Ομολογιακό 161 εκατ. από ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να προσεγγίσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου διαμορφώνεται σε 520 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι χρειάστηκε χρόνος 2,5 ετών από τότε που ολοκληρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός, τον Οκτώβριο του 2016, μέχρι την κύρωση της σχετικής σύμβασης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην έκδοση ενός κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 161 εκατ. ευρώ αναμένεται να προχωρήσει ο όμιλος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να καλύψει την ανάγκη χρηματοδότησης της συμμετοχής στο έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης. Οπως μάλιστα ανακοινώθηκε χθες, την έκδοση του δανείου πρόκειται να αναλάβει αποκλειστικά η Εθνική Τράπεζα. Ηδη, έχει συσταθεί ο φορέας εκμετάλλευσης του έργου. Συγκεκριμένα, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με τον ινδικό όμιλο GMR Airports Limited συνέστησε την επενδυτική κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης». Η εν λόγω εταιρεία θα αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να προσεγγίσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου διαμορφώνεται σε 520 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι χρειάστηκε χρόνος 2,5 ετών από τότε που ολοκληρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός, τον Οκτώβριο του 2016, μέχρι την κύρωση της σχετικής σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων, κάτι που έγινε την προηγούμενη Πέμπτη. Ακόμα… παλιότερη είναι η ιστορία του ίδιου του έργου, η υλοποίηση του οποίου βρέθηκε στο προσκήνιο ήδη από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, όταν και εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά το έργο. Χρειάστηκαν 11 αναβολές μέχρι ότου τελικά δημοπρατηθεί το έργο, με τον σχετικό διαγωνισμό να ξεκινά τελικά το 2014 για να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2016 και τη σύμβαση να υπογράφεται τελικά τον φετινό Φεβρουάριο, πέντε χρόνια μετά!

Ενδεικτικό του οικονομικού αντίκτυπου του έργου, είναι ότι με την έναρξή του θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας, που αφορούν την περίοδο της κατασκευής, ενώ πολλαπλάσιες θα είναι οι νέες μόνιμες θέσεις εργασίας που θα προκύψουν κατά την περίοδο λειτουργίας και ανάπτυξης των συναφών εμπορικών υποδομών και χρήσεων. Σύμφωνα με σχετική έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το νέο αεροδρόμιο θα δημιουργήσει περίπου 7.000-7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το ίδιο το αεροδρόμιο, στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνονται επίσης και η μελέτη, η κατασκευή και η χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αερολιμένα, με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου του νησιού, στην περιοχή της Χερσονήσου. Αντίστοιχα, για τη σύνδεση με τον Νότιο Οδικό Αξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

Σε σχετική του δήλωση, ο κ. Βασίλης Καραμούζης, βοηθός γενικός διευθυντής εταιρικής και επενδυτικής τραπεζικής στην Εθνική, ανέφερε ότι «η αποκλειστική ανάληψη από την Εθνική της χρηματοδότησης της συμμετοχής του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στο έργο του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, αποτελεί επιστέγασμα της στοχευμένης εταιρικής στρατηγικής της τράπεζάς μας να πρωταγωνιστεί στη χρηματοοικονομική υποστήριξη νευραλγικών έργων υποδομής της χώρας».

ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *