Χ.Μάτης: Γιατί δεν μπορεί να γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης

Αποσπάσματα από την ομιλία του Δημοτικού Συμβούλου και επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ – Οικολόγία στην Πράξη, Χρήστου Μάτη, στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το μετρό:

Χ.Μάτης: Είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης ένα έργο που μπορεί να γίνει;

1.Ο συμβατικός του χρόνος έληξε πριν δέκα ημέρες αλλά έχει γίνει μόνο το 20%
Το κόστος της….
 κατασκευής είναι 1 δισ. Ευρώ με χρηματοδότηση:
650 εκ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
250 από το Γ’ ΚΠΣ
100 από το Ελληνικό Δημόσιο
Όμως στο μεταξύ και ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ έχουν προστεθεί:
100 εκ. για τις αρχαιολογικές έρευνες
400 εκ. απαιτήσεις του εργολάβου
Άγνωστου ύψους κονδύλια για απαλλοτριώσεις (μόνο 3,.5 εκ. στο Παπάφειο)
Άρα το κόστος του έργου έχει υπερβεί το 1,5 δισ. Ευρώ, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει 600 εκ. ευρώ, το 6% του πακέτου μέτρων περικοπών που απαιτούν οι δανειστές μας.
Αν το έργο είναι να παραδοθεί το 2017, όπως υπαινίσσεται η κυβερνητική ηγεσία, το ελληνικό δημόσιο πρέπει να καταβάλλει κάθε δύο χρόνια, 300 εκ. ευρώ, το ίδιο ποσό που απείλησε με κατάρρευση την κυβέρνηση Παπαδήμου το Φεβρουάριο.
2.Μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί το 20% του έργου, δηλαδή έχουν απορροφηθεί περίπου 200 εκ. ευρώ.
Άρα με βάση τον αρχικό προϋπολογισμό του 1 δισ., υπάρχει έργο άλλων 800 εκ. ευρώ.
Η κατασκευάστρια εταιρεία δηλώνει ότι μπορεί να απορροφά 3 εκ. ευρώ αν ομαλοποιηθεί η κατάσταση και παραδοθούν σταθμοί προς έργο.
Άρα η απορρόφηση του συνολικού ποσού, θα απαιτήσει 266 μήνες, δηλαδή 22 χρόνια.
Είναι προφανές ότι όλα τα στοιχεία του έργου συντείνουν σε ένα και μοναδικό συμπέρασμα:
Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα αδύνατο έργο!
Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία 30 χρόνια βρέθηκε μπροστά σε δύο οράματα. Του Σωτηρη Κούβελα του 1986 και του Γιάννη Μπουτάρη το 2010.
Το δεύτερο αποδείχθηκε προσχηματικό και κατάρρευσε ήδη.
Το πρώτο απεδείχθη αδύνατο, αλλά το πληρώνουμε ακόμη.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν ένα από τα συστατικά στοιχεία του οράματος του κ.Κούβελα. Ο ίδιος μπορεί να πιστεύει ότι αν το διαχειριζόταν μπορεί και να το έφτιαχνε.
Όμως η γνώμη μου είναι το μετρό δεν ολοκληρώνεται γιατί είναι ένα αδύνατο έργο, ενώ πάνε 36 χρόνια από τότε που πρωτοεμφανίστηκε. Στον εθνικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης Καραμανλή το 1976.
Από ποιόν θα ζητήσουμε ευθύνες όσο:
Η πόλη μας είναι βυθισμένη σε απίθανα εργοτάξια που καταλαμβάνουν ολόκληρες πλατείες για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα των υπαλλήλων του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ;
Δεκάδες επιχειρήσεις έχουν σβήσει, διότι δεν τις βλέπει κανένας πίσω από τα κάγκελα.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης παραμένουν στην εκκρεμότητα.
Απ’ όλους όσους σήμερα επιμένουν να επαγγέλλονται το αδύνατο ενώ δεν τολμούν να αναλάβουν καμία δέσμευση!
Πρέπει να συζητήσουμε κατεπειγόντως το συνολικό τοπίο του έργου και των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης. Κοιτώντας την αλήθεια κατάματα! Θέλουμε μία πόλη για μας!»

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *