Σύστημα προστασίας αεροπλάνων από αστραπές

Σύστημα προστασίας αεροπλάνων από αστραπές

REUTERS/INTS KALNINS

Όπως αναφέρει το MIT News, το σύστημα αυτό προστατεύει το αεροσκάφος φορτίζοντάς το ηλεκτρικά, καθώς, όπως διαπιστώθηκε, εάν ένα αεροπλάνο φορτιστεί στο σωστό επίπεδο, η πιθανότητα να χτυπηθεί από αστραπή μειώνεται σημαντικά.

Δείτε ακόμα

  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Επαγγέλματα 11/03 22:45
  • Mασκ: Tο 2019 έτοιμο το πρώτο σκάφος για σύντομα ταξίδια στον Άρη 11/03 22:16
  • Flippy: Το ρομπότ που ψήνει μπιφτέκια απενεργοποιήθηκε επειδή ήταν πολύ αργό 12/03 16:28

Σύστημα προστασίας των αεροπλάνων από αστραπές αναπτύσσουν ερευνητές του ΜΙΤ.

Όπως αναφέρει το MIT News, το σύστημα αυτό προστατεύει το αεροσκάφος φορτίζοντάς το ηλεκτρικά, καθώς, όπως διαπιστώθηκε, εάν ένα αεροπλάνο φορτιστεί στο σωστό επίπεδο, η πιθανότητα να χτυπηθεί από αστραπή μειώνεται σημαντικά.

H ιδέα προκύπτει από το ότι, όταν ένα αεροπλάνο πετά μέσα από ένα ηλεκτρικό πεδίο, η εξωτερική του ηλεκτρική κατάσταση, που κανονικά είναι σε ισορροπία, μεταβάλλεται. Καθώς το εξωτερικό ηλεκτρικό πεδίο πολώνει το αεροπλάνο, το ένα άκρο του φορτίζεται θετικά, ενώ το άλλο τείνει προς μια πιο αρνητική φόρτιση. Καθώς το αεροπλάνο γίνεται όλο και πιο πολωμένο, μπορεί να προκαλέσει μια εξαιρετικά αγώγιμη ροή πλάσματος (positive leader) που προηγείται ενός πλήγματος αστραπής.

Σε μια τέτοια περίπτωση, οι ερευνητές προτείνουν προσωρινή φόρτιση του αεροπλάνου σε αρνητικό επίπεδο για την ανάσχεση του ισχυρότερα φορτισμένου θετικού άκρου, αποτρέποντάς το από το να φτάσει σε κρίσιμο επίπεδο και προκαλέσει πλήγμα αστραπής.

Οι ερευνητές έδειξαν μέσω μοντέλων ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να λειτουργεί – τουλάχιστον, σε θετικό επίπεδο, και η σχετική έρευνα παρουσιάστηκε στο American Institute of Aeronautics and Astronautics Journal.

Η ομάδα οραγματίζεται ένα αεροπλάνο με αυτόματο σύστημα ελέγχου που αποτελείται από αισθητήρες και ενεργοποιητές (actuators) με μικρά αποθέματα ενέργειας. Οι αισθητήρες θα παρακολουθούν το γύρω ηλεκτρικό πεδίο για ίχνη σχηματισμού positive leader, αντιδρώντας στο οποίο οι ενεργοποιητές εκπέμπουν ρεύμα για να παρέχουν την κατάλληλη φόρτιση στο αεροπλάνο. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τέτοιου είδους φόρτιση θα απαιτούσε επίπεδα ενέργειας χαμηλότερα από αυτά που απαιτούνται για μια απλή, συμβατική λάμπα.


Πηγή άρθρου – naftemporiki.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *