Με τη βοηθεια της τεχνολογίας σωθηκε το σχολείο.

«Τελικά, το µονοθέσιο σχολείο µας εδώ στο ακριτικό χωριό µας δεν κλείνει! Αναβαθµίζεται! Η ίδια η υφυπουργός Παιδείας το ανακοίνωσε ότι θα γίνει τριθέσιο, µε µαθητές και από άλλα δύο χωριά. Το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε τη συγχώνευσή µας µε άλλα τρία δηµοτικά δεν προχώρησε, έπειτα και από τις έντονες αντιδράσεις µας».
Στο ∆ιαδίκτυο ανεβαίνει στις…..
28 Μαρτίου ένα βίντεο δεκάλεπτης διάρκειας. Με τίτλο «Κλείνουν το ∆ηµοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου» απευθύνει µέσα από δεκάδες φωτογρ αφίες πλούσιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας το ερώτηµα «Γιατί άραγε;» στον Πρωθυπουργό. Οι συντελεστές του, δηλαδή ο δάσκαλος, οι σηµερινοί µαθητές, αλλά και ενήλικοι απόφοιτοι, αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο δηµοτικό να είναι στα πρόθυρα του λουκέτου, να συγχωνευτεί – µεταστεγαστεί αλλού. Θυµίζουν, µάλιστα, στον Γιώργο Παπανδρέου ότι ήταν αυτός το 1995 ως υπουργός Παιδείας που εγκαινίασε σε επίσκεψή του το πρωτοποριακό ∆ίκτυο Σχολείων «Τηλέµαχος».

Πράγµατι, οι εκκλήσεις τους αυτές αλλά κι ένα δεύτερο βίντεο την Πρωταπριλιά µέσω ∆ιαδικτύου πιάνουν τελικά τόπο: σε πρόσφατη συνέντευξή της (στον Βήµα FM 99,5), η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου θα ανακοινώσει την τροποποίηση του προγραµµατισµένου πλάνου.

«Εγινε χαµός!. Χιλιάδες θεάσεις κι αναδηµοσιεύσεις στο ∆ιαδίκτυο! Κι άρχισαν και εδώ οι αντιδράσεις και τα σχόλια. Απαντούσαν µε επιχειρήµατα τα παιδιά, στα blogs, στο facebook, παντού! Αποτέλεσµα ήταν να εγκαταλειφθούν οι µέχρι πρότινος εξαγγελίες για συγχώνευση των διθέσιων σχολείων Απερίου και Οθους και των µονοθέσιων Βωλάδας και Πυλών σε ένα νέο διθέσιο στο κτήριο του Οθους. Επί της ουσίας, εµείς εξ αρχής λέγαµε πως το συγκεκριµένο κτίριο όπου µας στέλνουν είναι παλιό, του 1930, µε πολλά προβλήµατα υποδοµών», αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πατέρας Καλλίνικος Μαυρολέων, ο δάσκαλος του ∆ηµοτικού Πυλών.

Ακόµα και σήµερα, ο ίδιος διατηρεί τις ενστάσεις του για το σκηνικό που προηγήθηκε. «Αναβαθµίζω θα πει κάνω κάτι καλύτερο. Σκέφτοµαι πως µόνο ένα εξαθέσιο κάπου έξω από τα χωριά θα αποτελούσε πραγµατική αναβάθµιση στην εκπαίδευση των παιδιών µας. Σε κάθε περίπτωση, δεν κλείνεις τέσσερα σχολεία µε δέκα δασκάλους και κάνεις διθέσιο µε µόνο κριτήριο την απόσταση των χωριών σε χιλιόµετρα. Αν ίσχυε αυτή η επιλογή, θα έφευγαν οι µαθητές από τα χωριά για να πάνε στα δύο πολυθέσια σχολεία της πόλης, που ήδη έχουν µεγάλο αριθµό παιδιών.

Θεωρώ, λοιπόν, πως αυτός ο αρχικός σχεδιασµός έγινε βιαστικά, χωρίς µελέτη, ερήµην των τοπικών αρµοδίων φορέων, εκπαιδευτικών και γονιών», εξηγεί.

Ωστόσο, και ο πατέρας Καλλίνικος αναγνωρίζει πως η φόρµουλα που προκρίθηκε δεν είναι για όλους ικανοποιητική. «Τουλάχιστον θα γίνει το σχολείο εδώ. Αλλά, όπως είπα και στην κυρία υφυπουργό όταν υποστήριξε πως “δεν µπορεί να υφίσταται άλλο αυτή η κατάσταση µε λίγα παιδιά εδώ κι εκεί”, ούτε και η λύση που επιλέχθηκε είναι πραγµατοποιήσιµη, αφού συναντά και αυτή αντιδράσεις: σε Οθο και Βωλάδα κλείνει κι από ένα σχολείο που οι ντόπιοι έχτισαν µε κόπους, συνδέθηκαν µαζί του και συναισθηµατικά. Αµφιβάλλω αν οι γονείς αυτοί θα φέρουν εδώ τα παιδιά τους. Είναι τόσο ισχυροί οι τοπικισµοί, που δεν ξέρω αν θα βρεθούν ψύχραιµες φωνές, λογική. Είµαι βέβαιος πως κι εγώ θα εισπράξω ζήλεια και µίσος που επέµεινα να µείνει το σχολείο εδώ. Αλλά δεν πτοούµαι» ξεκαθαρίζει.

Δάσκαλος και µαθητές θύµισαν στον Γ. Παπανδρέου ότι είχε εγκαινιάσει το Δίκτυο Σχολείων «Τηλέµαχος»

Η ιστοσελίδα του σχολείου:
http://dimotikopylon.blogspot.com
Το µπλογκ του δασκάλου πατέρα Καλλίνικου:
http://papakallinikos.wordpress. com

Δορυφορικές κεραίες και καταδύσεις!

Είκοσι δύο χρόνια τώρα στα έδρανα του ίδιου σχολείου, στο Δηµοτικό Πυλών, ο πατέρας Καλλίνικος έχει να επιδείξει αξιοζήλευτο διδακτικό έργο. Διδασκαλία µε χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και δορυφορικής κεραίας, αλλά και µια σειρά από καινοτόµα εκπαιδευτικά προγράµµατα που θα ζήλευαν ακόµα και σχολεία σε µεγαλουπόλεις, µαρτυρούν το ανεξάντλητο µεράκι του. Μεταξύ άλλων, για παράδειγµα, στον 51χρονο ιερέα-εκπαιδευτικό πιστώνεται ότι το σχολείο:
Διαθέτει βιβλιοθήκη µε 5.000 τόµους, βιντεοθήκη µε 1.000 θέµατα, αρχειοθήκη µε 2.000 slides , λειτούργησε εργαστήρια ψηφιδωτού, κεντήµατος, σχεδίου, αγιογραφίας, αναπαλαίωσης εικόνων, χειροτεχνίας κ.λπ. Σήµερα οι µαθητές παρακολουθούν µέχρι και µαθήµατα ιστιοσανίδας και καταδύσεων!

Επιλέχθηκε από το Πανεπιστήµιο Αθηνών και άλλους φορείς για την πρώτη, το 1993, εφαρµογή του πρωτοποριακού προγράµµατος «λογοµάθεια».

Συµµετείχε στο παγκόσµιο περιβαλλοντικό πρόγραµµα «GlobeΑλέ ξανδρος». Την περίοδο 1996-2000 ήταν το µοναδικό µονοθέσιο σχολείο που οι µαθητές του επικοινωνούσαν µέσω ιντερνετ µε χιλιάδες άλλους, από 4.500 σχολεία σε 117 χώρες.

Συνδέθηκε δορυφορικά, από το 2004, µε άλλα δέκα ολιγοθέσια σχολεία στην υπόλοιπη Ελλάδα n Διαθέτει, από το 2007, και δεύτερη δορυφορική κεραία, συνδέθηκε και µε τον δορυφόρο HELLAS-SAT.

 OXI ALLO KAPBOYNO

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *