Ορθά ο Ερντογκάν δεν άνοιξε την θεολογική σχολή της Χάλκης.

Δεν έχω καμία πρόσβαση στο Υπουργείο των εξωτερικών και ασφαλώς δεν μπορώ να γνωρίζω τα πλάνα του…

για την θεολογική σχολή της Χάλκης.

Έχω όμως άποψη επί του θέματος και την έχω εκθέσει εγγράφως και προφορικός σε ανώτερα πολιτικά και εκκλησιαστικά πρόσωπα.

Άποψη μου είναι ότι η Ελλάδα, αλλά και η ίδια η θεολογική σχολή της Χάλκης δεν έχουν κανένα συμφέρον να λειτουργήσει κάτω από την επιστασία και έλεγχο του αναξιόπιστου επί χρόνια Τούρκικου Κράτους.

Ειδικά αν το άνοιγμα της Χάλκης γίνει με κάποιου είδους ανταλλαγή -υποχώρηση της Ελλάδος σε άλλα ζητήματα ουσιαστικότερα και μη ανακτήσιμα.

Η Τουρκία οποιοδήποτε στιγμή στο μέλλον μπορεί να άρει τις όποιες υποχωρήσεις στην θεολογική σχολή, αντίθετα η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να ανακτήσει το μισό αιγαίο αν δοθεί ως αντάλλαγμα ή την όποια υποχώρηση της Ελλάδος σε θέματα ΑΟΖ ή Θράκης πχ.

Χρόνια τώρα θα έπρεπε να είχε ανοίξει ως εξόριστη η θεολογική σχολή της Χάλκης στην Γερμανία ή στην Θράκη ή οπουδήποτε αλλού, εκτός Τουρκίας, αφαιρώντας έτσι την όποια τουρκική επιρροή και εκμετάλλευση της από την Τουρκία.

Δεν μιλώ για μεταφορά του Πατριαρχείου, αν και δεν θα με πείραζε αν και αυτό μεταφερόταν ως εξόριστο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, εκτός Τουρκίας, πχ Αμερική ΕΕ Κτλ.

Γνώμη μου δεν έχουν γίνει οι σωστές κινήσεις εκ μέρους των αρμοδίων, ώστε να καταστεί το Πατριαρχείο στην συνείδηση του δυτικού κόσμου και πολιτισμού, ως ένα από τα ελάχιστα σημεία πρόσβασης και άμυνας του δυτικού πολιτισμού στον διαρκώς επεκτεινόμενο εις βάρος της δύσης, ισλαμικού κόσμου.

Πόσα τζαμιά έχουν ανοίξει τα τελευταία πενήντα – εκατό χρόνια στην καρδιά του δυτικού κόσμου και πόσες χριστιανικές εκκλησίες έκλισαν το αντίστοιχο διάστημα στον ισλαμοφασιστικό κόσμο, μέρος του οποίου είναι και η Τουρκία βέβαια;

Αντιλαμβάνομαι ότι δεν μπορεί ο δυτικός παρηκμασμένος νεκρός πολιτισμός να αντισταθεί στον δυναμισμό και στην ζωντάνια του Ισλάμ, για αυτό και βαφτίζει η υποχώρηση και τον φόβο του, ως ανοχή στην διαφορετικότητα, παραιτούμενος έτσι από την πρωτοκαθεδρία και την ευθύνη του ως ο ανώτερος Παγκόσμιος πολιτισμός, εκτός και αν έχουμε τόσο πολύ ασπαστεί τις ιδέες της χαζοαριστεράς που νομίζει ότι ο πακιστανικός πολιτισμός είναι ισότιμος του Ευρωπαϊκού.

Αν τώρα δεν ξυπνήσει η δύση και αν δεν αναλάβει ως υπεύθυνος ζωντανός πολιτισμός τις ευθύνες της έναντι των επόμενων γενεών χριστιανών και μουσουλμάνων, πολύ φοβάμαι ότι μετά τον χριστιανικό μεσαίωνα, έρχεται για την Ευρώπη και ο ισλαμικός μεσαίωνας με όχημα την ανοχή στην διαφορετικότητα, ο οποίος σίγουρα δεν θα είναι ούτε προς το συμφέρον της ποιότητας της ζωής των ίδιων των επόμενων γενεών των μουσουλμάνων.

Η θεολογική σχολή έχει υποχρέωση να λειτουργήσει ως εξόριστη θεολογική σχολή Χάλκης, ακριβώς για να μπορέσει να λειτουργήσει απρόσκοπτα ως κομμάτι του δυτικού πολιτισμού, αλλά και γιατί η όποια υποχώρηση της Ελλάδος θα είναι παντοτινή, αντίθετα η Τουρκία μπορεί και να ξανακλείσει την σχολή μετά από τριάντα χρόνια.

ΥΓ: Δεν βλέπω τον χριστιανικό μεσαίωνα ως ανώτερο του ερχόμενου μουσουλμανικού μεσαίωνα, απλά αναγνωρίζω μια δημοκρατική ωριμότητα του χριστιανισμού, αναλογιζόμενος και ότι κανένα από τα 55 -60 μουσουλμανικά κράτη δεν έχει ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Ο κτηνοτρόφος από την Κρήτη.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *