xOrisOria News

Το απεχθές χρέος

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΟΜΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ. ΑΣ “ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ” ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΟΛΩΝ

Η ύπαρξη της έννοιας του απεχθούς χρέους είναι η απόδειξη ότι μέσω της δικαιοσύνης, μπορεί η ηθική να εισβάλει στην οικονομία.

Ν. Λυγερός

Το απεχθές χρέος αν και φαινομενικά παράλογο για τους συντηρητικούς κύκλους, είναι μόνο και….
μόνο παράδοξο. Έχει αυτό το κοινό στοιχείο με τη δημοκρατία, η οποία αποδέχεται μέσα της το παράδοξο για να εξασφαλίσει την ικανότητά της και την ανθεκτικότητά της, δίχως να επιδιώκει την πληρότητά της.

Το υπόβαθρο του απεχθούς χρέους είναι η ανάλυση του χρέους από μία αντικειμενική οντότητα που δεν επηρεάζεται από τον κρατικό φορέα, έτσι ώστε να μην εξαρτάται από οικονομικές ενοχές. Αυτή η ανάλυση είναι το πρώτο βήμα της αντιμετώπισης ….
του απεχθούς χρέους, διότι η ενεργοποίηση αυτής της έννοιας μπορεί να γίνει μόνο και μόνο αν υπάρχει αναλυτικός έλεγχος του χρέους, έτσι ώστε να εντοπιστεί και να διαχωριστεί το απεχθές χρέος από το συμβατικό. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να παρθεί μια γενναία απόφαση όσον αφορά στο πολιτικό πλαίσιο και να προταθεί η ακύρωση του απεχθούς χρέους. Ανά τον κόσμο, υπάρχει νομολογία σε διεθνές επίπεδο η οποία επιτρέπει την εφαρμογή του νοητικού σχήματος ακόμα και στην περίπτωση της Ελλάδας. Αλλά αυτή η διαδικασία αρχίζει πρακτικά από την ανάλυση του χρέους. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι θα πρέπει να γίνει μία υπέρβαση εκ μέρους των πολιτικών που ανήκουν σε κόμματα εξουσίας και διαχειρίστηκαν τα οικονομικά των τελευταίων κυβερνήσεων. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι το θέμα του απεχθούς χρέους δεν είναι μια καταδίκη των μηχανισμών του πολιτικού πλαισίου, αλλά μια καινοτόμα και μη συμβατική λύση του οικονομικού προβλήματος, όταν αυτό βασίζεται σε μια τεχνητή κρίση. Ο προβληματισμός μας είναι μια οικονομική προσέγγιση του χρέους, έτσι ώστε να καθοριστεί μία στρατηγική επίλυση. Είναι σημαντικό να έχουμε στο νου μας το παράδειγμα του Ισημερινού όταν αναδεικνύουμε αυτή τη θεματολογία. Υπάρχει προηγούμενο και πρέπει να το αναλύσουμε ορθολογικά για να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα με ανάλογο τρόπο. Κι αν υπάρχουν προσωρινά διαφορές, είναι θεμελιώδες να συνειδητοποιήσουμε ότι θα είναι μικρότερες με την εισαγωγή της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Δεν είναι πλέον δυνατόν να έχουμε μια παθητική στάση όταν υπάρχουν δυνατότητες στον τομέα της οικονομίας μέσω της στρατηγικής. Η έννοια του απεχθούς χρέους προσφέρει πρακτικές δυνατότητες για να δημιουργήσουμε μια αλλαγή φάσης σε μια κατάσταση όπου υπάρχουν λύσεις, αρκεί να ασχοληθούμε ουσιαστικά με το πρόβλημα του χρέους.

_______________________________________________________________________

Σχολιασμός:

Το πρόβλημα είναι ότι η ελληνική δικαιοσύνη συμβάλλει και αυτή στην διαιώνιση και αύξηση του χρέους συνεπικουρούμενη από τους προσφεύγοντες “εν ελλάδι” που αξιοποιούν τον νομικό διπολισμό, σκεπτόμενοι πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα της προδοσίας. όπως αιτιολογεί ο Σωκράτης. Αγνοούν (δεν αντιλαμβάνονται) την έκταση της κάθετης πολυεπίπεδης προδοσίας. Η νόηση χρησιμοποείται για την φυλακή και όχι για την λευθεριά. Τίθεται το ερώτημα της ιεράρχησης στόχων βάση των παραγωγικών νοητικών σχημάτων. Μόνο μία ελεύθερη ψυχή (παραγωγικών νοητικών σχημάτων), μπορεί να επιφέρει μέγιστα θετικά αποτελέσματα. Υπάρχουν όμως και εξωτερικοί παράγοντες οι οποίοι μπορούν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση αυτή. Πόσοι έλληνες νομικοί διάβασαν το κείμενο προσφυγής των γερμανών οικονομολόγων (συνταγματικό δικαστήριο) που θεωρούν αδιανότη ( το ελληνικό πείραμα) την κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας για λογαριασμό των πιστωτών. Πόσοι έλληνες νομικοί μπορούν να καταφέρουν ένα καίριο πλήγμα (και με την αιτιολογία του κατεπείγοντος) στο απεχθές χρέος των ιδιωτικών κεντρικών τραπεζών (Α.Ε) της Ευρωζώνης που ανακυκλώνουν το χρήμα (το χρήμα ως χρέος) και δημιουργούν χρέος. Eκεί μιλούμε για αποχρέωση. Το αδιανόητο αντιμετωπίζεται νοητά, αφού το συλλάβουμε. Πρέπει να συλλάβουμε το αδιανόητο. ΚΑΙ εκεί πρέπει να εστιάσουμε τον φακό. Οι γενοκτονίες υπήρχαν ιστορικά, αλλά έπρεπε και να αναγνωριστούν. Πειράζει αν προσπαθήσουμε και ελπίζουμε; Η γνωστοποίηση του αποτελέσματος στην γενικότερη θεσμική εμπλοκή δημιουργεί και παθητικότητα. Πόσο μάλλον όταν μπορεί να είναι θετικό το αποτέλεσμα…Η παθητικότητα πάλι ωθεί στην ανάκτηση..όσων δεν πρόδωσαν ολότελα τον εαυτό τους.

http://omadaneoneforiakon.blogspot.com

Use Facebook to Comment on this Post