Το “καρκίνωμα” στον Ελληνικό Τουρισμό έχει όνομα


Αll-Inclusive

Μόνο στην Αττική, πενήντα τρία ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα περισσότερα 4 και 5 αστέρων με επιδιωκόμενο τίμημα άνω των 10 εκατ. ευρώ ανά μονάδα διατίθενται προς πώληση μέσω διαδικτυακών τόπων τοπικών και μεγάλων μεσιτικών γραφείων, όπως έχουν καταγραφεί το τελευταίο πεντάμηνο.
Μόνο το τελευταίο διάστημα, έχουν εντοπιστεί…
…406 ξενοδοχειακές μονάδες που διατίθενται προς πώληση το εν λόγω διάστημα έναντι επιδιωκόμενου τιμήματος 2,44 δισ. ευρώ.
Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδος στα χέρια των …

… αδηφάγων τουριστικών πρακτόρων (tour operators).
Τίποτα πια δεν έχει απομείνει Ελληνικό στη τουριστική βιομηχανία της χώρας αφού χρόνια τώρα ουδέποτε υπήρξε σχεδιασμός να απεγκλωβιστεί η χώρα απο τους αλλοδαπούς “νταβατζήδες” του τουρισμού μας.

Ένα κράτος ανάξιο και μια τοπική αυτοδιοίκηση κηφήνων δεν είναι σε θέση να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις διαχείρισης του Ελληνικού τουρισμού από Ελληνικά συμφέροντα.
Το καθεστώς Αll Inclusive που επέβαλαν μονοπωλιακά η ξένη τουριστικοί πράκτορες αποτελεί το “καρκίνωμα” στον Ελληνικό Τουρισμό και καθιστά την χώρα μας να ανταγωνίζεται πλέον χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως αυτές της Τουρκίας και των Βόρειο Αφρικανικών χωρών.

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που ώθησε τους ιδιοκτήτες μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων να αποφασίσουν την πώληση τους ρευστοποιώντας και μεταφέροντας τα κεφάλαιά τους σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που διατηρούν ακόμη τουριστικό επίπεδο.
Το καθεστώς Αll Inclusive θέτει πλέον εκτός συναγωνισμού κάθε ποιοτικό κριτήριο στον Ελληνικό Τουρισμό αφού απευθύνεται αποκλειστικά στο κατώτατο οικονομικό επίπεδο τουρισμού.
Ένα πακέτο διακοπών που περιλαμβάνει διαμονή αεροπορικά εισιτήρια μετ’ επιστροφής δωρεάν φαγητό αναψυκτικά και ποτά χωρίς περιορισμού στην ποσότητα.

Προκλητικές παροχές που απευθύνονται αποκλειστικά στο κατώτατο κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο τουριστών οι οποίοι προσελκύονται απο τη φτηνή τιμή να αγοράσουν αυτά τα πακέτα διακοπών που τους προτείνουν οι “νταβατζήδες” του τουρισμού ή αλλιώς οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες.

Οι τουριστικοί πράκτορες αδιαφορούν για την ποιότητα των παροχών και υπηρεσιών προς τους πελάτες τους ενώ επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο πως θα γεμίσουν τη διαφημιστική μπροσούρα (φυλλάδιο) του προϊόντος με φανταχτερές προσφορές.
Στη συνέχεια οι τουριστικοί πράκτορες κλείνουν σε εξευτελιστικές τιμές τις ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας που μη έχοντας άλλη επιλογή θα ενδώσουν στις απαιτήσεις τους προκειμένου να γεμίσουν μαζικά τα άδεια κρεβάτια τους.

Όλα αυτά βέβαια σημαίνουν οτι αυτομάτως οι ξενοδόχοι είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στους πελάτες τους την κατώτατη ποιότητα αγαθών και παροχών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα έξοδα όλων αυτών των παροχών με το ελάχιστο βέβαια αντίτιμο, όχι βέβαια απο τους πελάτες αλλά απο τους διανομείς τους.
Τους νταβατζήδες δηλαδή ή αλλιώς τουριστικούς πράκτορες (tour operators) οι οποίοι βέβαια θησαυρίζουν αποδίδοντας τα ελάχιστα στους ξενοδόχους για την κάλυψη των εξόδων τους ενώ οι ίδοι αποκομίζουν τεράστια κέρδη πουλώντας στους πελάτες τους τις προκλητικές προσφορές των φούλ πακέτων διακοπών.

Ήδη, εκτιμήσεις εκπροσώπων της ξενοδοχειακής αγοράς κάνουν λόγο για υπερδιπλάσιο αριθμό μονάδων που διατίθενται προς πώληση, αλλά δεν γίνεται γνωστή η πρόθεση των ιδιοκτητών καθώς έχει ζητηθεί «διακριτικότητα» από τα μεσιτικά γραφεία στα οποία έχουν αναθέσει τη σχετική διαδικασία.

Παρά τον μεγάλο προς πώληση αριθμό μονάδων, δεν παρατηρούνται και αντίστοιχοι ρυθμοί αγοραπωλησιών.
Γνώστες της αγοράς κάνουν λόγο για τρεις κυρίως αιτίες που συμβαίνει αυτό.
Η πρώτη αιτία είναι ότι υπάρχει διστακτικότητα από τους επιχειρηματικούς ομίλους του εξωτερικού να προχωρήσουν σε επενδυτικά ανοίγματα υπό το βάρος των δυσμενών εξελίξεων στην οικονομία αφού περιμένουν οτι αργότερα θα πέσουν περισσότερο οι τιμές.

Η δεύτερη είναι ότι υπάρχει έλλειψη ρευστότητας, καθώς οι τράπεζες έχουν κλείσει τη στρόφιγγα των δανείων, ενώ οι ξένοι tour operators έχουν πλέον περιορίσει στο ελάχιστο τις προκαταβολές επί των συμφωνηθέντων συμβολαίων γεγονός που καθιστά ασύμφορη κάθε μορφή επένδυσης.

Η τρίτη αιτία αφορά την πολιτική των ολίγων εν δυνάμει αγοραστών που διαθέτουν ρευστότητα, (επίσης αλλοδαπών συμφερόντων) οι οποίοι κρίνουν ότι οι τιμές των ξενοδοχείων που πωλούνται είναι, ακόμη, υψηλές. Θεωρούν ότι θα μπορέσουν σε εύθετο χρόνο να αγοράσουν σε ακόμη χαμηλότερες τιμές, ειδικά περιπτώσεις ξενοδοχείων που οι ιδιοκτήτες τους έχουν δανειακές υποχρεώσεις τις οποίες δεν μπορούν να ικανοποιήσουν.
teiresias

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *