Νοέμβριος 14, 2019

Select your Top Menu from wp menus

Εμμηνόπαυση: Έτσι θα μειώσετε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Η σωματική δραστηριότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο σχετίζεται με χαμηλότερη ολική χοληστερόλη, LDL και τριγλυκερίδια και γλυκόζη νηστείας, καθώς και με υψηλότερη HDL
Καλύτερο λιπιδαιμικό προφίλ έχουν οι εμμηνοπαυσιακές γυναίκες που γυμνάζονται στον ελεύθερο χρόνο τους, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο Frontiers in Endocrinology.
Ωστόσο, η σωματική δραστηριότητα δεν φαίνεται να μπορεί να εξισορροπήσει εντελώς τις ανεπιθύμητες λιπιδαιμικές αλλαγές που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση και αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.
Στη μελέτη ERMA (Estrogenic Regulation of Muscle Apoptosis) έλαβαν μέρος 886 γυναίκες καυκάσιας φυλετικής καταγωγής, 47-55 ετών. Επίσης αξιολογήθηκαν 193 γυναίκες καθ’ όλη την περίοδο της εμμηνόπαυσης. Η σωματική δραστηριότητα μετρήθηκε βάσει αυτο-αναφορών και μέσω βηματόμετρων. Τέλος, αξιολογήθηκε το λιπιδαιμικό προφίλ (ολική χοληστερόλη, LDL, HDL, τριγλυκερίδια και γλυκόζη νηστείας) για να ποσοτικοποιηθούν οι καρδιαγγειακοί παράγοντες κινδύνου.
Οι γυναίκες, ως γνωστόν, βιώνουν μια ταχεία αύξηση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιαγγειακής νόσου μετά την απαρχή της εμμηνόπαυσης. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν παράγοντες τις μεσήλικες γυναίκες που επιταχύνουν την πρόοδο της καρδιαγγειακής νοσηρότητας ανεξαρτήτως της χρονολογικής γήρανσης.
«Είναι γνωστό ότι η σωματική άσκηση έχει οφέλη για την υγεία μας. Αλλά δεν είναι ξεκάθαρο σε ποιο βαθμό η άθληση μπορεί να προλάβει ανεπιθύμητες αλλαγές στο λιπιδαιμικό προφίλ κατά την εμμηνόπαυση», λέει ο Matthew Jergenson, από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα. Και προσθέτει ότι «η παρούσα μελέτη αξιολόγησε εμμηνοπαυσιακές γυναίκες από την πόλη Jyväskylä της Φινλανδίας για να ερευνήσει τον ρόλο της σωματικής άσκησης κατά τον ελεύθερο χρόνο στους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου».
Με τη σειρά της η Sira Karvinen από το Κέντρο Έρευνας Γηριατρικής του Πανεπιστημίου της Jyväskylä σημειώνει ότι «βάσει των ευρημάτων μας, η άθληση στον ελεύθερο χρόνο σχετίζεται με καλύτερο λιπιδαιμικό προφίλ. Αλλά η εμμηνοπαυσιακή περίοδος ταυτίζεται με λιγότερο υγιεινό λιπιδαιμικό προφίλ, γεγονός που σημαίνει ότι η σωματική άσκηση στον ελεύθερο χρόνο δεν εξουδετερώνει πλήρως τις ανεπιθύμητες λιπιδαιμικές αλλαγές που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση».
Συγκεκριμένα, η υψηλή σωματική δραστηριότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο σχετίστηκε με χαμηλότερη ολική χοληστερόλη, LDL και τριγλυκερίδια και γλυκόζη νηστείας, καθώς και με υψηλότερη HDL. Αλλά η εμμηνόπαυση σχετίζεται με υψηλότερη ολική χοληστερόλη, τριγλυκερίδια και LDL χοληστερόλη.
«Ωστόσο, η σωματική άσκηση μπορεί να μετριάσει τις δυσμενείς αθηρογενείς μεταβολές στους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου σε υγιείς μεσήλικες γυναίκες», σημειώνουν οι ερευνητές και προσθέτουν ότι «ως εκ τούτου, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα χόμπι που σχετίζονται με τον αθλητισμό στη μέση ηλικία». Labels Υγείαksipnistere.com

loading...

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *