Χθες, Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010, στην εφημερίδα «Το Βήμα» φιλοξενήθηκαν δηλώσεις του κ. Βασίλη Χαλκιά με τίτλο «Ο ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ». Ο κ. Χαλκιάς είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. που εισπράττει τα διόδια στην Αττική Οδό…
O κ. Χαλκιάς υπεραμύνεται της ύπαρξης διοδίων λέγοντας: «Η πληρωμή διοδίων από τους χρήστες του δρόμου είναι ο πλέον δίκαιος τρόπος προκειμένου να καλυφθεί το κόστος για την κατασκευή και τη συντήρησή του. Διότι αν οι χρήστες δεν πλήρωναν διόδια, τότε αυτομάτως τον λογαριασμό θα έπρεπε να πληρώσει ο κάθε Έλληνας φορολογούμενος, είτε χρησιμοποιεί τους αυτοκινητοδρόμους είτε όχι, κάτι που είναι εντελώς άδικο. Γιατί δηλαδή μια γιαγιά από την Κάρπαθο, παραδείγματος χάριν, να πληρώνει τα ταξίδια του Αθηναίου;»
Ρωτάτε γιατί η γιαγιά στην Κάρπαθο να πληρώνει τα ταξίδια του Αθηναίου, αλλά ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για να κινηθεί η γιαγιά στην Κάρπαθο με την άγονη γραμμή ή για να μετακινηθούν τα φάρμακά της και άλλα προϊόντα που χρειάζεται;
Η ελευθερία της μετακίνησης είναι κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα και ο περιορισμός της απαγορεύεται. Η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την ισότιμη άσκηση του δικαιώματος της ελεύθερης μετακίνησης οποιουδήποτε πολίτη και όχι να το μετατρέπει σε εμπόρευμα, το οποίο αγοράζουν οι πολίτες ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα.
Το πλέον δίκαιο κ. Χαλκιά δεν είναι αυτό που ωφελεί την τσέπη σας και τα συμφέροντα που εξυπηρετείτε ως διευθύνων σύμβουλος της Α.Ε. Αττικές Διαδρομές. Το πλέον δίκαιο είναι αυτό που λέει το 4ο άρθρο του Συντάγματος: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.»
Το ερώτημα «ποιος θα πληρώσει το κόστος συντήρησης» και την απάντηση να μπουν διόδια τα πρωτοσυναντήσαμε κατά την προπαγάνδα για την λειτουργία σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό. Ξεκίνησαν με το παρανοϊκό δημοσίευμα στον Ηπειρωτικό Αγώνα με τίτλο «Οι εργαζόμενοι ζητούν διόδια». Η προπαγάνδα συνεχίστηκε με επισκέψεις υπουργών και υφυπουργών σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη όπου προστέθηκε και το επιχείρημα «είναι δικαιότερο να πληρώνει ο χρήστης της οδού».
Μετά ανέλαβαν τα παπαγαλάκια. Σε ιστοσελίδα σχετική με υποδομές γράφουν: «Με την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων που γίνεται κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια οι χρήστες ουσιαστικά ανέλαβαν την ευθύνη αποπληρωμής του δρόμου, της συντήρησης του και όλων των άλλων παροχών τύπου “Αττική Οδός”. Είναι σωστό; Κατά τη γνώμη μου είναι σωστό γιατί έτσι πληρώνει για τον δρόμο αυτός που τον χρησιμοποιεί. Δεν μπορεί για παράδειγμα- ο κάτοικος της Κρήτης να επιβαρύνεται για την κατασκευή και συντήρηση της Ιόνιας Οδού.»
Ο κ. Δ. Ρέππας στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων επεσήμανε ότι με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο.
Ο Κρητικός να μην πληρώσει την Ιόνια οδό, με αυτή την λογική ο Ηπειρώτης γιατί να πληρώσει το δρόμο του Κρητικού; Επίσης στην Νέα Οδό που διασχίζει την Αττική, Βοιωτία και Φθιώτιδα τα διόδια που εισπράττουν αφορούν την Ιόνια οδό και συγκεκριμένα το τμήμα Αντίρριο – Ιωάννινα, σε ύψος που ξεπερνάει τα 2/3 των διοδίων. Δηλαδή στη Νέα Οδό οι χρήστες δεν πληρώνουν διόδια για το δρόμο που διανύουν αλλά για ένα άλλο δρόμο που μπορεί να μην χρησιμοποιήσουν ποτέ. Είναι και αυτή η επιβολή διοδίων δίκαιη;
Η κυβέρνηση επιλέγει να κάνει κάποιους δρόμους με εθνικούς πόρους και τους παραδίδει χωρίς διόδια, ενώ άλλους τους κατασκευάζει με παραχωρήσεις επιβάλλοντας διόδια. Αυτό όμως είναι αντίθετο με το 4ο άρθρο του Συντάγματος: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις». Ο Ηπειρώτης και ο Κρητικός θα συμμετέχουν με την φορολογία στην κατασκευή του δρόμου στην Κρήτη έχοντας τις ίδιες υποχρεώσεις. Όμως ο Ηπειρώτης θα είναι υποχρεωμένος να πληρώσει διόδια για να μετακινηθεί ενώ ο Κρητικός όχι, δεν θα έχουν δηλαδή τα ίδια δικαιώματα.
Οι δρόμοι είναι δημόσια αγαθά, όπως ο αέρας, και η πολιτεία οφείλει να απεξαρτήσει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης από οποιοδήποτε αντάλλαγμα.
Ο κ. Μαγκριώτης στην Ξάνθη είπε: «Η Εγνατία οδός, … Είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει γίνει στην χώρα μας. … Η Εγνατία, ωστόσο, χρειάζεται ετησίως εκατό εκατομμύρια ευρώ για την συντήρησή της. Αυτά τα χρήματα πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες της. Είναι άδικο να τα πληρώνουν οι πολίτες που δεν χρησιμοποιούν την Εγνατία. Αυτό είναι απολύτως δίκαιο κοινωνικά. Είναι ένα έργο που κατασκευάστηκε με δημόσια δαπάνη, κατά 60% με κοινοτικούς πόρους και 40% από τον κρατικό προϋπολογισμό. … , το τίμημα των διοδίων της Εγνατίας θα είναι σαφέστερα χαμηλότερο από ότι είναι το κόστος διοδίων στους άλλους αυτοκινητόδρομους».
Τα διόδια στον Πολύμυλο Κοζάνης θα είναι 2,80 ευρώ. 2 ευρώ είναι τα διόδια στα Μάλγαρα και 1,90 στις Αφίδνες. Μήπως ο κ. Μαγκριώτης εννοούσε ότι σε όλους τους άλλους αυτοκινητόδρομους τα διόδια θα είναι φθηνότερα;
Ο κ. Μαγκριώτης μας λέει ότι υπάρχει κάποιο κόστος για την συντήρηση της Εγνατίας που πρέπει να το πληρώσουν οι χρήστες της. Μήπως όμως δεν υπάρχει κόστος στη συντήρηση της παραλιακής λεωφόρου, της λεωφόρου Συγγρού, της Κηφισίας, της Βουλιαγμένης; Με αυτή τη λογική οδηγούμαστε να βάλουμε διόδια και σε αυτές τις λεωφόρους. Μην νομίζεται ότι είναι μακριά η επιβολή διοδίων στην Αθήνα. Ήδη έχει αρχίσει η προπαγάνδα τους. Στο Βήμα διαβάζουμε: «Ο κ. Χαλκιάς τάσσεται μάλιστα υπέρ της τοποθέτησης σταθμών διοδίων στις εισόδους του κέντρου της Αθήνας.» και συνεχίζει με διάφορα επιχειρήματα υπέρ των διοδίων.
Ο κ. Δ. Ρέππας στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων είχε ανακοινώσει ότι: «Για την Αθήνα σχεδιάζονται νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι που θα πραγματοποιηθούν επίσης με παραχώρηση».
Φτάνει πια. Δεν πληρώνουμε διόδια. Δεν πληρώνουμε την κρίση τους. Δεν τους ακολουθούμε στον παραλογισμό τους. Το Σύνταγμα δεν είναι κουρελόχαρτο. Αγωνιζόμαστε ενάντια σε Μνημόνιο – Τρόικα – Ανεργία.
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου πάμε ΔΕΘ, με αυτοκινητοπορεία από Αφίδνες ως τη Θεσσαλονίκη. Ανοίγουμε όλους τους σταθμούς διοδίων που συναντάμε καθ’ οδόν. Συμμετέχουμε στην ανεξάρτητη πορεία στη ΔΕΘ.
epitropesdiodiastop.blogspot.com
Use Facebook to Comment on this Post
Ευχαριστώ τον 11.03 για τις πολύτιμες οδηγίες του. Να κάνω τώρα μια ερώτηση. Ας υποτεθεί ότι δεν έχω μία στην τσέπη και έχω μπροστά μπροστά μου διόδια. Αν λοιπόν είμαι "νομοταγής" πολίτης και δεν σηκώσω ελαφριά την μπάρα, η υπάλληλος των διοδίων θα μου αρνηθεί να περάσω. Ερώτηση : παραβιάζεται κατάφορα το συνταγματικό μου δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση ναι ή όχι; Ποιος αλήτης πολιτικός που παρέδωσε με την υπογραφή του και γύρευε με τι αργύρια τις εθνικές οδούς στα αρπακτικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα βρεθεί να μου δώσει απάντηση;
"300"
TA ΤΕΛΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ;
ΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΕΣΠΙΖΕ ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ ΘΑ ΕΙΣΕΠΡΑΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΕΝΑ ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΟΔΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ.
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.
Ρε, βλάκα Μαγκριώτη, που είσαι από Θεσσαλονίκη, αλλά πιο μεταλαλγμένος από τα μεταλλαγμένα!
Η Εγνατία οδός που κακώς ένα κομμάτι της το μετονομάσατε σε Ιόνια, δεν είναι δρόμος των Ηπειρωτών, αλλά όλων των Ελλήνων. Είναι, καραγκιόζη, ο μόνος δρόμος που ενώνει Ασία και Ευρώπη σε ευθεία γραμμή.
Επίσης, ρε, παλιοψευταρά, πες ότι η ΕΟΚ σου απαγόρευσε να βάλεις διόδια στην Εγνατία διότι ήταν επιδοτούμενο έργο και γι΄αυτό τη βαφτίσατε Ιόνια. Αλλά σ΄αυτό τον τόπο, το αρχαίο όνομα Εγνατία με ότι αυτό συμβόλιζε, δεν το θέλετε. Γι΄αυτό κανατε την Εγνατία, Ιόνια. Γι΄αυτό στη Θεσσαλονίκη μετονομάσατε τη μισή Εγνατία σε …Κων/νου Καραμανλή
Πίσω στα διόδια, το επιχείρημα "γιατί η γιαγιά στην Κάρπαθο να πληρώνει τα ταξίδια του Αθηναίου" μου άρεσε. Πρόκειται φαντάζομαι για την ίδια γιαγιά που – ως πολίτης – συνεισφέρει στα ταξίδια του ιδίου και λοιπών πολιτικολαμογιών, τα σπίτια τους, τα κότερά τους, τα λούσα τους, τα γ…α τους τους τα πληρώνουμε όλοι εμείς; Φοβερό το ενδιαφέρον για την Καρπαθινή γιαγιά
την μπάρα την σπρώχνουμε ελαφρώς για να περάσουμε. μην την σηκώσετε. ανοίξτε την μέχρι τέλους όπου και ασφαλίζει ανοικτή έτσι ώστε να γίνει η διέλευση. μην δεχτείτε την ανταλαγή στοιχείων καθόσον δεν υπάρχει αδίκημα για να επιληφθεί η αστυνομία. αν ο αστυνομικός ζητήσει τα στοιχεία σας να δεχτείτε τον έλεγχο (αλλιώς διαπράτεται το αδίκημα της απίθειας και είναι αυτόφωρο). κάντε ειδική μνεία ότι δεν επιθυμείτε να δωθούν τα στοιχεία σας σε υπάλληλο της εταιρείας αυτοκινητοδρόμων και ζητείσται το νούμερο του αστυνομικού. μπορείτε να κρατήσετε τον αριθμό του περιπολικού σε αντίθετη περίπτωση. κάντε όμως σαφή μνεία ότι δεν δέχεστε να δοθούν τα στοιχεία σας σε άλλο ιδιώτη. η διαφορά είναι αστικής φύσεως και αν επιθυμεί η εταιρεία θα πρέπει να πάρει τα γνωστά σε αυτήν στοιχεία (αριθμό αυτοκινητού μάρκα και χρώμα, ώρα διέλευσης και τόπο) και να προχωρήσει με αυτά. μην φοβάστε είναι παράνομο και αντισυνταγματικό να σας απαγορεύσουν την χρήση του δρόμου. έτσι αν η υπάλληλος αρνηθεί να σηκώσει την μπάρα άρα αρνείται την ελέυθερη και απρόσκοπτη διέλευση σας αυτή διαπράτει αδίκημα. η διαφορά στην καταβολή αντιτίμου είναι αστικής φύσης και δεν διώκεται αυτεπάγγελτα. η αστυνομία δεν έχει την υποχρέωση να σας ελέγξει και να δώσει τα στοιχεία σας σε άλλο πολίτη χωρίς την συναίνεση σας.
ΠΑΝΤΟΥ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ. ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΖΩΩΔΗ ΕΝΣΤΙΚΤΑ,ΣΤΟΝ ΑΤΟΜΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ !
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΡΧΗ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΠΑΤΡΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΗ ΕΙΔΑ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ "ΕΝΤΑΞΕΙ ΚΥΡΙΕ ΕΓΩ
ΑΠΛΑ ΤΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΣΑΣ" ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ
NS