Boost with Facebook: Πρωτοβουλία με στόχο την ανάπτυξη των ΜμΕ στο Διαδίκτυο

Boost with Facebook: Πρωτοβουλία με στόχο την ανάπτυξη των ΜμΕ στο Διαδίκτυο

Περίπου 300 εκπρόσωποι ΜμΕ συμμετείχαν στην εκδήλωση Boost with Facebook στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Το Facebook και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) φιλοξένησαν στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) την τέταρτη εκδήλωση κατάρτισης του Facebook στην Ελλάδα, αφιερωμένη στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς εισέρχονται στην ψηφιακή εποχή.

Περίπου 300 συμμετέχοντες -εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου και ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων- συζήτησαν τρόπους χρήσης κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ψηφιακών λύσεων για την ανάπτυξη ΜμΕ επιχειρήσεων, σε τοπικό επίπεδο και στις διεθνείς αγορές.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) αποτελούν μηχανισμό ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 100% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, δημιουργώντας το 85,2% της απασχόλησης στη χώρα και το 63,6% της προστιθέμενης αξίας, πολύ πάνω από τους μέσους όρους της ΕΕ. Η εκδήλωση Boost with Facebook στην Αθήνα είναι η τέταρτη εκδήλωση που σχεδιάστηκε από το Facebook για την προώθηση της συζήτησης στην Ελλάδα σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι ψηφιακές πλατφόρμες για την ενίσχυση συγκεκριμένα των ΜμΕ για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους στο διαδίκτυο.

Ο κος Κωνσταντίνος Σακελλαρίου, Ειδικός Μάρκετινγκ του Facebook, ενημερώνει το κοινό για τα εργαλεία του Facebook και του Instagram

Κάθε μήνα 2,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές του Facebook για να συνδεθούν με ανθρώπους, προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν. Αυτός είναι ο λόγος, που το Facebook αποτελεί ευκαιρία για τις ΜμΕ. Στην πραγματικότητα, το 83% των μικρών επιχειρήσεων στο Facebook στην Ευρώπη δηλώνουν ότι το Facebook τους βοήθησε να προσελκύσουν νέους πελάτες και το 50% από αυτούς κατάφερε να προσλάβει περισσότερους υπαλλήλους λόγω της αύξησης της ζήτησης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, κατόπιν της ένταξής τους στο Facebook.

Στην Ελλάδα των 11 εκατομμυρίων ανθρώπων, 5,6 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook κάθε μήνα. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το 70% του ελληνικού πληθυσμού είναι χρήστες του Facebook. Πρόκειται για μια διαδικασία εκδημοκρατισμού του μάρκετινγκ υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρέχοντάς τους τα ίδια εργαλεία, ώστε να αναπτυχθούν εύκολα και αποτελεσματικά, ανεξαρτήτως του μεγέθους ή της τοποθεσίας τους, ή του κλάδου στον οποίο ανήκουν.

Από αριστερά o κος Νίκος Σοφιανός, Μέλος ΔΣ ΕΒΕΑ, ο κ.Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η κα Εφη Αχτσιόγλου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η συντονίστρια της εκδήλωσης κα Έυα Αντωνοπούλου, η κα Αννα-Μαρία Γαλάνη από το Welcome Pickups, και ο κος Δημήτρης Σκούρας από το The Ranch

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιτρέπει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, αλλά για να υλοποιηθεί αυτή η εξέλιξη οι ψηφιακές δεξιότητες είναι ζωτικής σημασίας. Σήμερα, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 26η θέση από τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ στις ψηφιακές δεξιότητες, κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ όσον αφορά στην απόδοση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Μόνο το 46% των ατόμων ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών έχουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες (57% στην ΕΕ). Υπάρχει σαφώς χώρος βελτίωσης, γι’ 'αυτό και το Facebook έχει επενδύσει στις εκδηλώσεις Boost with Facebook στην Ελλάδα, για να μεταδώσει ψηφιακές δεξιότητες, να βοηθήσει περισσότερες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και περισσότεροι άνθρωποι να βρουν δουλειά.

Επιπλέον, το Facebook δημιούργησε έναν ειδικό ιστότοπο, στον οποίο οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούν να επωφεληθούν για να αναπτύξουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους. Ο ιστότοπος Boost είναι ένας χώρος, όπου μπορούν να βρουν δωρεάν προγράμματα κατάρτισης και εργαλεία ηλεκτρονικής μάθησης, τα οποία καλύπτουν από βασικές έως εξειδικευμένες γνώσεις όπως τα επαγγελματικά μαθήματα Facebook Blueprint, αλλά και να επεκτείνουν τα επιχειρηματικά τους δίκτυα σε επαφή με άλλους επιχειρηματίες.

Κατά την ομιλία του, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μίχαλος, τόνισε τη σπουδαιότητα του Facebook για την ανάπτυξη των ΜμΕ. Ειδικότερα, σημείωσε: «Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πλέον η νέα αγορά. Το σημείο στο οποίο δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο συναντώνται, αλληλεπιδρούν, διαμορφώνουν στάσεις, μοιράζονται, συναλλάσσονται. Προφανώς καμία εταιρία δεν θέλει να λείπει από αυτή την αγορά. Ωστόσο, η απλή παρουσία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δεν αρκεί για να αποφέρει οφέλη. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους, θα πρέπει να κατανοεί τον τρόπο λειτουργίας τους, να γνωρίζει τους κώδικες επικοινωνίας που χρησιμοποιούν, να έχει εξοικειωθεί με τα εργαλεία που παρέχουν. Είναι προφανής, λοιπόν, η ανάγκη πρωτοβουλιών, που συμβάλλουν στην αύξηση της εξοικείωσης, της γνώσης και των δεξιοτήτων των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».

O κ. Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε: «Καλωσορίζουμε εκ μέρους της κυβερνήσεως το Facebook και απευθύνουμε ένα μεγάλο μπράβο για την εκδήλωση που είχε υλοποιηθεί ξανά στην Αθήνα το 2016. Ως κυβέρνηση είμαστε σε καλό σημείο αλλά θέλουμε να πάμε σε πολύ καλύτερο. Για να κάνουμε πράξη τις πολιτικές μας πρέπει να έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους με εμπειρία και γνώση, να μπούμε στη νέα εποχή, να δώσουμε κίνητρα και γιατί όχι να το κάνουμε και στα σχολεία για να μάθουμε στα παιδιά να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο για κοινωνικούς λόγους αλλά για αναπτυξιακούς λόγους και για να κάνουμε ένα βήμα πιο κοντά στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Το Facebook κάνει τη διαφορά στην επαγγελματική χρήση. Για να έχετε πελάτες χρειάζεται να μάθετε αυτό που σας προσφέρεται σήμερα εδώ, γιατί αν ξέρετε να το κάνετε σωστά, γλιτώνετε χρόνο και χρήμα».

Η κα Laura Bononcini, Public Policy Director του Facebook για τη Νότια Ευρώπη

«Η ψηφιακή τεχνολογία είναι μια εξαιρετική ευκαιρία ανάπτυξης για τις ΜμΕ, διότι αυξάνει τις ευκαιρίες πρόσβασης σε νέους πελάτες» σημείωσε η Laura Bononcini, Public Policy Director του Facebook για την Νότια Ευρώπη. «Σήμερα, 140 εκατομμύρια επιχειρήσεις στον κόσμο χρησιμοποιούν ήδη πλατφόρμες του Facebook για να βρουν νέους πελάτες και να προσλάβουν ανθρώπους. Η ενέργεια αυτή που αναπτύχθηκε με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) καθώς και ο νέος ιστότοπος Boost αποτελούν μια πραγματική ευκαιρία για τις ΜμΕ να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, να αναπτυχθούν σε τοπικές και διεθνείς αγορές και να προωθήσουν στρατηγικά τη λειτουργία τους».

Στην κεντρική ομιλία του, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος ανέφερε: «Αναγκαία συνθήκη όλης της προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού της κυβέρνησης είναι η στήριξη των νεοφυών επιχειρήσεων. Θα στηριχθούν μέσα από την καλύτερη συνδεσιμότητα και το Internet, από τις δεξιότητες που θέλουμε να δώσουμε σε όλους, σίγουρα μέσα από ένα κράτος πιο γρήγορο, πιο ευέλικτο, πιο αποδοτικό, που θα βοηθήσει όχι μόνο στις συναλλαγές του πολίτη με το κράτος, αλλά και των επιχειρήσεων με αυτό. Χρειάζεται να στηρίξουμε τις νεοφυείς επιχειρήσεις με τεχνογνωσία, με χρηματοδότηση και συνολικά να τις βοηθήσουμε με την εξωστρέφεια. Αυτοί είναι οι βασικοί πυλώνες του σχεδίου Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής που έχουμε δημιουργήσει για την περίοδο 2020-2025».

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Εύα Αντωνοπούλου. Η εκδήλωση Boost with Facebook τόνισε, επίσης, την επιτυχία των ελληνικών ΜΜΕ συμβάλλοντας σε ψηφιακές λύσεις σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Από αριστερά o κος Νίκος Σοφιανός, Μέλος ΔΣ ΕΒΕΑ, η κα Εφη Αχτσιόγλου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ.Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η κα Αννα-Μαρία Γαλάνη από το Welcome Pickups, ο κος Δημήτρης Σκούρας από το The Ranch και η συντονίστρια της εκδήλωσης κα Έυα Αντωνοπούλου

Στο πάνελ συζήτησης που ακολούθησε, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Εργασίας, Εφη Αχτσιόγλου, σημείωσε: «Τα social media και ειδικά το Facebook, το Instagram, το Twitter είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, θεωρούνται πλέον παραδοσιακά μέσα. Δεν δίνουν δυνατότητες μόνο στις επιχειρήσεις, αλλά και ευρύτερα. Οι καλές και δομημένες ιδέες, οι δουλειές που αξίζουν να ακουστούν, έχουν τη δυνατότητα με τα μέσα αυτά να φτάσουν στα ακροατήρια που απευθύνονται, κάτι που ίσως με τις επικρατέστερες – μέχρι και πριν 15 χρόνια πριν – μεθόδους επικοινωνίας, δεν ήταν εφικτό.»

Εκπρόσωποι της εταιρείας Welcome Pickups με έδρα στην Αθήνα, που οργανώνει ποιοτικές εμπειρίες μεταφοράς για τους τουρίστες, καθώς και ολιστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες με δραστηριότητες και τουριστικά αξιοθέατα στις πόλεις, και του θεματικού πάρκου The Ranch, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση 97 χλμ. από την Αθήνα με πληθώρα δραστηριοτήτων για οικογένειες και παιδιά, εστίασαν στις επιχειρηματικές τους επιτυχίες που το Facebook έχει συμβάλει καθοριστικά.

«Το Facebook έχει αλλάξει πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προωθούν την επιχείρησή τους. Ξεκινώντας τα δωρεάν διαθέσιμα εργαλεία μέχρι και τις υπηρεσίες πληρωμένης διαφήμισης, πάρα πολλοί άνθρωποι με διαφορετικά ενδιαφέροντα είναι διαθέσιμοι σε μία μόνο πλατφόρμα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος είναι να βρει το ορθό κοινό -στόχος και μετά να τοποθετήσει την επιχείρησή του στοχεύοντας την προσέλκυσή του. To Facebook προσφέρει όλα τα εργαλεία για να φτάσει κάποιος σε αυτούς τους ανθρώπους. Είναι σημαντικό να δοθεί χρόνος από τους διαφημιστές/διαχειριστές να εξοικειωθούν με όλες τις δυνατότητες των εργαλείων που έχουν στα χέρια τους, να μάθουν να διαβάζουν τα ιστορικά δεδομένα των καμπανιών τους, καθώς και να εμπλουτίζουν το περιεχόμενο με κατάλληλα μηνύματα και ελκυστικά εικαστικά. Αν επεκτείνονται σε καινούργιες χώρες και αγορές είναι ουσιαστικό να προσφέρουν περιεχόμενο φιλικό προς τους χρήστες και προσαρμοσμένο στις τοπικές αγορές, ώστε να μετατρέπουν τους χρήστες του Facebook σε ευαγγελιστές των προϊόντων τους», σημείωσε η Άννα-Μαρία Γαλάνη από το Welcome Pickups.

«Το Facebook μας έδωσε τις προϋποθέσεις για να εδραιώσουμε μία στενότερη επαφή με τους πελάτες μας – γονείς που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προγράμματά μας. Τόσο για τα οικογενειακά events τον χειμώνα όσο και για την κατασκήνωση. Τα εργαλεία του Facebook μας βοήθησαν να εξελιχθούμε χρόνο με το χρόνο και να πετύχουμε σταθερή ανάπτυξη ακόμα και κατά την περίοδο της κρίσης. Για το The Ranch, το Facebook αποτελεί πλέον το βασικότερο μέσο επικοινωνίας, customer service και διαφήμισης», τόνισε η Άννυ Σκούρα από το The Ranch.

Προτεινόμενα για εσάς

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑnaftemporiki.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *