Αν γνωρίζατε το μέλλον, θα επιχειρούσατε να το αλλάξετε;

Το ερώτημα φαντάζει ρητορικό και ουτοπικό θα πείτε με σιγουριά. Το μέλλον νομίζετε ότι δεν μπορεί να αλλάξει από τις ενέργειες ή τα λάθη ενός ή περισσοτέρων προσώπων. Αν όμως θεωρήσουμε ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό , τι θα επιχειρούσαμε να αλλάξουμε;…

Ο πρώτος στόχος μας θα ήταν να διορθώσουμε ή να αποφύγουμε τα σημαντικά λάθη μας.

Ο δεύτερος στόχος μας θα ήταν να εκμεταλλευτούμε για όφελος μας τα λάθη των αντιπάλων μας ή να αλλάξουμε τους κανόνες του παιχνιδιού υπέρ μας.

Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο φανταστείτε ότι παίζετε ρουλέτα και πριν από τρεις γύρους χάσατε παίζοντας όλο το κεφάλαιο σας στο μαύρο ή κόκκινο. Τότε είχε πέσει πχ μαύρο.

Αν ξαναγυρίζατε στο παρελθόν , γνωρίζοντας το αποτέλεσμα, θα παίζατε το αντίθετο και αντί να χάσετε θα διπλασιάζατε τα χρήματα σας.

Είσαστε σίγουροι όμως ότι θα συνέβαινε αυτό;

Aν είσαστε απολύτως σίγουροι θα ξαναχάνατε σίγουρα. Αυτό θα συνέβαινε γιατί μπορεί να έβγαινε το 0 και τότε θα χάνατε πάλι όλα τα λεφτά σας. Εκτός αν είχατε παίξει και στο μηδέν με ποσό ίσο με το 1 δια 32 των χρημάτων σας, οπότε θα είχατε καλύψει όλα τα ενδεχόμενα. Αυτό λέγεται μελλοντική ασφάλιση ενεργειών.

Από την προηγούμενη ανάλυση προκύπτει ότι για να κερδίσεις ένα παιχνίδι πρέπει να γνωρίζεις καλά και τους κανόνες του. Αρκεί βέβαια κανένας να μην τους αλλάξει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.
Αυτό λέγεται “ατύχημα” ή απρόβλεπτο.

Ας έρθουμε τώρα στην περίπτωση της πρόσφατης δίωξης της Χρυσής Αυγής. Μπορείτε να συμφωνείτε ότι ή δίωξη έγινε καθυστερημένα ή ακόμα και να διαφωνείτε με αυτήν. Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι ανεξάρτητα από την γνώμη σας έχουν γίνει σημαντικά λάθη χειρισμού. Θα τα επισημάνω ένα-ένα.

Το πρώτο λάθος είναι ότι χρησιμοποιήθηκε το άρθρο 187 του ποινικού νόμου που τροποποιήθηκε σημαντικά το 2001. Το άρθρο αναφέρεται στην σύσταση και λειτουργία εγκληματικής οργάνωσης. Σύμφωνα με το πόρισμα του κου Βουρλιώτη για την δράση της Χρυσής Αυγής η Χρυσή Αυγή συγκροτήθηκε προγενέστερα από την τροποποίηση του άρθρου αυτού. Το Σύνταγμα ρητώς αναφέρει στο άρθρο 7 ,παράγραφος 1 :

“1. ‘Eγκλημα δεν υπάρχει ούτε ποινή επιβάλλεται χωρίς νόμο που να ισχύει πριν από την τέλεση της πράξης και να ορίζει τα στοιχεία της. Ποτέ δεν επιβάλλεται ποινή βαρύτερη από εκείνη που προβλεπόταν κατά την τέλεση της πράξης.”

Το Σύνταγμα προβλέπει λοιπόν ότι η σύσταση της Χρυσής Αυγής θα πρέπει να δικασθεί και να τιμωρηθεί με βάση όσα ίσχυαν πριν τον Ιούνιο του 2001. Νομικό φάουλ, άγνοια ή απλά θέμα ερμηνείας του Συντάγματος;

Πιστεύω ότι μάλλον πρόκειται για το τρίτο.

Το άρθρο 187 του Ποινικού νόμου μετά την τροποποίηση του προβλέπει μειωμένες ποινές ή και πλήρη απαλλαγή συνενόχων που με την μαρτυρία τους βοήθησαν στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης.

Υπό το πρίσμα αυτό οποιαδήποτε μαρτυρία συνενόχων σε κακουργηματικές πράξεις στα πλαίσια οποιασδήποτε ανάκρισης, με βάση το προηγούμενο άρθρο, πρέπει να στηρίζεται και σε απτά στοιχεία.

Στο πόρισμα αναφέρεται πχ η ύπαρξη όπλων σε κρύπτες και η αναφορά σε εκπαίδευση πολεμικής φύσης σε συγκεκριμένες και κατανομαζόμενες περιοχές. Δυστυχώς κρύπτες με όπλα δεν βρέθηκαν ακόμα. Ούτε όμως και ομαδικοί τάφοι λαθρομεταναστών που να καλύπτουν 100 εξαφανισμένους.

Σε ένα άλλο σημείο του το πόρισμα αναφέρει τις σημαντικότερες από τις δικογραφίες που οδηγούν τον συντάκτη της στο λογικό και νομικό συμπέρασμα ότι πρόκειται για οργανωμένη και συνεχή εγκληματική δράση.

Δυστυχώς όμως στο πόρισμα αναφέρονται πολλές ήδη περατωμένες ανακρίσεις με ονόματα αυτουργών και ήδη καταλογισμένα αδικήματα. Κάποια από αυτά έχουν ήδη παραπεμφθεί για εκδίκαση σε συγκεκριμένες δικάσιμους.

Στο άρθρο 8 το Σύνταγμα προβλέπει:

“Κανένας δεν στερείται χωρίς την θέλησή του τον δικαστή που του έχει ορίσει ο νόμος. Δικαστικές επιτροπές και έκτακτα δικαστήρια, με οποιοδήποτε όνομα,δεν επιτρέπεται να συσταθούν. “

Φαντάζομαι ότι θα συναινούν οι κατηγορούμενοι που έχουν παραπεμφθεί ήδη για πλημμελήματα να δικασθούν σε ποινικά δικαστήρια για κακουργήματα, επειδή τυχαίνει κατά σύμπτωση να ψηφίζουν Χρυσή Αυγή και να αποτελούν μέλη της, κατά νομικό πλάσμα, “εγκληματικής συμμορίας”.

Για να μην παρεξηγηθούν αυτά που αναφέρω ως “δήθεν υπεράσπιση της Χρυσής Αυγής” και καθώς σίγουρα δεν έχω γνώση της ογκώδους δικογραφίας που πρέπει να μελετηθεί, σας δηλώνω ότι δεν έχω ψηφίσει ποτέ , ούτε υπήρξα μέλος της Χρυσής Αυγής. Έτσι δεν γνωρίζω τις πρακτικές που εφάρμοζε στις ενέργειες της, αλλά μπορώ άνετα να τις φαντασθώ καλύτερα από τον κο Βουρλιώτη. Και αυτό που βλέπω ήδη στη φαντασία μου με κάνει να τρομάζω για τις μελλοντικές εξελίξεις στο τόπο μας.

Εφαρμόζοντας τις αρχές που ανάφερα στην αρχή του άρθρου μου μπορώ να σας βεβαιώσω για μερικά πράγματα. Για να δείτε και να γνωρίζετε το μέλλον πρέπει να εξετάζετε με λεπτομέρεια το παρελθόν.

Στη ναζιστική Γερμανία οι φυλακίσεις μελών του ναζιστικού κόμματος δεν το εμπόδισαν να αποκτήσει την εξουσία μέσω εκλογών. Αυτό έγινε δυνατό όταν απέβαλε μέσω της αστυνομικής δίωξης τα σκληροπυρηνικά και βίαια στοιχεία του την “νύχτα των μεγάλων μαχαιριών”.

Αυτό επιχειρείται και σήμερα με την προσπάθεια της δικαιοσύνης να ποινικοποιήσει την εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής.

Η προσπάθεια αυτή θα οδηγήσει κάτα πάσα πιθανότητα μόνο τους “πυρηνάρχες” στη φυλακή (αν έχουν διαπράξει ποινικά αδικήματα) ή απλά θα τους ηρωοποιήσει (αν παραπεμφθούν και αποδειχθούν αθώοι). Η κίνηση αυτή είναι υψηλού πολιτικού ρίσκου και μάλιστα πέραν της φαντασίας της συγκυβέρνησης.

Αν δεν αποδειχθεί τίποτε τις απώλειες θα τις μετρήσει σαν μεγάλη απώλεια ψήφων στις δημοτικές και τις ευρωεκλογές που θα μεσολαβήσουν ως τον Μάιο του 2014.

Φαντασθείτε όμως τι θα συμβεί αν οι αρχές οδηγηθούν πχ σε ένα υποτιθέμενο ομαδικό τάφο με , ας πούμε, 27 λαθρομετανάστες κατά την περίοδο που θα έχουμε την Ευρωπαική Προεδρία;
Nομίζετε ότι θα ικανοποιηθεί η διεθνής κοινή γνώμη από την ποιότητα έρευνας που έχει γίνει ως σήμερα και βρήκε πχ μόνο δύο αστυνομικούς συνεργούς και κανένα δικαστικό ή πολιτικό πρόσωπο πλην της Χ.Α.;

Δυστυχώς η ιστορική έρευνα απέδειξε στην Γερμανία, στην Αργεντινή και αλλού ότι παρόμοια ευρήματα είναι πολύ πιθανά, όταν έχουμε να κάνουμε με παρακράτος και “ατρόμητους” φασίστες.

Πώς θα δικαιολογηθούν τότε στην κοινή γνώμη “αθώες” δηλώσεις για αδελφά κόμματα, συνεργασίες με “σοβαρά” τμήματα και αλίευση εκ των υστέρων ενδεχόμενων εγκληματιών που θα επαναπατρισθούν χωρίς έλεγχο στα δεξιά κόμματα? (Ατύχημα;)

Η απάντηση πιθανό να είναι ότι στην παρούσα φάση αυτό δεν ενδιαφέρει το πολιτικό κατεστημένο. Νομίζει ότι έχει τον έλεγχο… Δυστυχώς ο έλεγχος είχε χαθεί για την περίοδο 2009 έως και 17 Ιουνίου 2012.

Οι ημερομηνίες δεν είναι τυχαίες.

Για το διάστημα αυτό συλλέγονταν στοιχεία από “συνεργαζόμενες” κρατικές υπηρεσίες και απλά δεν χρησιμοποιούνταν. Υπήρχε πιθανά ένας διακόπτης ασφαλείας, κάποια πρόσωπα σε θέσεις-κλειδιά και μία διαφορετική συγκυβέρνηση που κοιμόταν τον “ύπνο του δικαίου” γενικότερα.

Ας εξετάσουμε τώρα τι θα συμβεί με τον αρχηγικό πυρήνα της οργάνωσης. Αυτός αποτελείται από βουλευτές που ήδη ανακρίνονται και έχουν στερηθεί την ελευθερία τους χωρίς να έχει προηγηθεί η άρση της ασυλίας τους με παραπομπή ανακριτικού υλικού στη Βουλή και σχετική απόφαση της.

Αυτό σαν κατάσταση μπορεί να παραταθεί ως την 5η ημέρα δηλαδή ως την 3η Οκτωβρίου 2013.

Μετά θα πρέπει να εκδοθεί αιτιολογημένο ένταλμα σύλληψης με προσωποποιημένες και σαφείς κατηγορίες, όπως ισχύει σύμφωνα με το άρθρο 6 του Συντάγματος και για τους απλούς πολίτες.
‘Υστερα θα ακολουθήσει η λήψη απόφασης για προφυλάκιση ή μη των κατηγορουμένων ως την δίκη τους.

Θα περίμενα να δω τότε τουλάχιστον 3 να αποφυλακίζονται, καθώς έχουν αποδεδειγμένα παραδοθεί αυτόβουλα . Δεν μπορούν να θεωρηθούν αιτιολογημένα ύποπτοι φυγής και συγχρόνως είναι βουλευτές και δεν μπορούν να ασκούν τα καθήκοντα τους από την φυλακή.

Η τυχόν αυστηρότητα πώς θα δικαιολογηθεί με δεδομένη την στάση της δικαιοσύνης μέχρι πρόσφατα να αποφυλακίζει και να χάνει βασικούς κατηγορουμένους σοβαρών υποθέσεων?
θα μείνει τότε μόνο ο Νικόλαος Μιχαλολιάκος στη φυλακή μαζί με τον Ηλία Κασιδιάρη;

Aν αυτή είναι η τελική απόφαση, κάποιος υπουργός που προαλείφεται για υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων και έχει σχέση με την δίωξη της ΧΑ , θα έχει σοβαρό πολιτικό πρόβλημα. Στην καθαρή πολιτική αρένα δεν αποκλείουμε τους πολιτικούς μας αντιπάλους, προφυλακίζοντας τους για τρεις μήνες το πολύ. Ανέφερα τους τρεις μήνες για δύο λόγους.

Το άρθρο 54 δεν επιτρέπει την άμεση εφαρμογή τυχόν αλλαγής εκλογικού νόμου ή περιφερειών εκτός αν ψηφισθεί με πλειοψηφία δύο τρίτων , δηλαδή με 200 βουλευτές. Υπάρχουν τόσοι που να συμφωνήσουν απόλυτα ακόμα και με την συγκυβέρνηση. Μάλλον όχι.

Στο άρθρο 62 του Συντάγματος ορίζεται ότι αν δεν δοθεί από την βουλή η αιτηθείσα άδεια από εισαγγελέα για δίωξη βουλευτή εντός τριών μηνών λογίζεται ότι δεν δόθηκε. Υπάρχει επίσης και αναφορά για το ότι δεν απαιτείται άδεια της βούλης για αυτόφωρα κακουργήματα.

Η πλειονότητα των αδικήμάτων που αναφέρονται στο πόρισμα που οδήγησε στην σύλληψη των βουλευτών είναι πλημμελήματα τα οποία έγιναν κακουργήματα , εφόσον όμως αποδειχθεί η ανάγκη χρήσης του άρθρου 187 του ποινικού κώδικα.

Το να τραυματίσει ή να σκοτώσει ή να κλέψει κάποιος δεν παραμένει αυτόφωρο για έξι μήνες ή για ένα χρόνο μετά. Άρα κάποιες “αποδεικτικές” περιπτώσεις αδικημάτων που αναφέρθηκαν στο πόρισμα δεν μπορούν να συνεκδικασθούν χωρίς την άδεια της Βουλής. Αν γίνει κάτι τέτοιο όλη η έρευνα θα πάσχει νομικά για τυπικούς λόγους και θα είναι αντίθετη με το Σύνταγμα.

Θα το επιχειρήσει άραγε η δικαστική εξουσία με κίνδυνο να κατηγορηθεί μεταγενέστερα για “κατάχρηση εξουσίας”, μόνο και μόνο για να μην στεναχωρήσει την κυβέρνηση και τους βουλευτές και να πάρει την επίσημη άδεια τους;  Δεν το νομίζω.

‘Εμπειρος δικαστικός δεν θα ριψοκινδύνευε για μία απλή τυπικότητα του νόμου (Ασφάλιση ενεργειών) Σε τρεις μήνες όμως αν γίνουν εκλογές θα γίνουν με σταυρό και όχι λίστα.

Καμμία ηγεσία δεν θα μπορεί να εμποδίσει την ψήφο των βουλευτών “κατά συνείδηση” και κατά πολιτικό κόστος, θα πρόσθετα. Αν λοιπόν δοθεί η εντολή, τότε οι βουλευτές έχοντας το φωτοστέφανο του “μάρτυρα” θα παραιτηθούν.

Στις εκλογές που θα ακολουθήσουν τοπικά το πολιτικό σύστημα θα είναι αναγκασμένο να συμμετάσχει, πλην της συγκυβέρνησης όμως. Θα ρισκάρουν εκλογές στην εκλογική περιφέρεια Αττικής και στην Α’ Αθηνών με 27% ανεργία και περιμένουν να τις κερδίσουν κόμματα της συγκυβέρνησης;

θα αμφισβητήσουν τα οριζόμενα στο άρθρο 53 του Συντάγματος που απαιτεί στην τρέχουσα περίοδο την πλήρωση κενής έδρας βουλευτή με αναπληρωματικές εκλογές;

Mπορούν αν θέλουν να το δοκιμάσουν… (Απρόβλεπτη αλλαγή κανόνα) Δεν θα τους προσφέρει όμως πρόσθετες ψήφους ή στρατηγική ωφέλεια.

Οι δημοτικές εκλογές και οι ευρωεκλογές είναι πολύ κοντά… Ο Ηλίας Κασιδιάρης μπορεί ενδεχομένως να παραιτηθεί και να είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής… Τι άραγε να προβλέπεται στην Ευρωπαική Ένωση για κρατούμενους-υπόδικους ευρωβουλευτές ;

Ως τώρα σας παρουσίασα το σύστημα, τα λάθη των αντίπαλων παικτών, τις παραβάσεις κανόνων, κάποιες απρόβλεπτες ως σήμερα μελλοντικές εξελίξεις…

Δεν ξέρω αν θα θέλατε να αλλάξετε το μέλλον…

Να ξέρετε όμως ότι το μέλλον είναι προδιαγεγραμμένο…σε γενικές γραμμές.

Οι λεπτομέρειες παίζουν. Το ίδιο και οι χρόνοι υλοποίησης…

‘Ολα θα αρχίσουν από ένα τυφλό και κασιδιάρη…

‘Εχουμε ένα τυφλό και τρεις κασιδιάρηδες υπόψη μας…

Σε ποιούς θα πέσει η μπίλια ;

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *