Λανθασμένοι χειρισμοί και ελλιπής εκπαίδευση των πιλότων, τα αίτια της τραγωδίας της πτήσης της Air France

Οι συγκυβερνήτες της μοιραίας πτήσης της Air France δεν είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση και έκαναν λανθασμένους χειρισμούς. Το πόρισμα βγήκε σήμερα για ένα δυστύχημα που συγκλόνισε πριν από 2 χρόνια.
Μια σειρά λανθασμένων χειρισμών του….
πληρώματος και ιδιαίτερα του

λιγότερου έμπειρου από τους δύο συγκυβερνήτες, οδήγησαν πριν από δύο χρόνια στην πτώση το μοιραίο αεροσκάφος της Air France AF 447 εν ώρα πτήσης πάνω από τον Ατλαντικό, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της BEA, της Υπηρεσίας Ελέγχου Πτήσεων. 228 επιβαίνοντες βρήκαν τον θάνατο.

Τα μοιραία 15 δεύτερα όπου όλα παίχθηκαν στο πιλοτήριο ο κυβερνήτης είχε πάει να ξεκουραστεί αφήνοντας τα ηνία στους δύο συγκυβερνήτες, ενώ το αεροσκάφος ήταν στον αυτόματο πιλότο.Οι εξωτερικοί αισθητήρες ταχύτητας πάγωσαν με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος. Με διάφορους χειρισμούς ο δεξιός, λιγότερο έμπειρος συγκυβερνήτης ανέβασε το αεροσκάφος στα 37μισυ χιλιάδες πόδια. Πρώτο λάθος, καθ’ ότι σε αυτό το ύψος ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος είναι μεγαλύτερος. Σε αυτό το σημείο όμως, οι αισθητήρες ταχύτητας επαναλειτούργησαν και ο πιλότος θεωρητικά θα μπορούσε να κρατήσει την κανονική πορεία, επαναφέροντας τη σωστή ταχύτητα. Αντ’ αυτού συνεχίζει την ανύψωση του αεροπλάνου. Ο συγκυβερνήτης έχασε πολύτιμο χρόνο ενεργοποιώντας τον

συναγερμό για να επανέλθει ο κυβερνήτης και δεν πήρε είδηση ότι ο συνάδελφός του τραβούσε το μοχλό συνεχίζοντας την ανύψωση. Ήταν το δεύτερο λάθος. Το αεροπλάνο ήταν ήδη εκτός πορείας και ελέγχου, χωρίς οι δύο συγκυβερνήτες να έχουν πολυκαταλάβει την κατάσταση. ‘Οταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο ήταν πια πολύ αργά…

Αλλά το συνταρακτικό της έκθεσης είναι ότι οι δύο συγκυβερνήτες δεν ήταν εκπαιδευμένοι για να αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις. Επί πλέον δεν λειτούργησε η ένδειξη για τη θέση του αεροπλάνου. Παρά το συναγερμό οι πιλότοι δεν παρατήρησαν ότι το αεροσκάφος δεν πετούσε αλλά βρίσκονταν σε κάθετη πτώση. Ούτε οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί ότι θα γίνονταν αναγκαστική προσγείωση. Οι ελεγκτές της υπηρεσίας προτείνουν μεταξύ άλλων να αυξηθούν οι ώρες εκπαίδευσης των πιλότων για τέτοιες έκτακτες καταστάσεις, όπως πχ. η απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου. Επιπλέον, ζητούν να θεσπιστούν νέες κατευθυντήριες γραμμές, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη συνεργασία στο πιλοτήριο.

http://www.dailynews24.gr/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *