Πανάκριβα πληρώνουν την κινητή τηλεφωνία οι Έλληνες

“Χρυσά” λόγω της φορολογίας πληρώνουν οι Ελληνες τα κινητά τους με την Ελλάδα να βρίσκεται στην πρώτη θέση πανευρωπαϊκά και στην τέταρτη θέση στον κόσμο σε ότι αφορά την αναλογία των φόρων ως προς το συνολικό κόστος χρήσης κινητών…

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών και με βάση σχετική έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι έμμεσοι φόροι που επιβάλλονται στην Ελλάδα επιβαρύνουν τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας με 36- 48% αθροιστικά (ΦΠΑ 23% και ειδικό τέλος 12- 20%) όταν σε επίπεδο Ε.Ε. το συνολικό ποσοστό φόρου δεν ξεπερνά το 25%.

Οι εταιρείες κινητής έχουν ήδη απευθυνθεί στο κυβερνητικό επιτελείο ζητώντας να καταργηθεί το ειδικό τέλος καταρχάς στα συνδυαστικά πακέτα τους, στηρίζοντας μάλιστα το αίτημά τους αυτό στο σκεπτικό ότι η υψηλή φορολογία, που έχει επιβληθεί ειδικά από τον Αύγουστο του 2009, τελικά δεν επιτυγχάνει τον στόχο της: Τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου από το ειδικό τέλος βαίνουν την τελευταία διετία μειούμενα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, από τα 375 εκατ. ευρώ, του ”peak” του 2010 στα 286 εκατ. ευρώ το 2012.

Eπιπλέον, πέραν της επανεξέτασης της έμμεσης φορολογίας των υπηρεσιών, πάγιο αίτημα των παρόχων, αποτελεί η εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των υποδομών, των Ν4053/2012 και Ν4070/2012.

Με αφορμή τα 20 χρόνια παρουσίας του κλάδου στην ελληνική αγορά, η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, παρουσίασε τα συμπεράσματα της επετειακής μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την πορεία και τη συνεχή συνεισφορά της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Μερικά από τα νούμερα της έρευνας:

-Ο κλάδος παρουσίασε σύνολο επενδύσεων, από το 1993 μέχρι και το 2012, ύψους 7 δισ. ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι άδειες χορήγησης φάσματος), κυρίως σε υποδομές δικτύων και τεχνολογίας. Την περίοδο 1995-2001, ο κλάδος επένδυε σχεδόν το 30% των εσόδων του, ενώ κατά την περίοδο ωρίμανσής του και εν μέσω οικονομικής κρίσης, το ποσοστό των επενδύσεων έφτασε κατά μέσο όρο το 11% (2002-2012).

-Η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ παρουσιάζει συνεχή άνοδο από την αρχή της λειτουργίας του, και κυμαίνεται από το 2006 συνολικά στο 7% (άμεση και έμμεση συνεισφορά). Ο κλάδος συνεισέφερε το 2012 περίπου 1,5 δισ. ευρώ σε δημόσια έσοδα. Αν η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια ακολουθήσει τους ρυθμούς αύξησης της χρήσης δεδομένων της Ευρώπης έως το 2016, το ΑΕΠ της θα αυξηθεί κατά 1,2% ή 2,389 δισ. ευρώ ενώ τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν κατά 956 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, περαιτέρω ανάπτυξη θα επέλθει και από τον κλάδο των κινητών εφαρμογών, ο οποίος εάν ακολουθήσει τις διεθνείς τάσεις, θα αναπτύσσεται με ρυθμό 40% ετησίως, ξεπερνώντας το 2017 τα 2,1 δισ. ευρώ σε κύκλο εργασιών.

-Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη του ΟΠΑ, τα τελευταία 8 χρόνια, ο κλάδος των κινητών έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη μείωση τιμών στην ελληνική οικονομία. Από το 2004 έως και το 2012, η μείωση των τιμών ανά λεπτό ομιλίας προ φόρων προσέγγισε το 78%, φθάνοντας το 2012 στο 0,051 ευρώ (λόγω του έντονου ανταγωνισμού, των ρυθμιστικών παρεμβάσεων και της μείωσης του κόστους παροχής των υπηρεσιών), με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει σήμερα τις χαμηλότερες τιμές προ φόρων από κάθε άλλη χώρα στην Δ. Ευρώπη. Η τιμή ακόμη και μετά το ειδικό τέλος αντιστοιχεί σε 0,058 ευρώ έναντι 0,060 ευρώ που είναι η αμέσως χαμηλότερη, στην Αυστρία.

-Τα έσοδα των παρόχων έφθασαν ελαφρώς χαμηλότερα των 3 δισ. ευρώ (2,954 δισ. ευρώ) έχοντας μειωθεί κατά 36% σε σχέση με τα ανώτατα επίπεδα των 4,5 δισ. ευρώ του 2006. Και το πρώτο εξάμηνο του 2012 η αγορά εξακολουθεί να κινείται πτωτικά, με τη μείωση των εσόδων από υπηρεσίες να είναι στο 18,9%, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά 50% στην ύφεση και τον ανταγωνισμό και κατά 50% στη μείωση των τελών τερματισμού.

Η έρευνα της QED Market Research

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας αγοράς της QED Market Research που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 πολιτών και 164 επιχειρήσεων. Το κινητό τηλέφωνο φέρεται να κατέχει ειδική θέση στη ζωή των πολιτών, οι οποίοι το κατατάσσουν στα κύρια μέσα ενημέρωσης μαζί με την τηλεόραση. Στην προσωπική τους ζωή αισθάνονται πιο ασφαλείς, πιο κοντά στους δικούς τους ανθρώπους και πιο ανεξάρτητοι, ενώ μέσω του κινητού τους οργανώνουν και διαχειρίζονται καλύτερα την καθημερινότητα και την εργασία τους.

Αντίστοιχα συμπεράσματα βγαίνουν και από την έρευνα στις επιχειρήσεις, με πάνω από το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν θεωρεί ότι με την κινητή τηλεφωνία αυξήθηκε η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα της επιχείρησης, καθώς και η λειτουργικότητα των μετακινήσεων. Περισσότερο από το 50% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι έχει αυξηθεί η κερδοφορία τους από τη χρήση της κινητής.

Το 75% των ερωτηθέντων καταναλωτών θεωρεί ότι το μέλλον της κινητής είναι το mobile Internet. To 58% δήλωσε, μάλιστα, ότι το επόμενο κινητό του θα είναι smartphone, ενώ ενδεχόμενη μείωση των χρεώσεων θα οδηγούσε έναν στους δύο ερωτηθέντες σε μεγαλύτερη χρήση Internet.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών θεωρείται εξίσου σημαντικός με τον κλάδο του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, είναι ο πιο δυναμικά αναπτυσσόμενος και βρίσκεται στην πρώτη θέση της εμπιστοσύνης των ελλήνων πολιτών.
tragiko.net

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *