Η ελληνική τραγικωμωδία


Αν σου το έλεγε κάποιος πριν από δέκα χρόνια θα θεωρούσες ότι πάσχει από…

καλπάζουσα νοσηρή φαντασία. Και όμως. Κάθε μέρα γινόμαστε θεατές μιας φτηνιάρικης παράστασης, ενός αξιοθρήνητου τσίρκου, που παριστάνει το θέατρο αξιώσεων. Πρωταγωνιστές του έργου θλιβεροί και επικίνδυνα ψυχασθενείς πολιτικοί, δημοσιογράφοι και κάθε είδους «σελέμπριτυ» καλικάντζαροι. Όλοι αυτοί ζουν λαθραία επάνω σε μια σκηνή φωταγωγημένη με φθόριο, που βρωμάει πτωμαΐνη και αποσύνθεση. Κομπάρσοι, τα κάθε απόχρωσης κομματικά υβρίδια που τους είπαν οι αφέντες τους ότι είναι ακόμα άνθρωποι και κυκλοφορούν από τη σκηνή στην πλατεία παριστάνοντας, ανάλογα με την περίσταση, είτε τα δευτερεύοντα πρόσωπα του έργου, είτε τους ενθουσιώδεις θεατές που χειροκροτούν υστερικά όταν οι πρωταγωνιστές βγάζουν τις παράφωνες γελοίες και υπερβολικές κορώνες τους. Πρώτος απ’ όλους ο σούπερ πρωταγωνιστής. Μαύρη «τρέντυ» αμφίεση, γελοίες κινήσεις, τόσο εμετικές και τόσο γλοιώδεις που το κοινό αρχίζει να ζαλίζεται από την αποφορά και τη δυσωδία της σήψης μιας σαπισμένης ψυχής. Η επίδειξη της βλακείας έχει ξεπεράσει τα όρια, τα έχει συντρίψει και έχει απογειωθεί, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει και τα όρια του γαλαξία. Οι θεατές έχουν ήδη διαπιστώσει ότι έχουν εγκλωβιστεί, ότι δεν μπορούν να βγουν απ’ αυτό το χώρο, αλλά η δυσωδία της σήψης λειτουργεί σαν ναρκωτικό και τους έχει αποσβολώσει, τους έχει νεκρώσει τα αντανακλαστικά και, όπως στους εφιάλτες όταν σε ακινητοποιεί η μόρα και δεν μπορείς να μιλήσεις να κινηθείς να αντιδράσεις, κάθονται ακίνητοι στις καναπεδοθέσεις τους περιμένοντας το μοιραίο.
Εν τω μεταξύ, τα πρόσωπα στ σκηνή εναλλάσσονται. Κάποιες ομάδες προσπαθούν να κάνουν «πρωτοπορία» υποδυόμενοι τους τρομοκράτες . Κυκλοφορούν και αυτοί ανάμεσα στους θεατές, ενώ κατά διαστήματα ανεβαίνουν στη σκηνή για να δώσουν τον τόνο της παρωδίας του θρίλερ, αλλά σαν τους τρομοκράτες του θεάτρου της Μόσχας κάνουν τη βία πιο ρεαλιστική προχωρώντας σε αληθινούς φόνους ή σε εικονικές επιθέσεις, ανάλογα με τη θέληση των δημιουργών αυτού του αποτρόπαιου γκροτέσκου έργου, της άθλιας τραγικωμωδίας. Αλήθεια υπάρχει αντίδοτο στη μεθυστική δυσωδία που ναρκώνει για να απελευθερωθούν από τους τρομοκράτες που παριστάνουν τους ηθοποιούς οι άμοιροι θεατές; Και αν ναι που θα το αναζητήσουμε;

Κλωθώ

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

6 Comments

  1. Ανώνυμος

    ΚΑΙ ΟΙ 3 0 0 ΦΤΑΙΝΕ ……ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ <> ΓΚΕ-ΓΚΕ…… ………………… ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΡΕΜΟΥΝ ΝΑ ΑΠΛΩΣΟΥΝ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥΣ……ΑΝΤΖΥ….

    Reply
  2. Ανώνυμος

    ΕΘΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ.

    1974-1980 ΑΥΞΗΣΗ 10%.

    1981-1989 ΑΥΞΗΣΗ 300%. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. 300%

    1989-1993 ΑΥΞΗΣΗ 27%.

    1993-2004 ΜΕΙΩΣΗ 10%.

    2004-2009 ΑΥΞΗΣΗ 20%

    2009-2010 ΑΥΞΗΣΗ 10%.

    ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ Η ΝΑ ΣΑΣ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΣΤΡΑΒΑΔΙΑ;
    2 Νοεμβρίου 2010 6:59 μ.μ.
    Ανώνυμος είπε…

    1981-1989

    ΑΥΞΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ 300%.

    ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

    ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ, ΔΑΝΕΙΑ.

    ΣΠΑΤΑΛΗ, ΣΠΑΤΑΛΗ, ΣΠΑΤΑΛΗ, ΣΠΑΤΑΛΗ, ΣΠΑΤΑΛΗ, ΣΠΑΤΑΛΗ.

    ΔΩΡΑΚΙΑ 500.000.000 ΔΡΑΧΜΩΝ.

    ΔΙΑΣΠΑΘΙΣΗ 2-3 ΠΑΚΕΤΩΝ ΝΤΕΛΟΡ.

    ΕΚΜΑΥΛΙΣΜΟΣ ΣΥΝΗΔΕΙΣΕΩΝ.

    ΕΚΠΤΩΣΗ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΗΘΩΝ.

    ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ.

    ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΚΑΤΑΝΟΜΑΣΤΟΥ ΦΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

    ΚΑΙ ΨΑΧΝΕΤΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΜΕ;

    ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΓΙΑΤΙ;

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *