Ο πόλεμος στο ελληνικό διαδίκτυο – Γιατί οι γνωστοί μεγαλοδημοσιογράφοι θέλουν να εξοντώσουν τα blogs; Ποιος ο ρόλος της “alexa”;

Τώρα που οι “κρατικές” δωρεές με τα 150άρια (σε χιλιάδες ευρώ αναφέρομαι) κόπηκαν από τη νέα Κυβέρνηση, βγείτε με τσάντες στους δρόμους να βρείτε πελάτες για να πληρώνετε τους υπαλλήλους και τα ρομποτάκια σας. Ή κάντε κανένα eshop (όπως έχει κάνει και ο Μάκης) για να βγάζετε τα σπασμένα…

Θα ξεκινήσω λέγοντας στους τάχα μου ειδήμονες μεγαλοδημοσιογράφους, πως όταν εμείς οι “μικροί” και “ποντικαράδες” δημοσιογράφοι ασχοληθήκαμε με το διαδίκτυο, αυτοί δεν ήξεραν πως να ανοίξουν καν υπολογιστή! Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται, αυτό δεν είναι μύθος, αλλά πραγματικότητα!

Πάμε να δούμε πιο κάτω πως τα “επίσημα” portals κάνουν παιχνίδι και ποιος είναι ο σκοπός τους τελικά…

Με μια μικρή έρευνα που κάναμε και δεν κράτησε πάνω από 20 λεπτά, διαπιστώσαμε πως στο Κατάρ και την Γεωργία, δυο χώρες μακρινές από την Ελλάδα, οι Έλληνες ζήτημα είναι να φτάνουν συνολικά τους 1000 μόνιμους κατοίκους!

Θα μου πείτε τώρα τι σχέση έχει το Κατάρ και η Γεωργία με το άρθρο. Διαβάστε πιο κάτω και θα καταλάβετε.

Πέντε χρόνια πριν και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του 2009 μια νέα μόδα έκανε την εμφάνισή της στο ελληνικό διαδίκτυο. Ήταν τα blogs, ουσιαστικά οι δωρεάν πλατφόρμες που μας έδιναν η google και το wordpress για να “στήσει” ο καθένας από εμάς το δικό του ηλεκτρονικό ημερολόγιο, χώρο σκέψεων και απόψεων, αλλά και γιατί όχι, το δικό του portal.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου γνώριζαν μόνο το in.gr που προσέφερε δωρεάν και εύκολο email, chat και ειδήσεις με ρυθμούς…κουκουρούκου. Όλα τα άλλα portals που είχαν να κάνουν με ειδησεογραφία σε πραγματικό χρόνο, δεν τα επισκέπτονταν ούτε οι διαχειριστές τους.

Το 2009 γίνεται η “έκρηξη” των blogs με μπροστάρη το “troktiko” με αποτέλεσμα τα συμβούλια και οι συναντήσεις των μεγαλοδημοσιογράφων για το “νέο” προϊόν που έβλεπαν καθυστερημένα μπροστά τους να είναι σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Αναζητούσαν web designers, hosting, τεχνογνωσία για να αναπτύξουν τη χρυσή μπίζνα που θα τους έφερνε διαφήμιση και κέρδη, αφού το έμψυχο υλικό το είχαν και έγραφε για τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα κανάλια τους, άρα δεν θα τους στοίχιζε παραπάνω.

Στα μέσα του 2010 μετά την άγρια δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια και το κλείσιμο του “troktiko” και σχεδόν ταυτόχρονα το άνοιγμα του tromaktiko, η ελληνική blogόσφαιρα εκείνη την περίοδο αριθμεί 67.000 blogs! Μιλάμε για ένα “τρομακτικό” νούμερο σε σχέση με την δυναμική της χώρας μας.

Η google, “παγώνει” με τα νούμερα που βλέπει να έχουν τα ελληνικά blogs και δημιουργεί 10 θέσεις εργασίας μέσα σε χρόνο dt! Σήμερα έχει τουλάχιστον 40 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Τον Σεπτέμβριο του 2010, το blog μας φτάνει να έχει σταθερά σχεδόν 3.000.000 μοναδικούς επισκέπτες και 70.000.000 εκατομμύρια “κλικ” μηνιαίως. Νούμερα που δεν είχε δει ποτέ κανείς ακόμα και σε διεθνή sites όπως CNN, Reuters κτλ.

Η alexa.com, η γνωστή σε πολλούς από εσάς ιδιωτική εταιρεία μετρήσεων, ξαφνικά βλέπει παραδοσιακά Παγκόσμιους κολοσσούς όπως yahoo και άλλους να τρώνε “σκόνη” από ένα απλό blog.
Tότε κάνει την εμφάνισή της με email, απειλώντας κυριολεκτικά το “tromaktiko” που βρίσκεται στη θέση 5 του ελληνικού διαδικτύου, πως αν δεν δώσει 500 δολάρια μηνιαίως, δεν μπορεί να συνεχίσει να καταγράφει τα νούμερά μας! Φυσικά, η ομάδα του tromaktiko δεν δέχθηκε και άρχισε τον “πόλεμο”.

Από εκεί και πέρα όμως τι έγινε;
Τα πρώτα site/portals με τους πιο γρήγορους άρχισαν να ξεφυτρώνουν το ένα πίσω από το άλλο. Ο ένας το ονομάζει newsbeast, ο άλλος zougla, ο άλλος newsit και η λίστα είναι μακριά.
Γεμίζουν διαφημίσεις σε λεωφορεία, στάσεις, αφίσες, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, μέσα από τις εκπομπές τους, αλλά δεν μπορούν με τίποτα να χτυπήσουν τα κωλόπαιδα που χωρίς διαφήμιση, χωρίς αυτοπροβολή, χωρίς τηλεόραση, είναι έτη φωτός μπροστά τους.

Οι προγραμματιστές έχουν την λύση
Απευθύνονται λοιπόν σε γνώστες του διαδικτύου και πληρώνουν όσο όσο για να βελτιώσουν τα νούμερά τους. Οι χρυσοπληρωμένοι τότε προγραμματιστές, αγοράζουν για λογαριασμό τους “κλικ” από Κατάρ, Γεωργία, Πακιστάν, Ινδία και ξαφνικά έχουν νούμερα και κλικ!

Αυτός ήταν μόνο ο λόγος που αγόραζαν ψεύτικα “κλικ”;
Όχι! Ο λόγος ήταν ακόμα ένας και ακόμα πιο ισχυρός. Πουλούσαν και πουλάνε τα ψεύτικα νούμερα στα media shop (διαφημιστικές εταιρείες που διαχειρίζονται καμπάνιες στο διαδίκτυο) και παίρνουν διαφημίσεις με πολλά αξίας πολλών μηδενικών κάθε μήνα.
Η alexa αναγκαστικά τους δείχνει “ψηλά” σε θέσεις κατάταξης, η Nielsen (επίσημος ελληνικός φορέας καταμέτρησης του διαδικτύου) με τις “ακριβές” συνδρομές τους δείχνει ακόμα πιο ψηλά και όλοι είναι ευχαριστημένοι.
Οι μεγαλοδημοσιογράφοι τσεπώνουν 20 χιλιάρικα από το κάθε μπανεράκι κάθε μήνα, οι προμήθειες και επιστροφές στα media shop είναι τεράστιες και όλοι είναι μια χαρά και ευχαριστημένοι.

Η alexa βρήκε τρόπο να “γονατίσει” τα blogs
Η alexa, την περίοδο του 2011 που η google αποφάσισε την κατάληξη .com να την κάνει διαφορετική για κάθε χώρα, όπως στην Ελλάδα που είναι .gr, έκανε ένα “σπλιτ” στα blogs χωρίς να ξεχωρίζει πως το tro-ma-ktiko.blgospot.com και το tro-ma-ktiko.blogspot.gr αλλά και το tro-ma-ktiko.blogspot.it κτλ, είναι ένα blog! Ένα domain. Οπότε ρίχνει τα blogs, ανεβάζει τα portals με τα ψεύτικα “κλικ” και η νέα ελληνική διαδικτυακή πραγματικότητα είναι γεγονός.

Ταυτόχρονα πριν λίγους μήνες, η Nielsen η μοναδική εταιρεία που έκανε μετρήσεις στο ελληνικό διαδίκτυο παύει να λειτουργεί και ξαφνικά τα μοναδικά νούμερα που μπορεί να δει ένας “κοινός” μικρομεσαίος πελάτης είναι αυτά της alexa, τα οποία απέχουν χιλιόμετρα από την πραγματικότητα.

Γιατί τα blogs δεν μπορούν να “πειράξουν” τα νούμερά τους;
Το blog είναι πλατφόρμα που προσφέρει η google και έχει περιορισμένες λειτουργίες. Όταν κάποιος blogger βάλει τα λεγόμενα “ρομποτάκια” ή ψεύτικα “κλικ” αυτόματα θα ακυρωθεί ο λογαριασμός των διαφημίσεων που ουσιαστικά χρηματοδοτεί αυτές τις προσπάθειες. Άρα πας για μαλλί και βγαίνεις κουρεμένος!

Και τα portals έχουν διαφημίσεις google αλλά και ρομποτάκια. Πως γίνεται αυτό;
Τα portal των μεγαλοδημοσιογράφων είναι custom, δηλαδή φτιαγμένα στο χέρι ή σε περιβάλλον joomla κ.α. Άρα, δημιουργούν iframe στη πρώτη σελίδα τους με αποτέλεσμα η google να μην μπορεί να “διαβάσει” τα ψεύτικα “κλικ” που γίνονται από Ινδία, Κατάρ, Πακιστάν και Κονγκό…!

Το παράξενο στην όλη ιστορία, είναι πως τα media shop θεωρούν αξιόπιστα τα portals (γιατί άραγε;) και αναξιόπιστα τα blogs που έχουν βγάλει στην επιφάνεια τα τελευταία χρόνια δεκάδες σκάνδαλα και αποκαλύψεις.

Δείτε πιο κάτω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από “επίσημα” portals και πόσο πολύ τους διαβάζουν από το Κατάρ και την Γεωργία. Κάντε μετά και μια μικρή βόλτα από το alexa.com και ανακαλύψτε και εσείς ποια είναι αυτά τα portals…

To άρθρο ειλικρινά δεν έχει κανένα προσωπικό όφελος. Ο λόγος που δημοσιεύθηκε σήμερα είναι ένας. Κάποιος από τους μεγαλοδημοσιογράφους πριν λίγες ώρες, έκανε την μαλακία και ξεστόμισε πως κατάφερε αυτός και η παρέα του να εκτοπίσουν τα Blogs από το ελληνικό κοινό. Η αλήθεια δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά όπως την περιέγραψα πιο πάνω. Και ας βγει να με διαψεύσει.

Φιλικά
@neokopos

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *