Ηλεκτρονικά διόδια:Το απόλυτο «φακέλωμα» των πολιτών;

Μέλη της Εθελοντικής Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας απαιτούν άμεση ενημέρωση από τους
κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της Πιερίας, σχετικά με τα ηλεκτρονικά διόδια, και θέτουν
σειρά ερωτημάτων, π.χ. σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Ένα χρόνο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο γερμανικός Τύπος λοιδορούσε
για μια ακόμη φορά τη……
χώρα μας για την καθυστέρηση στις κατασκευές των Ολυμπιακών έργων,
ρωτώντας ειρωνικά, αν θα έπρεπε να τροποποιηθεί η ονομασία τους από «Αθήνα 2004» σε «Αθήνα
…2014». Η απάντηση των Ελλήνων στους δύσπιστους Γερμανούς ήταν επίσης ειρωνική: «Τα
Ολυμπιακά έργα θα ολοκληρωθούν, όταν ολοκληρωθεί και το δικό σας ηλεκτρονικό σύστημα
είσπραξης διοδίων».
Η εταιρεία Toll Collect (σύμπραξη Daimler, Telekom και της γαλλικής Confiroute) είχε συμβληθεί με
το γερμανικό κράτος και ήταν υποχρεωμένη την 1η Σεπτεμβρίου 2003, να παραδώσει ένα σύγχρονο
ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων. Η εταιρεία, παρά τις πολυετείς και φιλότιμες
προσπάθειές της, δεν κατάφερε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, με αποτέλεσμα η παράδοση
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας – Ομάδα «Δεν πληρώνουμε»

http://www.otoposmou.gr – Σελίδα 2
του συστήματος να αναβληθεί πολλές φορές. Τελικά, οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2004 διεξάχθηκαν με
μεγάλη επιτυχία στην ώρα τους. Αντίθετα, το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων της Toll Collect
παραδόθηκε την 1η Ιανουαρίου 2005, δηλαδή με καθυστέρηση περίπου δύο ετών, ενώ η εταιρεία
κλήθηκε να πληρώσει αποζημιώσεις ύψους 6 δισεκατομμυρίων Ευρώ! Τις αποζημιώσεις αυτές τις
διεκδικεί το γερμανικό κράτος ακόμη μέχρι σήμερα (1).
Τις τελευταίες ημέρες πληροφορηθήκαμε, πως στη χώρα μας αλλάζει ο τρόπος χρέωσης των
διοδίων, καθώς η κυβέρνηση έχει ήδη ζητήσει από τις εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων να
μετατρέψουν ως το 2012 τα διόδιά τους από συμβατικά σε ηλεκτρονικά. Στόχος της αλλαγής είναι, η
χρέωση να υπολογίζεται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο οδηγός και όχι με
προκαθορισμένες τιμές ανά σταθμό, όπως ισχύει σήμερα. Το «τηλεδιόδιο», αποτελεί τον νέο στόχο
του Υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για μία u957 νέου τύπου κάρτα διοδίων, η οποία θα είναι
συμβατή με όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας και της ΕΕ και θα ενημερώνει ηλεκτρονικά το
κεντρικό σύστημα καταγραφής διελεύσεων και εσόδων.
Την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011, ο υπουργός Υποδομών, Δημ. Ρέππας υπέγραψε απόφαση με την
οποία συστήνεται επιτροπή «για την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των
ηλεκτρονικών διοδίων και την εξέταση θεμάτων εμπορικής εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ή
μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια».
Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας, στην προσπάθειά της να ενημερώσει τα μέλη, τις φίλες και
τους φίλους της, δημοσιεύει σήμερα τα παρακάτω στοιχεία, με την ελπίδα να συμβάλλει στην
πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών.
Μήπως, «Ηλεκτρονικά διόδια» = «Toll Collect»?
Για να αλλάζει ο τρόπος χρέωσης των διοδίων απαιτείται ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα, το
οποίο πρέπει να εγκατασταθεί κατά μήκος του εθνικού μας δικτύου. Το σύστημα αυτό θα πρέπει να
έχει την ικανότητα να εντοπίζει αυτόματα, με ειδικά αισθητήρια, τους χρήστες που κινούνται
στους εθνικούς μας δρόμους. Τι προτίθεται όμως να πράξει το Υπουργείο Μεταφορών; Θα
σχεδιαστεί ένα νέο σύστημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της χώρας μας ή θα εγκατασταθεί
κάποιο σύστημα το οποίο ήδη χρησιμοποιείται σε άλλες χώρες;
Στα πλαίσια μιας Public Private Partnership (σύμβαση ΣΔΙΤ) η Toll Collect, πριν από 10 περίπου
χρόνια, με εντολή της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, σχεδίασε και εγκατέστησε ένα
ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων, το οποίο συνδυάζει για πρώτη φορά, σε παγκόσμια
κλίμακα, την τεχνική του εντοπισμού μέσω δορυφόρου και τη σύγχρονη τεχνολογία ασύρματων
τηλεπικοινωνιών, σε ένα σύστημα.

Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας – Ομάδα «Δεν πληρώνουμε»
Υποστηρικτικά αισθητήρια εντοπισμού οχημάτων. Η χρήση τους κρίθηκε αντισυνταγματική από τη
γερμανική δικαιοσύνη.
Τα οχήματα αναγνωρίζονται μέσα από δορυφορικά σήματα (Global Positioning System, GPS) και
πρόσθετα υποστηρικτικά αισθητήρων εντοπισμού, με αποτέλεσμα η εταιρεία, να είναι ανά πάσα
στιγμή σε θέση να γνωρίζει, την ακριβή διαδρομή την οποία ακολοθούν οι χρήστες. Το σύστημα
υπολογίζει στη συνέχεια τα τέλη βάσει των στοιχείων που έχει δηλώσει ο χρήστης, όπως για
παράδειγμα την κατηγορία εκπομπής ρύπων και τον αριθμό των αξόνων και μεταδίδει ασύρματα
τα στοιχεία στο κέντρο μηχανογράφησης της Toll Collect.
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας – Ομάδα «Δεν πληρώνουμε»
http://www.otoposmou.gr – Σελίδα 4
Τα οχήματα αναγνωρίζονται μέσα από δορυφορικά σήματα (Global Positioning System, GPS)
Στο σύστημα καταγράφεται η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο, τα οποία
αναγνωρίζονται από την κάρτα του χρήστη, την οποία πρέπει να φέρει κάθε όχημα. Τα αισθητήρια
εντοπισμού του συστήματος θα παρέχουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να γνωρίζει ανά πάσα
στιγμή, τον ακριβή αριθμό των οχημάτων, όπως και όλα τα στοιχεία των κατόχων τους που θα
κινούνται στους, κατά τα άλλα …εθνικούς μας δρόμους!
Γέφυρες ελέγχου για την καταγραφή των οχημάτων.
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας – Ομάδα «Δεν πληρώνουμε»
Η καταγραφή των οχημάτων θα γίνεται από τις γέφυρες ελέγχου ενώ κινούμενες ομάδες ειδικών
οχημάτων, εφοδιασμένες με την ανάλογη τεχνολογία, θα ελέγχουν όλα τα αυτοκίνητα που θ
κινούνται στους δρόμους. Η πιστοποίηση της πληρωμής θα έρχεται στο σπίτι, ενώ θα
βεβαιώνονται αυτόματα οι παραβάσεις για όσους δεν πληρώνουν. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί
πως στη Γερμανία, πολίτες έχουν στραφεί ήδη ενάντια στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος και
έχουν δικαιωθεί (2, 3).
Αν τελικά η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να εγκαταστήσει τα ηλεκτρονικά διόδια made in
Germany της Toll Collect, τότε οι Έλληνες και η χώρα μας, θα αποτελέσουν και στον τομέα αυτό,
τα «πειραματόζωα» ενός ανεπτυγμένου ηλεκτρονικού συστήματος, αφού η παραπάνω μέθοδος
είσπραξης διοδίων εφαρμόζεται μέχρι σήμερα μόνο σε φορτηγά αυτοκίνητα.
Η Ομάδα μας, έχοντας υπόψη όλα όσα αναφέρθηκαν, απευθύνεται ειδικά τους βουλευτές του
Νομού Πιερίας και τους παρακαλεί, να ενημερωθούν και να ενημερώσουν άμεσα τους πολίτες
σχετικά με τα παρακάτω:
 Τι σημαίνει «ηλεκτρονικά διόδια» στην πράξη και ποιο σύστημα θα εφαρμοστεί στη χώρα
μας;
 Πότε προβλέπεται να λειτουργήσει;
 Ποιες αλλαγές θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στο υπάρχον οδικό δίκτυο για την
υλοποίηση της εφαρμογής του (ακριβές χρονοδιάγραμμα εργασιών);
 Ποιος θα επωμιστεί το κόστος του νέου συστήματος;
 Τι προτίθενται να πράξουν u964 το Υπουργείο Μεταφορών και οι εταιρείες για να την
καταχρηστική υπερχρέωση των πολιτών, την οποία υφίστανται μέσα από το σημερινό και
κατά κοινή ομολογία «άδικο» σύστημα είσπραξης διοδίων;

Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
Πηγές:
1. http://www.computerwoche.de/management/compliance‐recht/1930426/
2. http://lhg‐bw.de/reibflaeche/kennzeichen‐abgleich‐verfassungswidrig/99/
3. http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,540652,00.html
4. http://www.toll‐collect.de
5. http://news.pathfinder.gr/greece/news/689718.html

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

7 Comments

  1. Ανώνυμος

    O 12.44 exei dikio!
    Den eimai fortigatzis alla kserw oti afto to systima yparxei sxedon se oli tin evropi.
    Xrewnesai mono gia ta xiliometra pou kaneis aftomata se mia karta pou to mono pou katagrafei einai afto.

    Ftanei pia me tis vlakeies sas gia fakelwma.
    Tha peite tipota sovaro?
    Xestike o antixristos pou pate gia ski!

    Reply
  2. Ανώνυμος

    AUTO TO SISTIMA EINAI STIN GERMANIA EDO KAI DEKA XRONIA PERIPOU; ROTISTE TOUS ELLINES FORTIGATZIDES POU KILOFOROUN STO EKSOTERIKO NA SAS POUN INE TO DIKEOTERO KAI TO PIO SOSTO: STIN ELLADA OTI DEN MAS SINFERI KAI DEN ARESI INE KAKO; AUTI POU PERNOUN SINTAKSIS STA 45 AUTI POU DIDEN DOULEVOUN ST DIMOSIO KAI PLIRONONTE POLI PERISOTERA APO AUTA POU DOULEUVOUN DEN 8ELI KANIS NA ALAKSOUN!GAITI DEN SINFERI:O KAST ARPEIT GER

    Reply
  3. Ανώνυμος

    ΖΗΤΩ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ! ΑΛΗΤΕΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΝΟ Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΛΕΛΛΗΝΑ ΜΠΟΜΠΟΛΑ;ΠΑΣΟΚΑΡΑ ΡΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΒΑΛΑΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΜΑΓΑΖΑ ΠΟΥ ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΕΧΤΕΙΚΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΕΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ!ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΠΙΑ ΜΟΝΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΛΑΟΣ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ!

    Reply

Leave a Reply to Ανώνυμος Cancel Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *