Είναι ο Σάκης Ρουβάς ο καλύτερος πωλητής της Ελλάδας;

34Οκτώβριος 1991: Ένα όμορφο μελαχρινό αγόρι με μακριά μαλλιά από την Κέρκυρα ανεβαίνει στην σκηνή του Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, ερμηνεύει το τραγούδι «Πάρ’ τα» (την καρδιά και το μυαλό μου) και κατεβαίνει λίγα λεπτά από τη σκηνή έχοντας πάρει ο ίδιος το πρώτο βραβείο, την καρδιά και το μυαλό του κοινού και της μουσικής βιομηχανίας. Για όσους πιστεύουν στους συμβολισμούς και στις συμπτώσεις, αυτή η πρώτη επιτυχία ακολουθεί τον Σάκη Ρουβά σε ό,τι κάνει 22 χρόνια τώρα.

Ο κορυφαίος σταρ που έβγαλε η Ελλάδα πέτυχε αθόρυβα να μεταμορφωθεί από pop idol των εφήβων σε ένα ισχυρό, αναγνωρίσιμο brand, που μπορεί χωρίς να το φωνάζει να περνάει το μήνυμα «Πάρ’τα», είτε αυτό είναι προσωπική καλλιτεχνική δουλειά, είτε εμπορική συνεργασία, είτε συνεργασία με κάποιο άλλο brand.

To περιοδικό Fortune έκανε μια εκτενέστατη έρευνα σχετικά με το φαινόμενο Σάκης Ρουβάς!

O Σάκης Ρουβάς είναι σήμερα ίσως από τα πιο γνωστούς καλλιτέχνες στην Ελλάδα και το μοναδικό πρόσωπο-brand που είναι τόσο ισχυρό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας μετρήσεων Focus Bari, η αναγνωρισιμότητά του φθάνει στο 98%. Από τα ποιοτικά στοιχεία της ίδιας έρευνας μπορεί κανείς να συγκρατήσει ότι «χαρακτηρίζεται ως μοναδικό “multi brand”, συνδυάζοντας ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ταλέντο με την ασύγκριτη εμπορική αξία και το αυθεντικό star quality», ότι «πρεσβεύει διεθνείς καλλιτεχνικές αξίες και standards, έχοντας απαράμιλλη επιρροή στον κόσμο που τον παρακολουθεί» και, τέλος, ότι «του αναγνωρίζεται η μοναδικότητα στο είδος του και η διαχρονικότητα της επιτυχίας του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».

34-

Οι άνθρωποι της Google πέρυσι τον Φεβρουάριο εκτίμησαν αυτό το «multi brand», το οποίο παρουσίασαν στο συνέδριό τους για την τόνωση του ελληνικού τουρισμού, το Google Travel Forum, ως case study. Στο ίδιο συνέδριο ο Πίτερ Οικονομίδης, ο Έλληνας brand strategist, ανέλυσε τον μοναδικό τρόπο που ο Σάκης αξιοποιεί τις δυνατότητες των online εργαλείων ώστε να προβάλει τη δουλειά και τη δράση του διεθνώς, προτρέποντας τη χώρα μας να κάνει το ίδιο. Και μια και κάναμε κουβέντα για online εργαλεία, καλό είναι να πούμε επιγραμματικά ότι η επίσημη σελίδα του στο Facebook έχει 410.000 φίλους, ετερόκλητους μεταξύ τους ηλικιακά και ως χαρακτήρες -κάτι που έπεισε και εμένα για το πόσο αποδεκτό είναι το brand Sakis- 250.000 followers στο Twitter, ενώ 34.000 χρήστες στο Ιnstagram παρακολουθούν τις φωτογραφίες του.

Με τέτοιες συστάσεις και ένα τόσο πλούσιο «βιογραφικό», ο Σάκης θα μπορούσε, αν ήθελε, να συνεχίσει την καριέρα του πέρα από το τραγούδι, το performance, τον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση, σε οποιαδήποτε θέση εμπορικού τμήματος μεγάλης επιχείρησης επιθυμούσε. Αυτό μας το διαβεβαίωσαν με τον καλύτερο τρόπο δύο εκπρόσωποι εταιρειών που συνεργάστηκαν μαζί του σε επίπεδο προώθησης των προϊόντων τους, το Group Sarantis και η γαλακτοβιομηχανία ΚριΚρι (στον τομέα των παγωτών).

34.

Η Μάρα Βώκου, marketing manager στον Όμιλο Σαράντη, κάνει λόγο για την εξαιρετική συνεργασία που είχε η εταιρεία με τον Σάκη Ρουβά τη χρονική περίοδο 2004-2005, με την αφορμή της υποστήριξης του B.U., του Νο 1 γυναικείου αρώματος (eau de toilette) στην ελληνική αγορά ευρείας διανομής (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2005 & Scan Track Data MAT September 2013).

Όπως μας εξηγεί, «το BU είναι ένα ιστορικό brand, δημιούργημα της εταιρείας Σαράντη, με αρώματα γαλλικής προέλευσης, το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1996. Απευθύνεται σε κορίτσια 15-25 ετών, αυθόρμητα, με αυτοπεποίθηση, γεμάτα ενέργεια, γεμάτα ζωή, που απολαμβάνουν να είναι ο εαυτός τους κάθε στιγμή».

Αυτό το brand εμπιστεύθηκε η εταιρεία Σαράντης στον Σάκη Ρουβά και του ζήτησε να πρωταγωνιστήσει στη νέα διαφήμιση του B.U., που έκλεψε τις καρδιές των κοριτσιών και τις εντυπώσεις του κοινού, όταν πρωτοεμφανίστηκε, στα τέλη του 2004. Η Μάρα Βώκου θυμάται «ότι, πέρα από την εντυπωσιακή παρουσία του Σάκη Ρουβά στο διαφημιστικό και τον επαγγελματισμό του καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας του με την ομάδα Σαράντη, αξίζει να αναφερθούμε και στην πρωτοποριακή τότε ιδέα, όπου ένας άνδρας διαφημίζει γυναικείο άρωμα, γεγονός που καταδεικνύει την απήχησή του, η οποία οδήγησε στην επιτυχία το συγκεκριμένο εγχείρημα, με μετρήσιμα αποτελέσματα: Oι αγορές σε όγκο από τον τελικό καταναλωτή του Β.U.αυξήθηκαν κατά 16% και του B.U. Deo Spray κατά 56% (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2005). H επιτυχία αυτή συνεχίστηκε και μέσα στο 2005, οπότε οι αγορές αυξήθηκαν κατά 16% και 20% αντίστοιχα (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2006)».

Στο ίδιο κλίμα και ο Δημήτρης Χατζηγιάννης, marketing manager της Κρι Κρι, της μεγάλης ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας, που ανταγωνίζεται στον τομέα του παγωτού πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Nestle και η Unilever (ΕΒΓΑ, Algida). Θέλοντας να διαφοροποιηθεί από τις κλασικές καμπάνιες παγωτών που επικεντρώνονται στα προϊόντα, αποτόλμησε πριν από λίγα χρόνια να τα συνδέσει με ένα διάσημο πρόσωπο, αυτό του Σάκη Ρουβά.

Ο Δημήτρης Χατζηγιάννης έχει μόνο ευχάριστες αναμνήσεις από εκείνη τη συνεργασία. «Η συνεργασία μας με τον Σάκη Ρουβά για την καμπάνια των παγωτών Κρι Κρι το 2009 και το 2010 απέδωσε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για το brand μας. Δημιουργήσαμε μια καμπάνια σύμφωνη και με τα values του Σάκη, που αναδείκνυε την ομορφιά, την αμεσότητα και τη δύναμη της επικοινωνίας με το κοινό. Αποκτήσαμε άμεσα πολύ μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο πύραυλος Rodeo, τον οποίο κρατούσε ο Σάκης στη διαφημιστική ταινία, έγινε το best-seller μας, τα σημεία πώλησης δέχθηκαν με ενθουσιασμό τη συνεργασία και εμπορικά ενισχύσαμε το μερίδιό μας».

To brand Sakis αναγνωρίζεται ιδιαίτερα και από διεθνή mega brands που έχουν επανειλημμένα συνεργαστεί μαζί του. Το fan club του θα θυμάται ότι η πρώτη του διαφημιστική του απόπειρα ήταν το 2000 με την Pepsi, μια συνεργασία που επανήλθε στο προσκήνιο το 2011, ενώ ακόμη ένα σήμα του ομίλου της Pepsico, τα σνακ Lay’s, τον επέλεξαν φέτος προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην καμπάνια τους, με το πρόσωπο του Σάκη να ταξιδεύει μέσω της τηλεοπτικής διαφήμισης σε έξι χώρες. Αντίστοιχα, η Vodafone υπέγραψε μαζί του συμβόλαιο συνεργασίας το 2003, το οποίο, ικανοποιημένη από την πορεία της συνεργασίας τους, ανανέωσε το 2006.

Το Fortune συνομίλησε και με τους ανθρώπους της Progressive, της εταιρείας που έχει το managment και εκπροσωπεί τον καλλιτέχνη και στις εμπορικές του συνεργασίες. Όπως μας εξηγεί ο Κωνσταντίνος Καφίρης, ο άνθρωπος που δημιούργησε την Progressive και δίνει την τελική έγκριση για όλες τις συνεργασίες του, «ο Σάκης Ρουβάς αποτελεί κατηγορία “super brand”. Έχει δημιουργηθεί το δικό του super brand, με μοναδική οντότητα και συνεχή εξέλιξη, ενώ οι έρευνες έχουν καταγράψει ότι το brand του είναι πάντα στη κορυφή του βαρόμετρου φήμης. Γι’ αυτό διεθνείς και εγχώριες εταιρείες τον επιλέγουν για την υψηλή αξία του, την αγοραστική δύναμη και τη συνέπειά του».

Στελέχη της Progressive που χειρίζονται τον λογαριασμό του Σάκη μας εξηγούν διαδικαστικές λεπτομέρειες, όπως ότι η προσέγγιση γίνεται κυρίως από τους πελάτες. Παράλληλα, η Progressive έχει στα χέρια της έρευνες που δείχνουν την πιθανή υψηλή αποτελεσματικότητα που θα έχει ο πελάτης σε συγκεκριμένα κοινά, μέσω της σύνδεσής του με τον Σάκη. Οι προτάσεις που δεν συνάδουν με τη στρατηγική και τις αξίες του brand Sakis απορρίπτονται.

34--«Αν τα brands είναι διεθνή, τότε είναι αναγκαία και η έγκριση του εξωτερικού, σύμφωνα με τα διεθνή guidelines, όπως είχε γίνει και στη συνεργασία με την Trident και τη Lay’s. Σχετικά με την Trident, η σύνδεση με ambassador και η δημιουργία ενός προϊόντος ταυτισμένου και υπογεγραμμένου από ένα πρόσωπο έγιναν για πρώτη φορά για την Kraft Foods σε διεθνές επίπεδο, οπότε και η ελληνική ομάδα χρειάστηκε να παρουσιάσει το project Trident Senses by Sakis Rouvas για τελική έγκριση στα κεντρικά του επιχειρηματικού κολοσσού Kraft Foods», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Καφίρης.

Τέλος, όπως επισημαίνει, «αξίζει να σημειωθεί ότι τρεις καμπάνιες Argoodaki της Goody’s, η συνεργασία με τον ΟΠΑΠ, αυτή με την Adidas για την Εθνική Ελλάδος, η Trident Senses με ambassador τον Σάκη Ρουβά και το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης “Συμμετοχή“ είχαν και έχουν ξεκάθαρο κοινωνικό χαρακτήρα. Οι περισσότερες από αυτές ενίσχυσαν τον “Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο ΕΛΠΙΔΑ”, στον οποίο ο Σάκης Ρουβάς είναι Αγγελιοφόρος».

Σε όλες τις συνεργασίες την τελευταία κουβέντα την έχει ο ίδιος ο Σάκης. Έτσι και σε αυτό το ρεπορτάζ. Όπως ο ίδιος μας είπε, «τιμώ όλες μου τις εμπορικές συνεργασίες, γιατί είναι με brands που εκτιμώ. Πιστεύω σε ολοκληρωμένα partnerships και όχι σε σύντομες και μεμονωμένες χορηγικές συνεργασίες. Περισσότερο απ’ όλα χαίρομαι που μέσω πολλών από αυτά τα projects πέρασα το μήνυμα της καθημερινής, αλλά ουσιαστικής προσφοράς και βοηθήσαμε έμπρακτα παιδιά που έχουν ανάγκη».

Πηγή: Fortunegreece.com

 

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *