Η έρευνα, η αγορά και τα 3ε

Από το Μαρικάκι

Όχι τα 3ε δεν είναι η ελληνική εταιρεία εμφιάλωσης που προ ετών εξαγόρασε η Coca – Cola αλλά κοντά πέσατε, με επιχειρήσεις έχουν σχέση. Είναι η κατά Διαμαντοπούλου κωδικοποίηση της πολιτικής του …..

υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων: Εκπαίδευση – Έρευνα – Επενδύσεις. Είναι φανερό ότι η πολιτική αυτή διέπεται από τη λογική (και την αγωνία) της διασύνδεσης της πανεπιστημιακής γνώσης και έρευνας με την αγορά, σχέση η οποία προφανώς είναι αμφίδρομη: η έρευνα θα βοηθά την αγορά προσφέροντας σε εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες το κύρος της επιστημονικής έρευνας και η αγορά θα βοηθά την έρευνα να χρηματοδοτείται – άρα να υπάρχει – όσο θα επικεντρώνεται σε αποδοτικά ερευνητικά αντικείμενα και θα παράγει αποτελέσματα που μπορούν να αξιοποιηθούν από την αγορά. Τώρα το αν και πως διασφαλίζεται η ανεξαρτησία της έρευνας αυτά είναι ψιλά γράμματα που τα σκαλίζουν κακόβουλοι αναχρονιστές.

Σύμφωνα με την υπουργό η νέα πολιτική για την έρευνα θα επιτρέψει τη μετάβαση από το τρίγωνο της κρίσης (χρέος- έλλειμα – έλλειψη ισχυρή παραγωγικής βάσης) στο τρίγωνο της γνώσης, τα 3ε που προαναφέραμε. Τώρα πώς αυτοί που ευθύνονται για το τρίγωνο της κρίσης θα μας οδηγήσουν στο τρίγωνο της γνώσης, ε, ας μην το συζητήσουμε και χαλάσουμε τις καρδιές μας.

Η υπουργός ανακοίνωσε ότι 400 εκ. ευρώ θα δοθούν για έρευνα εντός του τρέχοντος έτους και πως ήδη έχουν εγκριθεί 82 εκ. ευρώ για 136 «καινοτόμες δράσεις», ενώ θα προκηρυχτούν δράσεις ύψους 320 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος του 2010. Παράλληλα, στο πλαίσιο της δράσης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ χρηματοδοτούνται 121 επιμέρους δράσεις σε σύμπραξη με ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα, επιχειρήσεις, ΑΕΙ και διάφορους φορείς. Οι τομείς στους οποίους δίνεται έμφαση είναι η ιατρική και εν γένει η υγεία, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι μεταφορές, η αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και οι αγαπημένες περιοχές των πολυεθνικών, η βιοτεχνολογία και η αγροτοβιοτεχνολογία.

Δεν ξέρουμε αν τα κονδύλια που ανακοινώθηκαν περικόπτονται από κάπου αλλού π.χ. τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία ή αν είναι προφορικές υποσχέσεις, δεδομένου ότι … «λεφτά υπήρχαν» μέχρι τις 4 Οκτωβρίου του 2009. Και κυρίως δεν ξέρουμε ποιοι θα επωφεληθούν από αυτές τις υπεσχημένες χρηματοδοτήσεις, ποιοι είναι εκείνοι, φορείς και πρόσωπα, που εμπλέκονται στον όρο «καινοτόμες δράσεις» ο οποίος αναμφίβολα στα μη εξασκημένα ώτα ακούγεται «θετικός».

Ευελπιστούμε, ότι προσεχώς και με δεδομένο τον όρκο των κυβερνητικών στελεχών στη διαφάνεια, η υπουργός θα μας διαφωτίσει σχετικώς. Γενικώς ευελπιστούμε πως, αν στην εποχή των αυστηρώς εποπτευόμενων από την τρόικα κρατικών δαπανών, όντως διατίθενται αυτά τα κονδύλια, δεν θα χαθούν μαζί με την Εκπαίδευση και την Έρευνα στο τρίγωνο των Βερμούδων…

http://www.topontiki.gr/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

1 Comment

  1. Ανώνυμος

    ΝΑ ΑΦΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΙΣ "ΕΡΕΥΝΕΣ" ΚΑΙ ΤΙΣ
    "ΔΡΑΣΕΙΣ" (ΡΕΜΟΥΛΑ ΜΟΥ ΜΥΡΙΖΕΤΑΙ), ΚΑΙ ΝΑ
    ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ
    ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΣΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΚΕΝΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ
    ΝΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.

    Υ.Γ ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ
    "ΔΡΑΣΕΙΣ", ΕΧΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΝΑ …ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΔΙΔΥΜΟ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ :
    δραγωνα – φραγκουδακη !!!
    ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ.

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *