Η ακτινογραφία του κρητικού τουρισμού

Είναι γεγονός ότι η φετινή χρονιά είναι μια από τις καλύτερες για τον κρητικό τουρισμό και μάλιστα για μια ακόμη φορά αποδεικνύει τη δυναμική της Κρήτης
στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, μιας και το νησί μας… συγκεντρώνει περίπου το 30% των αφίξεων στην ελληνική επικράτεια.

Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία από το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου, δεν αποκλείεται ο αριθμός των αφιξο-αναχωρήσεων στο νησί φέτος να αγγίξει ακόμα και τα 6 εκατ., αριθμός που αν επιβεβαιωθεί χαρακτηρίζεται ήδη ρεκόρ δεκαετίας.

Ποια είναι όμως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της τουριστικής σεζόν, μιας και φέτος, πέρα από την ποσοτική αύξηση, καταγράφεται όσο και αν φαίνεται παράξενο και ποιοτική αναβάθμιση τουριστικού ρεύματος, όμως προς συγκεκριμένες περιοχές.

Άλλωστε, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στα αεροδρόμια της Κρήτης αυξήθηκε εντυπωσιακά σε σχέση με πέρυσι. Σε κάθε τουριστική χρονιά το ζητούμενο είναι οι επισκέπτες μας να κάνουν πιο αισθητή την παρουσία τους στις τοπικές αγορές, κάτι που φέτος καταγράφεται όχι όμως σε εντυπωσιακά αποτελέσματα, μιας και τα all inclusive ξενοδοχεία αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό της κρητικής τουριστικής βιομηχανίας, όπως βέβαια συμβαίνει σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο.

Αυξήσεις ιδιωτικών πτήσεων στην Κρήτη
Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος 2013
544 πτήσεις
Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος 2012
430 πτήσεις
Αύξηση περίπου
12%
Το “θαύμα” της Ρωσίας

Οι Ρώσοι τουρίστες αποτελούν πλέον το “δυνατό χαρτί” του κρητικού τουρισμού. Και σε αυτήν την τουριστική περίοδο επέλεξαν 5άστερα καλά ξενοδοχεία, ενώ ο μέσος όρος διαμονής του σε αυτά άγγιξε τις 12 μέρες. Οι Ρώσοι τουρίστες φημίζονται για τη λογική της καλοπέρασης, δηλαδή φροντίζουν να τρώνε καλά σε ιδιαίτερα εστιατόρια, ενώ αρέσκονται στο να αγοράζουν γουναρικά αλλά και κοσμήματα.

Ο κύριος όγκος των Ρώσων τουριστών επιλέγει για τη διαμονή του μεγάλα και οργανωμένα τουριστικά θέρετρα, όπως είναι η Χερσόνησος, το Ρέθυμνο, τα Χανιά, αλλά και η Ελούντα. Για τις περιηγήσεις τους στο νησί οι εύποροι Ρώσοι τουρίστες αρέσκονται στο να νοικιάζουν ακριβά αυτοκίνητα.

Φέτος η αύξηση των Ρώσων τουριστών στην Κρήτη άγγιξε το 30%, ενώ ανοδικά κινούνται οι κρατήσεις και μέχρι τα τέλη του μήνα. Ωστόσο, οι Ρώσοι τουρίστες κάνουν κυρίως διακοπές όσον αφορά την Ελλάδα τουλάχιστον τον Ιούνιο και κυρίως τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο αλλά και Σεπτέμβριο.


Η γερμανική λογική

Παρά τη μικρή άνοδο των γερμανικών αφίξεων, εξακολουθεί η μεγάλη αγορά να αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την κρητική τουριστική βιομηχανία, η οποία στήριξε τις βάσεις της από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 στους Γερμανούς τουρίστες.

Οι Γερμανοί είναι οι πολίτες που μαζί με τους Αμερικανούς και τους Ιάπωνες ταξιδεύουν όλο το χρόνο, επιλέγοντας όμως την Κρήτη άνοιξη, καλοκαίρι και φθινόπωρο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι Γερμανοί δένονται με περιοχές της Κρήτης, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζονται “επαναλαμβανόμενοι”.

Είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των Γερμανών είναι επαναλαμβανόμενοι, επιλέγοντας κυρίως μεγάλες all inclusive ξενοδοχειακές μονάδες. Οι Γερμανοί, φοβούμενοι την παγκόσμια οικονομική κρίση, είναι φειδωλοί στις αγορές τους, όμως ξοδεύουν αρκετά χρήματα στο φαγητό και κυρίως το ποτό, ενώ αγορές σουβενίρ κάνουν κυρίως μερικές μέρες πριν φύγουν από την Κρήτη.


Γάλλοι, Ολλανδοί και Βρετανοί λάτρεις του πολιτισμού

Η Γαλλία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία αποτελούν βασικές αγορές για την Κρήτη. Οι τουρίστες από αυτές τις χώρες δηλώνουν λάτρεις του Μινωικού Πολιτισμού και επισκέπτονται πολλούς αρχαιολογικούς χώρους. Ωστόσο, με εξαίρεση τους νεαρούς Γάλλους, οι Ολλανδοί και οι Βρετανοί ψηφίζουν σταθερά και νυχτερινή ζωή, επιλέγοντας κυρίως θέρετρα όπου αυτό μπορούν να το βρουν χωρίς να χρειαστεί να απομακρυνθούν από τις ξενοδοχειακές μονάδες τους.

Τα τελευταία χρόνια, οι Γάλλοι τουρίστες επιλέγουν την Κρήτη τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, με τη φυσιολατρία τους να αποτελεί χαρακτηριστικό των λεγόμενων ψαγμένων τουριστών.


Η Σκανδιναβία ψηφίζει σταθερά Χανιά

Τα Χανιά αποτελούν έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις σκανδιναβικές χώρες. Οι τουρίστες αυτοί λατρεύουν τις μονάδες του Πλατανιά, της Αγίας Μαρίνας, του Σταλού και έχουν κάνει εδώ και χρόνια τη δική τους τουριστική παροικία στη δυτικότερη περιφερειακή ενότητα της Κρήτης. Επιλέγουν all inclusive ξενοδοχειακές μονάδες και μάλιστα επαναλαμβάνονται ως πελάτες στα ίδια ξενοδοχεία χρονιά με χρονιά.

Ένα μεγάλο ποσοστό κυρίως των Σουηδών και των Φιλανδών θα βρεθεί στα Χανιά τουλάχιστον δύο φορές. Τους αρέσει η περιήγηση στην πόλη των Χανίων, ενώ αρέσκονται στο να αγοράζουν μικρά σουβενίρ αλλά και κρητικά προϊόντα, δηλώνοντας λάτρεις του κρητικού ελαιολάδου.


Κάτω από τη βάση στον ιστιοπλοϊκό τουρισμό

Όπως είναι φυσικό, η έλλειψη υποδομών, παρά το ότι η Κρήτη χαρακτηρίζεται η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, δημιουργεί ένα βασικό πρόβλημα στην ανάπτυξη του ιστιοπλοϊκού τουρισμού. Στο νησί υπάρχει μόνο μια οργανωμένη μαρίνα, με τους λεγόμενους “σκαφάτους” να επιλέγουν κυρίως κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων αλλά και το Ιόνιο, με τις ήρεμες θάλασσες. Μάλιστα, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, καμιά μαρίνα στην Κρήτη, με εξαίρεση ίσως του Αγίου Νικολάου, δεν παρέχει αυτή τη δυνατότητα ανάπτυξης στο νησί.

Την ίδια ώρα, η γειτονική Τουρκία έχει περάσει δυναμικά μπροστά, καθώς χαρακτηρίζεται ο κυρίαρχος του ιστιοπλοϊκού τουρισμού και οι 22 οργανωμένες μαρίνες αποτελούν “δυνατό χαρτί” για τη γειτονική μας και ανταγωνίστρια Τουρκία.

Αγοραστική δυναμική τουριστών σε σχέση με πέρυσι
Ρωσία
10%
Γερμανία
2%
Γαλλία
4%
Μ. Βρετανία
-2%
Ισραήλ
10%
Σκανδιναβικές χώρες στα ίδια επίπεδα με το 2012
Tου Μάνου Δασκαλάκη 

Πηγή : Νέα Κρήτη

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *