Μέχρι πότε η ΕΕΤΤ θα αντιμετωπίζει την ACS Courier προνομιακά;


Δυστυχώς με διαφορετικά μέτρα και σταθμά αντιμετωπίζει την ACS Courier η ΕΕΤΤ, σε σχέση με τις ΕΛΤΑ-Ταχυμεταφορές. Μέχρι σημείου προνομιακής και ευνοϊκής στάσης, όπως λένε όσοι γνωρίζουν την αγορά των couriers.Ο έλεγχος για την τήρηση των κανόνων της αγοράς που έχει θεσπίσει η Ελληνική Πολιτεία, από την ιδιωτική ταχυδρομική εταιρεία να είναι ελλιπής, ενώ αντίθετα προς την θυγατρική των κρατικών Ταχυδρομείων η ανεξάρτητη αρχή να ασκεί όλη την αυστηρότητα της.

Δείγμα της εχθρικής αντιμετώπισης της ΕΕΤΤ προς την ΕΛΤΑ-Ταχυμεταφορές Α.Ε. είναι και η άκριτη αποδοχή όλων των καταγγελιών της ACS για την θυγατρική των ΕΛΤΑ. Αντί να κάνει έλεγχο αν η ιδιωτική ταχυδρομική εταιρεία τηρεί τους κανόνες της αγοράς, εφαρμόζει ή καταστρατηγεί την εργατική νομοθεσία και την ασφάλεια διαφύλαξης του απορρήτου των επιστολών, ομφαλοσκοπεί και κάνει άκριτα …

… δεκτές σε βάρος του Κρατικού Ταχυδρομείου και της θυγατρικής του τις αιτιάσεις ενός ιδιώτη, που μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν έχει και το καλύτερο όνομα ως επιχειρηματία στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά των couriers.

Τέλος του 2008 η ACS κατήγγειλε τον ΕΛΤΑ για κακή χρήση του ταχυδρομικού δικτύου από το κρατικό Ταχυδρομείο και για ευνοϊκή μεταχείριση προς τις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, ΖΗΤΩΝΤΑΣ να απολαμβάνει των ίδιων υπηρεσιών. Ο ΕΛΤΑ απαντώντας στο αίτημα του ιδιώτη, του προσέφερε το ίδιο τίμημα που προσφέρει στην θυγατρική του, δηλαδή ετήσιο συμβόλαιο 1.500.000 ευρώ και επιπλέον 2,6 ευρώ ανά αντικείμενο και 1,6 ευρώ ανά επίδοση. Ο ιδιώτης, δεν έκανε αποδεχτή την προσφορά των ΕΛΤΑ, θεωρώντας ότι τα στοιχεία για την σύμβαση των Κρατικών Ταχυδρομείων με τη θυγατρική τους είναι άλλα, ευνοϊκότερα που αποκρύπτονται.

Προφανώς ο ιδιώτης δουλεύοντας με ανασφάλιστους μετανάστες και με ελαστικές μορφές απασχόλησης, προσδοκούσε ένα τίμημα πολύ χαμηλό. Μετά από αυτό καταγγέλλει στην ΕΕΤΤ για να διερευνηθεί η σύμβαση των ΕΛΤΑ με την θυγατρική του και βάζει θέμα χρηματοδότησης των ΕΛΤΑ-Ταχυμεταφορών μέσω των διαβιβάσεων ΕΛΤΑ και των σταυροειδών επιδοτήσεων. Παρότι η ΕΕΤΤ έχει στα χέρια της όλες τις συμβάσεις των ΕΛΤΑ με τη θυγατρική τους και γνωρίζει το αβάσιμο των καταγγελιών του ιδιώτη και μπορούσε και έπρεπε να κλείσει την υπόθεση αμέσως, δεν το κάνει και έτσι η ίδια η ανεξάρτητη αρχή στοχοποιεί το κρατικό ταχυδρομείο και την θυγατρική του. Βέβαια δικαίως θα αναρωτηθεί κανείς ”τι σόι κρατική αρχή είναι αυτή που παίζει τα παιγνίδια του κάθε ιδιώτη και σε βάρος μάλιστα μίας σοβαρής κρατικής επιχείρησης”;

Όσον αφορά τον αθέμιτο ανταγωνισμό που επικαλείται ο ιδιώτης, τον ρωτάμε να μας πει, τι αθέμιτος ανταγωνισμός είναι αυτός, όταν το 2001 ο κύκλος εργασιών των couriers πανελλαδικά ήταν 190.000.000 ευρώ, σήμερα είναι περίπου 300.000.000 ευρώ και η θυγατρική των ΕΛΤΑ που είχε τότε το 10 μέχρι 14% του τζίρου, το ίδιο εξακολουθεί να ελέγχει και σήμερα. Που άραγε κύριοι υπάρχουν εμπόδια για την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς;
Και βέβαια υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός και βέβαια σε βάρος της ΘΥΓΑΤΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΛΤΑ που τον καταγγέλλουμε επίσημα και καλούμε δημόσια τον Εισαγγελέα, μέσω αυτού του δημοσιεύματος, αλλά και την ΕΕΤΤ να πάρουν θέση. Καλούμε τους αρμόδιους φορείς και το Υπουργείο Εργασίας να στείλει το ΣΕΠΕ, το γνωστό σώμα ελεγκτών για να ερευνήσει αν τηρούνται από την ACS οι εργασιακές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις και οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, αμείβονται με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και δεν είναι αντικείμενο ΜΑΥΡΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Επιπρόσθετα καλούμε τον Υπουργό Υ.ΜΕ.Δ κ.Ρέππα, να ορίσει με νόμο την υποχρέωση όλων των εταιρειών που ασχολούνται με το έργο των ταχυμεταφορών, κάθε χρόνο να υποβάλλουν υποχρεωτικά στην ΕΕΤΤ ένα πρόγραμμα επενδύσεων, για να ξέρουν αυτοί που τις χρησιμοποιούν, πόσο σοβαρές εταιρείες είναι.
Και τέλος να νομοθετηθεί κάτι που ζητούν οι εργαζόμενοι και το συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου, την έγκριση τύπου για τις μηχανές των couriers, για να παύσει επιτέλους η εκμετάλλευση της ανασφάλιστης απασχόλησης, της εντατικοποίησης της εργασίας και η χρησιμοποίηση των πιτσαδόρων και των ντελιβεράδων με δικά τους ανασφάλιστα και επικίνδυνα μηχανάκια, την ημέρα να κάνουν έργο couriers.

Επειδή το θέμα couriers είναι μεγάλο θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία, καλώντας για άλλη μια φορά τον Εισαγγελέα και την ΕΕΤΤ να διερευνήσουν τις καταγγελίες μας.
www.paspaase.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *