Γερμανία: Πόσα ξόδεψαν στην προεκλογική εκστρατεία

Περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ, από κρατική επιχορήγηση αλλά και εταιρείες, κόστισε η προεκλογική καμπάνια στα πέντε κοινοβουλευτικά κόμματα της Γερμανίας.
Το μεγαλύτερο ποσό, περίπου 23 εκατ. ευρώ, έδωσαν για την προεκλογική εκστρατεία τους οι Σοσιαλδημοκράτες, ξοδεύοντας 6 εκατ. λιγότερα…

από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η οικονομική εφημερίδα Der Handelsblatt. Ακολουθούν οι Χριστιανοδημοκράτες, που ξόδεψαν 20 εκατ. ευρώ, όσα και το 2009. Οι Φιλελεύθεροι περιόρισαν τα έξοδά τους στα τέσσερα εκατ. ευρώ από 5, οι Πράσινοι αύξησαν τα προεκλογικά τους έξοδα κατά 1,8 στα 5,5 εκατ., όπως και η Αριστερά.

Οι γερμανικές εταιρείες διέθεσαν στα κόμματα 1,4 εκατ. ευρώ, έναντι 4,2 εκατ. ευρώ το 2009. Για επιφυλάξεις των επιχειρηματιών και γενικά των χορηγών «λόγω όλων των σκανδάλων το τελευταίο διάστημα», μίλησε ο υπεύθυνος της Διεθνούς Διαφάνειας για την χρηματοδότηση των κομμάτων, Μίχαελ Κος. 

 Τόνισε ότι οι πολίτες μαθαίνουν πολύ αργότερα ή ποτέ ποιοί είναι οι επιχειρηματίες που έδωσαν χρήματα στα κόμματα, αφού μόνο οι δωρεές άνω των 50.000 ευρώ πρέπει να δημοσιοποιούνται άμεσα. Οι υπόλοιπες περιλαμβάνονται αργότερα σε εκθέσεις που καταθέτουν τα κόμματα. Μάλιστα, ο χορηγός παραμένει ανώνυμος για δωρεές μικρότερες των 10.000 ευρώ.

Το Κόμμα της Αριστεράς δεν δέχεται δωρεές από νομικά πρόσωπα και ζητεί να απαγορευθούν.

Εταιρείες και τράπεζες – χορηγοί των κομμάτων


Η εταιρεία Daimler έδωσε από 100.000 σε CDU και SPD, ενώ σε CSU, FDP και Πράσινους έδωσε από 40.000 ευρώ. 

Η τράπεζα Berenberg χορήγησε στους Χριστιανοδημοκράτες 100.000 ευρώ και σε Σοσιαλδημοκράτες και Φιλελεύθερους από 20.000. Για τα άλλα δύο κόμματα, η τράπεζα δήλωσε ότι «δεν βλέπει κανέναν λόγο» για χορηγία. 

Η ασφαλιστική Allianz έδωσε από 30.000 ευρώ σε όλα τα κόμματα, εκτός από την Αριστερά.

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW αντί να δώσει χρήματα, διέθεσε αυτοκίνητα με δωρεάν λίζινγκ σε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Χημικών (μεταξύ των οποίων οι εταιρείες BASF, Bayer και Evonik) προχώρησε σε δωρεές 100.000 στη CDU, 50.000 στην SPD, 64.000 στην FDP και 10.000 στους Πράσινους.

Η εταιρεία Tengelmann, κολοσσός στον τομέα των σούπερ μάρκετ, δημοσίευσε ολοσέλιδη καταχώριση στη Handelsblatt, στην οποία καλούσε ευθέως τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν την Άνγκελα Μέρκελ.

enet.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *