Οδοντόκρεμα από τη… φύση

Το κατάλευκο χαμόγελο δεν είναι μόνο θέμα υγιεινής του στόματος ή οδοντιάτρου, αλλά και διατροφής. Υπάρχουν τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση του αστραφτερού χαμόγελου ή και στη λεύκανση των δοντιών, καθώς συμβάλλουν στον καθαρισμό τους.

Μας βοηθούν να αποβάλλουμε τις τοξίνες και τα βακτήρια που «κάθονται» πάνω στα δόντια ενώ ταυτόχρονα επιδρούν δυναμικά πάνω στο χρώμα και παίρνουν την κιτρινίλα που αφήνουν άλλες, ακατάλληλες τροφές. Οι πιο σημαντικοί σύμμαχοι των δοντιών είναι τα τραγανά λαχανικά και φρούτα, όπως τα καρότα, το σέλινο και τα μήλα. Το σκληρό τυρί, επίσης, αφαιρεί τα «κακά» σωματίδια πάνω στα δόντια και προστατεύει από την πλάκα.

Τα εσπεριδοειδή και οι φράουλες βοηθούν πολύ στο «φυσικό» πλύσιμο των δοντιών την ώρα που τρώτε. Τα μπρόκολα και ο ανανάς καταπολεμούν τις φλεγμονές στα ούλα.

Από την άλλη, για το καλό των δοντιών καλό είναι να αποφεύγονται τα βατόμουρα και τα ρόδια, για τον απλό λόγο ότι «λεκιάζουν» τα δόντια και το στόμα γενικότερα, περίπου με τον ίδιο τρόπο που λεκιάζουν τα ρούχα μας. Με άλλα λόγια, υπάρχει… δίαιτα για λευκά δόντια. Οπως εξηγεί ο δρ Αντονι Ζίμπουτζ από την Οδοντιατρική Σχολή της Harley Street του Λονδίνου, το αδαμάντινο χαμόγελο δεν είναι ζητούμενο μόνο της εποχής μας.

Είναι πολύ παλιό φαινόμενο και έχει να κάνει με την υγεία των δοντιών. «Στην εποχή των Φαραώ, πριν από 4.000 χρόνια, γνώριζαν πώς μπορούσαν να φτιάξουν με χώμα και ξύδι μια πάστα για τα δόντια τους, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσουν το φυσικό λευκό χρώμα».

Για προστασία

«Αυτό που σήμερα επιτυγχάνεται με την τεχνική της λεύκανσης, κάποτε οι άνθρωποι το πετύχαιναν τρώγοντας τις κατάλληλες τροφές» υποστηρίζει ο επιστήμονας και προσθέτει: «Ετσι, το 2014, αν κάποιος επιθυμεί πιο λευκά δόντια, τι μπορεί να κάνει; Να αφήσει τις διάφορες διαθέσιμες θεραπείες, διότι όλα έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, και να ξεκινήσει τη σωστή διατροφή προκειμένου να έχει ένα ακτινοβόλο χαμόγελο. Η διατροφή δεν είναι μόνο να αποφεύγεις το κόκκινο κρασί και τον καφέ, αλλά να επιλέγεις τροφές που εργάζονται ενεργά για να καθαρίσουν και να προστατέψουν το στόμα» προσθέτει.

Εξηγεί, τέλος, ότι τα προαναφερθέντα τρόφιμα κάνουν ένα είδος μασάζ στα δόντια και τα ούλα και τα βοηθούν εξαιρετικά. Αυτό που έχει επίσης σημασία είναι η αύξηση της σιελόρροιας, καθώς το σάλιο βοηθά τα δόντια να κρατηθούν λευκά. Τρόφιμα που αυξάνουν το σάλιο είναι τα εσπεριδοειδή, όπως τα γκρέιπφρουτ, το λεμόνι, τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια, ενώ οι φράουλες θεωρούνται ιδανικές επειδή περιέχουν μηλικό οξύ, ένα ένζυμο που έχει ακριβώς αυτή τη δράση.

Πηγη espresso

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *