Ομιλία Γ. Πλακιωτάκη για Νομοσχέδιο περί Ελληνικής Ακτοφυλακής

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Βρισκόμαστε εδώ για τη συζήτηση ενός σχεδίου νόμου το οποίο είναι παντελώς απαράδεκτο.

Η Κυβέρνηση επιφέρει ένα ακόμη καίριο χτύπημα στο Λιμενικό Σώμα. Και πλέον δικαιολογίες δεν υπάρχουν, καθώς πρόκειται …
προφανώς για εσκεμμένη επιλογή.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το Πα.Σο.Κ από την πρώτη στιγμή της ανάληψης της διακυβέρνησης της Ελλάδας, επιδιώκει να βάλει ταφόπλακα στο Λιμενικό Σώμα.

Και δυστυχώς είναι προσχεδιασμένο «έγκλημα», αν σκεφτούμε ότι εδώ και 17 μήνες έχουν συνταχθεί 5 Προεδρικά Διατάγματα (Π.Δ.) αναφορικά με την υπαγωγή και τις αρμοδιότητές του, και ακόμη άκρη δεν έχει βρεθεί.

Μάλιστα κάποια στιγμή έφτασαν μέχρι την παγκόσμια πρωτοτυπία η ποντοπόρος ναυτιλία να υπαχθεί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (ΥΠΡΟΠΟ)!

Μήπως τελικά να πάρει το ΥΠΡΟΠΟ και όλο το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ), να τελειώνουμε;

Ή μήπως η πρόσφατη «εθελοντική» παραίτηση του Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γ. Βλάχου δεν αποτυπώνει εύγλωττα το σημερινό αδιέξοδο;

Και ενώ όλοι βιώνουμε το μπάχαλο που προκλήθηκε, η Κυβέρνηση συνεχίζει να επιμένει πέρα από κάθε λογική. Παρά τις αντιδράσεις όλων μα όλων των φορέων.

Του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Greek Shipping Co-operation Committee.

Αντιδράσεις οι οποίες εκφράστηκαν με έντονο τρόπο από τους φορείς και σε πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης.

Αντιδράσεις οι οποίες επιδεικτικά αγνοήθηκαν από τον κ. Παπουτσή.

Όσο για τα επιχειρήματά του Υπουργού; Φαντάζουν επιεικώς γελοία. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αναφέρεται –στην αιτιολογική έκθεση- μέχρι ότι το Λιμενικό Σώμα χάρασσε ναυτιλιακή πολιτική. Που το διαπίστωσαν; Αυτό ήταν ή δεν ήταν αρμοδιότητα του εκάστοτε Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας;

Ή ότι δήθεν οραματίζονται μια ισχυρή ακτοφυλακή! Μα πλάκα μας κάνουν; To Λιμενικό Σώμα δεν αποτελούσε ούτως ή άλλως ικανότατη ακτοφυλακή;

Δεν πραγματοποίησε, μόνο το 2009, 603 πετυχημένες διακομιδές ασθενών; Το 2008 δεν πέτυχε ρεκόρ συλλήψεων λαθρομεταναστών, οι οποίες ανήλθαν σε 15.314; Από το 2004 έως και το 2010 δεν ασχολήθηκε τουλάχιστον με 1300 υποθέσεις εμπορίας ναρκωτικών;

Ακόμη και το 2010 δε συνέλαβε 1765 λαθρομετανάστες και μάλιστα υπό δυσχερείς συνθήκες; Χωρίς ουσιαστικά προϋπολογισμό; Χωρίς καύσιμα; Με τη διαθεσιμότητα των πλωτών και εναερίων του μέσων να είναι πιο χαμηλή από ποτέ και να αγγίζει μόλις το 30%;

Συγκεκριμένα, ισχύει ή όχι ότι τα έξι (6) ελικόπτερα και τα επτά (7) αεροπλάνα του στόλου του είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών;

Ένα (1) περιπολικό ανοικτής θαλάσσης βρίσκεται ή δε βρίσκεται από το 2009 σε ακινησία; Το 50% του στόλου μεσαίου μεγέθους και το 70% του στόλου των φουσκωτών και λοιπών μικρών περιπολικών δε βρίσκονται, επίσης, σε μακρά ακινησία;

Το ίδιο δε συμβαίνει και με το 60% των χερσαίων περιπολικών, καθώς και με τα τρία (3) από τα πέντε (5) συστήματα παράκτιας επιτήρησης;

Ή μήπως όραμά τους είναι και το ότι έμεινε χωρίς ρεύμα επί ώρες ο Θάλαμος Επιχειρήσεων;

Όπου αντί να μιλήσει κάποιος πολιτικός, έβαλαν τον Αρχηγό του Λ.Σ όχι απλά να απαντήσει, αλλά και να πει ψέματα; Γιατί από το Μάρτιο του 2010 έχει ζητηθεί η συντήρηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων λόγω πιθανότητας μπλακ άουτ, κύριοι συνάδελφοι.

Και τα παράδοξα συνεχίζονται, αν αναλογιστούμε ότι η συντήρηση του Θαλάμου υπάγεται στο ΥΘΥΝΑΛ και η χρήση του στο ΥΠΟΠΡΟ! Μάλιστα παροτρύνουν το συντηρητή να κρυφτεί, μήπως και μιλήσει σε κανένα δημοσιογράφο!

Πραγματικά τι άλλο απομένει να δούμε;

Αλλά αυτά τα στοιχεία, κ. Παπουτσή, τα γνωρίζετε καλά. Επανειλημμένα σας τα ζητάω μέσω της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου και αρνείστε να μου τα δώσετε.

Αυτή, λοιπόν, είναι η περιβόητη ακτοφυλακή, την οποία οραματιζόσαστε;

Όσο για την επιδίωξή σας να μοιάσει η ελληνική ακτοφυλακή (άρθρο 5) στις περιπτώσεις των Η.Π.Α, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, είστε σοβαροί;

Μα πραγματικά τι σχέση έχει η πατρίδα μας με αυτές τις χώρες. Που συγκρίνεται η ναυτιλία μας ή το γεωπολιτικό μας περιβάλλον με αυτές;

Και ποια χώρα έχει το διεθνώς αναγνωρισμένο one-shop-stop της Ελλάδας στη ναυτιλία;

Εκτός βέβαια αν εκτελείτε εντεταλμένη υπηρεσία και σκοπεύετε να μην αφήσετε τίποτα όρθιο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το μοντέλο ΛΣ – ΥΕΝΑΠ – ΝΑΥΤΙΛΙΑ δε μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο μοντέλο λόγω των ιδιαιτεροτήτων της Ελληνικής Ναυτιλίας. Το one-shop-stop το οποίο εφαρμόζεται από τη χώρα μας εδώ και δεκαετίες για θέματα ναυτιλίας δεν εφαρμόζεται σε άλλες «προηγμένες» χώρες.

Από την άλλη πλευρά με τον περιορισμό της εμπορικής μας ναυτιλίας σε καθήκοντα αστυνομικής φύσεως χάνεται πολύτιμη τεχνογνωσία, ανησυχία την οποία, επίσης, εκφράζουν όλοι οι φορείς.

Και θέλετε αποδείξεις; Νούμερα τα οποία και πάλι μας αρνηθήκατε, κ. Παπουτσή;

Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος κατέχουν μια δυσαναπλήρωτη και πλούσια εμπειρία, υψηλό επίπεδο μόρφωσης: 489 πανεπιστημιακά και πολυτεχνικά πτυχία, 356 διπλώματα αξιωματικών εμπορικού ναυτικού, καθώς και 158 μεταπτυχιακοί τίτλοι εξειδικευμένων ναυτιλιακών ειδικοτήτων.

Κατέχουν ναυτοσύνη ενώ είναι διαθέσιμοι επί 24ώρου βάσεως, χωρίς αργίες, απεργίες και υπερωρίες.

Μα πραγματικά ποιος μπορεί αυτή τη στιγμή να τους αντικαταστήσει;

Άλλωστε, αν για εσάς το Λιμενικό Σώμα αποτελεί απλά επέκταση της Ελληνικής Αστυνομίας στη θάλασσα, γιατί το έχετε καταντήσει κινητή γιορτή και έχει ακόμη σχέση με το ΥΘΥΝΑΛ;

Και την παράταση διάθεσης στελεχών του αξιωματικού σώματος για μια διετία, είναι ή δεν είναι υποχρεωμένοι οι ίδιοι να την αποδεχτούν;

Άλλωστε είναι ή δεν είναι δεδομένο ότι το προσωπικό το οποίο θα αντικαταστήσει τα στελέχη του ΛΣ στις υπηρεσίες του νυν Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν πρόκειται να έχει ούτε τη γνώση, ούτε την εμπειρία, αλλά ούτε και το ίδιο κόστος με το υπάρχον καθεστώς (υπερωρίες κα);

Ή μήπως θα φέρετε υπαλλήλους από την Ολυμπιακή ή τον ΟΣΕ και θα κάνετε δουλειά;

Το πόσο δυσαναπλήρωτο, κύριοι συνάδελφοι. είναι το κενό που θα άφηνε η απομάκρυνση των στελεχών του Λ.Σ από το ΥΘΥΝΑΛ καταδεικνύεται από το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις στο νομοσχέδιο (πχ άρθρο 23/παρ.7 ή στο άρθρο 24) προβλέπεται μέχρι μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, προς εξυπηρέτηση περιφερειακών υπηρεσιών άλλων Υπουργείων, άρα και της ναυτιλίας.

Επομένως, γιατί πρέπει να απαξιώνουμε τόσο το Λ.Σ και να το απαγκιστρώνουμε από το φυσικό του χώρο, όπου διαπρέπει;

Και σε περίπτωση ανάγκης τι θα γίνεται;

Τα στελέχη ΛΣ λόγω της στρατιωτικής τους ιδιότητος δε λογίζεται να εκτελούν εντολές από προϊστάμενες Αρχές, των οποίων προΐστανται πολιτικοί υπάλληλοι.

Αλλά παράλληλα ούτε οι πολιτικοί υπάλληλοι του ΥΘΥΝΑΛ να εκτελούν εντολές από στελέχη του ΛΣ, τα οποία υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Θέλετε και μερικά ακόμη παραδείγματα;

Με ποιο δικαίωμα, πλέον, ο νυν Αρχηγός του Λ.Σ., κατά προφανή παράβαση του Π.Δ. 96/2010, τοποθέτησε προϊσταμένους σε διευθύνσεις που υπάγονται ιεραρχικά στο ΥΘΥΝΑΛ;

Μήπως έχει επιβληθεί στρατιωτικός νόμος; Ή δεν είναι ολότελα παράλογο να έχουμε –για παράδειγμα- στη Διεύθυνση Λιμενικής Πολιτικής δύο προϊσταμένους, έναν πολίτη και έναν αξιωματικό του Λ.Σ;

Επομένως, το νέο διοικητικό σχήμα είναι πιο σύνθετο και αναμφίβολα πιο γραφειοκρατικό. Προκαλεί αδιέξοδα και καθυστερήσεις, ενώ γεννά ερωτήματα ως προς τη στελέχωση των Υπηρεσιών που θα κληθούν να το εφαρμόσουν, αλλά και το κόστος του.

Και είναι πολλά ακόμη τα ζητήματα στα οποία μπορούμε να αναφερθούμε. Πολλές οι ανακολουθίες και τα παρατράγουδα.

Για παράδειγμα στο άρθρο 14 μας ζητάτε να εγκρίνουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο μπορεί να αλλάξει με Π.Δ., όποτε και όπως θέλετε.

Δηλαδή δε φτάνει που τα έχετε κάνει μαντάρα, μας ζητάτε και «λευκή επιταγή». Τέτοια ευρεία εξουσιοδότηση προβλέπεται μόνο στην περίπτωση 43/4 του Συντάγματος για τους νόμους- πλαίσια.

Εδώ, όμως, δεν είναι νόμος- πλαίσιο, είναι ένας κοινός νόμος. Εκεί, το διάταγμα έχει συγκεκριμένη εξουσιοδοτική δομή και πρέπει να προσδιορίζει επακριβώς το πεδίο. Εδώ, όμως, πρόκειται για ένα ευρύτατο πεδίο.

Επομένως, μήπως ήδη ξέρετε ότι θα αποτύχει και αυτός ο πειραματισμός. Μήπως ζητάτε την ψήφιση του νομοσχεδίου, η οποία θα σας επιτρέπει όποια αλλαγή επιθυμείτε στο μέλλον κατά το δοκούν;

Και με ποιο δικαίωμα –στο κάτω κάτω- ζητάτε κάτι τέτοιο; Εκτός αν πλέον δε σας ενδιαφέρει η έννοια της Δημοκρατίας. Εκτός αν θεωρείτε την Ελλάδα τριτοκοσμικό προτεκτοράτο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου είναι αβάσιμο και μη απαραίτητο.

Παράλληλα, όμως, περιέργως βιάζεστε να το προωθήσετε. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι «φτιάχτηκε στο πόδι». Ότι αποτελεί εν μέρει αντιγραφή νομοσχεδίων της ΕΛ.ΑΣ!

Όσο για την αιτιολογική έκθεση που το συνοδεύει, είναι τουλάχιστον ελλιπής, αν όχι παντελώς άστοχη.

Έχουμε ένα σχήμα διεθνώς αναγνωρισμένο, το οποίο λειτουργεί σωστά και σε πολύ υψηλότερο επίπεδο από τις λοιπές υπηρεσίες. Γιατί κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη;

Εσείς ο ίδιος, κ. Παπουτσή, δε δηλώνατε ότι «Συνάντησα στο ΥΕΝ υπαλλήλους με υψηλά στάνταρ ανάλογα με εκείνα που συνάντησα στην έδρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», προσθέτοντας πως «Σε πείσμα μάλιστα όσων επέμεναν στη διάλυση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ενισχύσαμε τις δομές του»;

Κάπως γρήγορα, λοιπόν, δεν αποποιείστε των πεποιθήσεών σας και της εξυπηρέτησης των εθνικών μας συμφερόντων;

Εκτός φυσικά αν αυτό το αλαλούμ είναι «η νέα εποχή στην Ναυτιλία και το Λιμενικό Σώμα», την οποία ισχυριζόσασταν ότι θεμελιώσατε μαζί με το Λιμενικό Σώμα, το οποίο σήμερα ουσιαστικά καταργείτε με τον περιορισμό του σε Ελληνική Ακτοφυλακή.

Μα πραγματικά λίγη τσίπα δεν έχετε ή απλά ακολουθείτε την γραμμή του κ. Παπανδρέου για συνεχή παραπληροφόρηση και παραπλάνηση του Ελληνικού Λαού;

Για συνεχή υποβάθμιση όλων εκείνων των πεδίων, όπου η πατρίδα μας διέπρεπε; Πιστεύετε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για πειραματισμούς, καταδικασμένους να αποτύχουν;

Τη στιγμή που πρέπει να δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα τόσο στον πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας, την εμπορική ναυτιλία, όσο και στις περιπολίες από το Λιμενικό Σώμα;

Και σας ρωτώ ξανά ότι επανειλημμένα σας ρωτούν όλοι οι φορείς; «Γιατί»;

Και αρκετά πια με τις αοριστολογίες σας. Χρειαζόμαστε απαντήσεις και όχι το καθιερωμένο «θέατρο του παραλόγου». Εκτός φυσικά αν ισχύει η άποψη ότι το Πα.Σο.Κ αυτή τη στιγμή είναι Κυβέρνησης «τρεις λαλούν και δύο χορεύουν». Σας ευχαριστώ…

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

1 Comment

  1. Ανώνυμος

    Προκειται για έξωθεν εντολή. ΠΛέον το Αιγαίο είναι αφύλακτο, τα σκάφη δεν έχουν καύσιμα, ενώ τα αεροσκάφη μας δεν αναχαιτίζουν τους Τούρκους,Απλά δείτε νούμερα του 2010.

    Από εκεί και πέρα ο κ. Παπανδρέου αρνείται τόσο τον Μπουργκας-Αλεξανδρούπολη, όσο και τον αγωγό φυσικού αερίου Ησραηλινό-κυπριακών συμφερόντων.

    Μα τελικά που το πάει;

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *