αυτές της Γερμανίας.
Είναι ένα κράτος το οποιο δημιουργήθηκε μόλις πριν από 100 χρόνια.
Μετά την ανεξαρτητοποίησή της από την Ρωσία πέρασε μία διετή περίοδο σκληρού εμφύλιου πολέμου ακολούθησαν δεκαετίες με μεγαλη φτώχεια, όπου το μόνο εξαγώγιμο προϊόν για την ενίσχυση των εισοδημάτων των κατοίκων ήταν η ξυλεία που κατευθυνόταν κυρίως προς την χαρτοποιία .
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 
 
Οι άνθρωποι στην Φινλανδiα είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο του έθνους.
Εχουν το δικαίωμα να λάβουν εξαιρετική εκπαίδευση,η οποία θα συμβάλει στη μεγιστοποίηση της δυνατότητας που έχουν να γίνουν ότι επιθυμούν.
Αυτή ειναι η βασική αρχή του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, όπως περιγράφεται σε σχετiκο βιβλίο του υπουργείου Εξωτερικών της χώρας.
Το μοντελο αυτο υπήρξε η κινητήριος δύναμη για την διαμόρφωση ενός από τα πιο επιτυχημένα και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο.
Η παιδεία θεωρείται ότι συνέβαλε καθοριστικά, ώστε, στα 100 χρόνια από την ανεξαρτησία τους, ένα από τα φτωχότερα κράτη του πλανήτη να εξελιχθεί σε χώρα-πρότυπο, με εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς της τεχνολογίας, της επιστήμης, της εκπαίδευσης και των μηχανοκiνητων σπορ.
Ολοι οι μαθητές στην Φινλανδία έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ανεξάρτητα από το κοινωνικό και οικονομικό τους υπόβαθρο.
Tο εκπαιδευτικο  πρόγραμμα, αντί να ευνοεί τον ανταγωνισμό και την σύγκριση, παρέχει υποστήριξη και καθοδήγηση σε κάθε μαθητή ξεχωριστά ανάλογα με την προσωπικότητά του.
Για χρόνια, η Φινλανδία αποτελεί πρότυπο επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος, με τους μαθητές της να διαπρέπουν στους διεθνείς διαγωνισμούς.
Ξεχωρίζει ως μια από τις χώρες που παραδοσιακά βρiσκονται στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του ΟΟΣΑ με τους καλύτερους δεκαπενταχρονους μαθητές της υφηλίου.
Για αυτό και  πολιτικοί και εκπαιδευτικοί εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο διενεργούν συνέχεια έρευνες στην σκανδιναβική χώρα με την ελπίδα να εντοπίσουν το μυστικό της επιτυχίας της.
Παρά την επιτυχία της, η Φινλανδία δε δείχνει να έχει εφησυχάσει και ψάχνει συνεχώς νέα μοντέλα εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη και πρόοδος.
Οι εκπαιδευτικοί είναι πρόθυμοι να κάνουν ότι είναι απαραίτητο για να επιτύχουν τους στόχους τους και είναι ανοιχτοί πάντα σε νέα προγράμματα.
Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την επιτυχία παίζει και το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι απόφοιτοι του καλύτερου 10% των τάξεων τους.
Στην Φινλανδία μεταξύ άλλων οι καλύτεροι μαθητές δεν είναι μόνον γιατροί ή νομικοί και οι δάσκαλοι που απολαμβάνουν μεγαλύτερου σεβασμού και εκτίμησης, καθώς υπάρχουν και άλλες κοινωνικες-επαγγελματικές κατηγορίες που  διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επίσης περίπου το 70% των καθηγητών που εργάζονται στα γυμνάσια και τα λύκεια του Ελσίνκι έχουν ήδη λάβει ειδική εκπαίδευση για να ειναι σε θεση να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ανανεωμένου εκαιδευτικου προγράμματος.
Υπάρχουν και οικονομικά οφέλη υπό την μορφή μπόνους ή αυξήσεων στον μισθό, για όσους εκπαιδευτικούς δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία.
Παράλληλα τα σχολεία είναι αρκετά μικρά ώστε οι δάσκαλοι να γνωρίζουν κάθε μαθητή.
Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Ο ανταγωνισμός δεν είναι τόσο σημαντικός όσο η συνεργασία.
Η Φιλοσοφiα τους εiναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων δεν βοηθά τα παιδιά όσο η συνεργασία.
Η διδασκαλία είναι ένα απο τα πιο σεβαστα επαγγέλματα.
Οι δάσκαλοι δεν αμείβονται πολυ καλα στην Φινλανδία.
Για να γίνουν δάσκαλοι στην Φινλανδια, οι υποψήφιοι πρέπει πρώτα να λάβουν τουλάχιστον το μεταπτυχιακό τους δίπλωμα.
Συχνά οι δασκαλοι διδάσκουν σε σχολικά ιδρύματα που γειτνιάζουν με πανεπιστήμια με αποτέλεσμα να αποκτούν την καλύτερη παιδαγωγική έρευνα για την εκπαίδευση.
Oι Φινλανδοi έρευνουν και εξελiσονται
Η κυβέρνηση λαμβάνει τις αποφάσεις της για την εκπαιδευση βασιζομενη όχι σε πολιτικές βλέψεις ή συμφέροντα, αλλά αποκλειστικά με βάση την  αποτελεσματικότητα.
Το χρήμα και η πολιτική επιρροή δεν διαδραματίζουν κανένα ουσιαστικό ρόλο στον Φινλανδικη παιδεiα.
Oι εκπαιδευτικοί της Φινλανδίας ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν τα δικά τους εργαστήρια για διδασκαλία, με στοχο να διατηρήσουν ότι ειναι οφελιμο και να απορρίψουν ότι διαπιστώνεται ότι αποτυγχάνει.
 
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ.
Ο Φινλανδικός νόμος απαιτεί από τους δασκάλους να δίνουν στους μαθητές αρκετο χρονο παιχνιδιού για κάθε 45 λεπτά διδασκαλίας.
Οι Φινδανδοi μαθητές έχουν καλύτερη συμπεριφορά στο σχολείο και κάνουν καλύτερα τις εργασίες, εξαιτiας των μεγαλων διαλειματων για παιχνiδι.
Η Τακτική αυτη απορρέει από την βαθιά πεποίθηση της Φινλανδίας ότι τα παιδιά πρέπει να παραμείνουν σε αντιστοιχεiα με την ηλικiα τους όσο το δυνατόν περισσότερο.
Δεν είναι δουλειά τους να μεγαλώνουν γρήγορα και να γίνονται απομνημονευτές και δοκιμαστές.
Τα παιδιά στην Φινλανδια έχουν ελάχιστες εργασίες για το σπίτι.
Η φιλοσοφία προερχεται από το αμοιβαίο επίπεδο εμπιστοσύνης των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Οι γονείς γνωριζουν ότι οι εκπαιδευτικοί κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος αυτού που χρειάζονται στο σχολείο ενώ η επιπλέον εργασία θεωρείται συχνά περιτη.
Ο χρόνος που μένει στο σπίτι είναι αποκλειστικά για οικογένεια, όπου τα μόνα μαθήματα που μαθαίνουν τα παιδιά είναι για τη ζωή.
Υψηλής ποιότητας σχολικες εγκαταστασεις και προσχολική εκπαίδευση.
Στην Φινλανδία, οι σχολικες μοναδες εiναι σε υψηλο επiπεδο, οπως επiσης  η προσχολική και η ημερήσια φροντίδα εχει πολυ μεγαλη σημασiα.
Τα νηπιαγωγεία προσαρμοζουν τα προγράμματα σπουδών μεταξύ τους και προετοιμάζουν καταλληλα τα παιδιά.
Το σχολείο ξεκινάει μετά τα 7 χρόνια ενώ οι μαθητές του δημοτικού σπάνια δίνουν εξετάσεις ή να κάνουν εργασίες και δεν έχουν βαθμολόγηση.
Υπάρχει μόνο ένα υποχρεωτικό τυποποιημένο τεστ, που γίνεται στην ηλικία των 16 ετών.
Η διδασκαλία των θετικών επιστημών ξεκινά στα 16 έτη ώστε να μπορούν οι μαθητές να διεξάγουν πρακτικά πειράματα.
Οι εκπαιδευτικοί δαπανούν μόνο 4 ώρες ημερησίως στην τάξη, και παίρνουν άδεια 2 ώρες την εβδομάδα για την επαγγελματική τους εξελιξη.
Το 43% των Φινλανδών μαθητών Λυκείου πάει σε σχολές επαγγελματικής κατάρτισης, ενώ οι εκπαιδευτικοί στη Φινλανδία πρέπει να κατέχουν ένα μεταπτυχιακό, το οποίο είναι πλήρως επιδοτούμενο.
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
 
Τα εθνικα σπορ των Φινλανδων ειναι το Χοκευ επi παγου και τα μηχανοκiνητα αθληματα (wrc-enduro).
 
 
Συχεχεια αυτη η χωρα βγαζει παγκοσμιους πρωταθλητες στο wrc καi στο enduro. 
 
Τομι Μακινεν, Αρι Βατανεν, Μαρκους Γκρονχολμ, Γιουχα Κανκουνεν (wrc), Σαμουλι Αρο, Γιουχα Σαλμινεν (enduro), Κιμι Ραικονεν F1, ειναι μερικοι απο τους Φινλανδους παγκοσμιους πρωταθλητες.  
 
 
Ενδεικτικο ειναι οτι ο Φινλανδος Γιαρι Ματι Λατβαλα χωρις να εχει κερδiσει το παγκοσμιο πρωταθλημα, 
εχει κατακτησει 3 φορες την νικη στον γρηγοροτερο αγωνα στον κοσμο το Finland wrc Neste oil.  
 
 
Διπλα σε ολους αυτους υπαρχουν πολλοι χιλιαδες αξιολογοι Φινλανδοi αθλητες-οδηγοι . 
 
 
Oi Φινλανδoi στον μηχανοκινητο κλαδο λειτουργουν το iδιο σοβαρα οπως και στην παιδεiα τους και τους αλλους τομεις.   
 
 
Εχουν προπονητες, γυμναστες, δασκαλους και σχολες-σωματεια που λειτουργουν στο πιο υψηλο επιπεδο σε ολους τους τομεις.
 
 
Για αυτους τους λογους ειναι μια χωρα με τα λιγοτερα θανατηφορα τροχαια ατυχηματα.
 
 
ΕΛΛΑΔΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ-ΑΘΛΗΤΙΣΜOΣ 
ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ
 
 
Εiναι ζητημα ζωης και θανατου για το εθνος μας να υιοθετησουμε το Φινλανδικο μοντελο εκπαιδευσεως προσαρμοσμενο στην κλασικη Ελληνικη παιδεια.
Οι βασικες πτυχες του χαρακτήρα οπως ειναι το ηθος η κοινωνικη συμπεριφορα, η αντiληψη, η ικανοτητα, τα συναισθηματα, η αυτοπεποiθεση, η καλοσυνη και αλλα αναπτυσονται μεσα από την συμμετοχη στα αθλητικα δρωμενα.
Μεσα απο τον υψηλο αθλητισμο και την αθλητικη δημιουργικοτητα οι ανθρωποι θα είναι σε θεση να ερθουν αντιμέτωποι με ολες τiς δυσκολiες της ζωης.
Ο αθλητισμος προσφερει τα παντα σε εναν ανθρωπο.
Αυτο διοτι εξευγενiζει, ισορροπεi ,καλλιεργεi, ηρεμει,
ομορφαίνει τις ανθρώπινες ψυχές, τις γεμίζει με αγαπη για τον συνάνθρωπο, την ζωη και κάθε τι ωραίο.
Μεσα απο την αθλητικη ενασχοληση εiσαι γεματος δημιουργικοτητα και θετικη ενεργεια.
Είναι απαραiτητη η αθληση σε υψηλο επιπεδο διοτι είναι το μονο αντιδοτο κατά της ηθικης, πνευματικης και της οικονομικης κρiσης.

Μεσα από τις τεχνικες ασκησεις οι εμπλεκομενοι οδηγουνται μονiμως σε υψηλές ακαδημαικές
επιτυχiες.
Αυτο διότι οι τεχνικες ασκησεις διεγείρουν τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με το διάβασμα και την συναισθηματική ανάπτυξη.
Η εφαρμογή των προτυπων προπονητικων μεθοδων αποδεδειγμενα εχει οδηγησει πολλoυς αθλητες σε μεγαλες ακαδημαικες και οχι μονον επιτυχiες.
Αποτελει θεσφατο πλεον η ευεργετικοτατη επιδραση της αθλητικης παιδεiας στην μάθηση και τiς σχολικες επιτυχiες.
Η σωστη και πρωτυπη προπονητικη σε υψηλο επiπεδο αναπτύσει το ηθος, την διανοητικη
ικανοτητα και το ταλέντο.
Οι μέθοδοι διδασκαλίας καλυπτουν καθε δυνατό τροπο μεταδοσης της αθλητικης γνωσεως.
Ο υψηλος αθλητισμος συνδραμει στον μεγιστο βαθμο στην συνεχιση του Ελληνικου πολιτισμου μεσα απο την πολυ εξειδικευμένη αθλητική
εκπαίδευση.
 
 
 
Μεσα απο τον υψηλο αθλητισμο μηδενίζεται, ειτε μετριαζεται η παραβατικοτητα αναλογα με το επιπεδο των προπονητων, αλλα και το οικογενειακο και σχολικο περιβαλλον του καθε παιδιου.
Ποιες εiναι οi συνεπειες για τα παιδια που δεν κανουν καθολου
αθλητισμο ;
Δυστυχως ειναι καταστροφικες.
Υπαρχουν τρομερες συνεπειες όχι μονον για τα ιδια τα παιδια, αλλα και για την κοινωνια.
Αυτο διοτι δημιουργούνται ατομα τα οποια δεν είναι σε θεση να προσφερουν και να δημιουργησουν.
Τα παιδια αυτα αρκετες φορες κανουν παρα πολύ κακες πραξεις, ενώ διακατέχονται από αισθηματα κατωτερότητας-κακοηθειας καi εκδηλώνουν παραβατικη συμπεριφορα.
Καθοριστικο εμποδιο για την εξελιξη και την πνευματικη δημιουργια
 ολων των παιδιων είναι οι κακοi ειτε αδιαφοροι προπονητες.
 
 
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΗΘΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
 
 
ΣΟΒΑΡΑ-ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ 
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Εδώ και πολλες δεκαετιες τα τροχαια εχουν εξελιχθεί σε μονιμη μαστιγα για την Ελληνικη κοινωνια.
Πολλοι ανθρωποι εξαιτιας της ελειψης παιδειας και ηθικων αρχων, για μερικα δευτερόλεπτα ασκοπου εντυπωσιασμου και μιας ανύπαρκτης “κοινωνικης καταξιωσεως” χανουν πολύ αδικα τις ζωες τους, ειτε μενουν σε ολη τους την ζωη αναπηροι.
Σε αυτην την θανατηφορο μαστιγα και όχι μονον τα μεγιστα εχει συμβαλει και η λεγομενη “μοδα”.


Το να επιθυμεις να γινεις αθλητης στην μνημη ενός φιλου η συγγενή που χαθηκε σε ενα θανατηφορο τροχαιο ειναι κατι πολυ ανωτερο ηθικα.
Ολοι οσοι θα βρουν την ψυχικη δυναμη επειτα από την απωλεια ενός δικου τους ανθρωπου να γiνουν αθλητες δειχνουν την ψυχικη και ηθικη τους
ανωτερωτητα.
 
 
Το αποτελεσμα θα ειναι να αποτελουν τα πιο σημαντικα παραδείγματα για ολους τους υπολοιπους.
Στην παραπανω κατηγορια συνανθρωπων το αξiωμα του Yπατου των Φιλοσοφων θα εχει την απολυτη εφαρμογή του.
Αθλητες-αθλητριες endouro,
down hill και mountain bike μπορουν να γινουν ολοι οσοι αγαπουν την μοτοσυκλετα-ποδηλατο, την φυση,
είναι δυναμικοι χαρακτήρες, ενώ ταυτόχρονα επιθυμουν μεσα απο της αγωνιστικες τους διακρισεις-προσπαθειες να συμμετεχουν σε ένα σκοπο ανωτατου ηθικου επιπεδου.
Στα πλαισια ολων αυτων των ανωτατων ηθικα σκοπων δημιουργησα για πρωτη φορα στα χρονικα ένα ολοκληρωμενο προπονητικο πρόγραμμα με παρα πολλες πρωτυπες τεχνικες ασκησεις για τον κλαδο της
μοτοσυκλέτας καi του down hill.
Δημιουργησα ειδικες τεχνικες ασκησεις για την βελτιωση στον μεγιστο βαθμο της ισορροπιας, των αντανακλαστικών, της αντίληψης, του χειρισμου των φρενων. του γκαζιού, της αυτοσυγκεντρωσεως κλπ.
Το ασκησιολογιο περιλαμβανει περισσοτερες απο 2000 τεχνικες ασκησεις.
Με την εναρξη του 
αθλητικου 
προγράμματος θα προστεθουν και αρκετες νεες πρωτυπες και όχι μονον τεχνικες ασκησεις, στο υψηλοτερο επιπεδο, 
όπως γινεται με όλα τα αξιολογα και υψηλου επιπεδου αθλήματα.
Προσωπικα εχοντας βιωσει την απωλεια φιλων,
συμμαθητών
 
γνωστων, δεν επιθυμω πλεον να συνεχιζεται ανεξελεγκτα αυτή η τρομερη και πολύ δραματικη κατασταση.
Για αυτο δημιουργησα το προτυπο αθλητικο προπονητικο πρόγραμμα.
Όλα αυτά με βαση το ιερο αξiωμα του Πλατωνα ότι αξιος τιμης σε μiα πολη ειναι οποιος δεν αδικεi. 
Όμως όλα τα αξιωματα και τiς τιμες μιας πολεως της αξiζουν οσοι σταματουν τiς αδικiες (Πλατων-Νομοι). 
Μια από τις μεγαλύτερες κοινωνικες αδικιες ειναι τα θανατηφορα και όχι μονον τροχαια ατυχήματα λογω ελειψεως παιδειας, αρχων. 
ΤΟ ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η
ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ 
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΥΧΗΜΑΤΑ. THN EΡΓΑΣΙΑ 
ΕΚΑΝΕ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

     ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

        ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ :           survivorellas@gmail.com

 
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 
ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
TO WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟΣ 
ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
 
ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΥΣ 
ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΖΟΥΝΕ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΕΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ 
ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ :
eason Driver Co-driver Vehicle Event report
2017  Esapekka Lappi  Janne Ferm Toyota Yaris WRC Report
2016  Kris Meeke  Paul Nagle Citroën DS3 WRC Report
2015  Jari-Matti Latvala  Miikka Anttila Volkswagen Polo R WRC Report
2014  Jari-Matti Latvala  Miikka Anttila Volkswagen Polo R WRC Report
2013  Sébastien Ogier  Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC Report
2012  Sébastien Loeb  Daniel Elena Citroën DS3 WRC Report
2011  Sébastien Loeb  Daniel Elena Citroën DS3 WRC Report
2010  Jari-Matti Latvala  Miikka Anttila Ford Focus RS WRC 09 Report
2009  Mikko Hirvonen  Jarmo Lehtinen Ford Focus RS WRC 09 Report
2008  Sébastien Loeb  Daniel Elena Citroën C4 WRC Report
2007  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 07 Report
2006  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06 Report
2005  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Peugeot 307 WRC Report
2004  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Peugeot 307 WRC Report
2003  Markko Märtin  Michael Park Ford Focus RS WRC 03 Report
2002  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC Report
2001  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC Report
2000  Marcus Grönholm  Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC Report
1999  Juha Kankkunen  Juha Repo Subaru Impreza WRC 99 Report
1998  Tommi Mäkinen  Risto Mannisenmäki Mitsubishi Lancer Evolution V Report
1997  Tommi Mäkinen  Seppo Harjanne Mitsubishi Lancer Evolution IV Report
1996  Tommi Mäkinen  Seppo Harjanne Mitsubishi Lancer Evolution III Report
1995  Tommi Mäkinen  Seppo Harjanne Mitsubishi Lancer Evolution III Report[A]
1994  Tommi Mäkinen  Seppo Harjanne Ford Escort RS Cosworth Report
1993  Juha Kankkunen  Denis Giraudet Toyota Celica Turbo 4WD Report
1992  Didier Auriol  Bernard Occelli Lancia Delta HF Integrale Report
1991  Juha Kankkunen  Juha Piironen Lancia Delta Integrale 16V Report
1990  Carlos Sainz  Luis Moya Toyota Celica GT-Four ST165 Report
1989  Mikael Ericsson  Claes Billstam Mitsubishi Galant VR-4 Report
1988  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Lancia Delta Integrale Report
1987  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Lancia Delta HF 4WD Report
1986  Timo Salonen  Seppo Harjanne Peugeot 205 Turbo 16 E2 Report
1985  Timo Salonen  Seppo Harjanne Peugeot 205 Turbo 16 E2 Report
1984  Ari Vatanen  Terry Harryman Peugeot 205 Turbo 16 Report
1983  Hannu Mikkola  Arne Hertz Audi Quattro A2 Report
1982  Hannu Mikkola  Arne Hertz Audi Quattro Report
1981  Ari Vatanen  David Richards Ford Escort RS1800 Report
1980  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Fiat 131 Abarth Report
1979  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Fiat 131 Abarth Report
1978  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Fiat 131 Abarth Report
1977  Kyösti Hämäläinen  Martti Tiukkanen Ford Escort RS1800 Report
1976  Markku Alén  Ilkka Kivimäki Fiat 131 Abarth Report
1975  Hannu Mikkola  Atso Aho Toyota Corolla Report
1974  Hannu Mikkola  John Davenport Ford Escort RS1600 Report
1973  Timo Mäkinen  Henry Liddon Ford Escort RS1600 Report

OI OΔΗΓΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΤΟN ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΡΑΘΛΗΜΑΤΟΣ WRC ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ :

Wins Driver Years won
 Hannu Mikkola 1974, 1975, 1982–1983 4 NIKEΣ
 Marcus Grönholm 2000–2002, 2004–2007 7 ΝΙΚΕΣ
6  Markku Alén 1976, 1978–1980, 1987–1988
5  Tommi Mäkinen 1994–1998
 Timo Mäkinen 1973 1 ΝΙΚΗ
3
 Juha Kankkunen 1991, 1993, 1999
 Sébastien Loeb 2008, 2011–2012
 Jari-Matti Latvala 2010, 2014–2015
2
 Ari Vatanen 1981, 1984
 Timo Salonen 1985–1986

 

Use Facebook to Comment on this Post