Ακόμα και το χαμόγελο είναι ελεημοσύνη

Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είπε: – “Η ελεημοσύνη προτάσεται σε κάθε απόγονο του Αδάμ κάθε ημέρα που ανατέλει ο ήλιος”. Ρώτησαν τότε τον Προφήτη: “Τί θα πρέπει να δίνουμε σε ελεημοσύνη κάθε μέρα;” Ο Προφήτης τότε απάντησε: – “Οι πόρτες της καλοσύνης είναι διάφορες…το….
να κάνεις το καλό, να απαγορεύεις το κακό, να απομακρύνεις ένα εμπόδιο από τον δρόμο, να ακούς για λογαριασμό του κουφού, να οδηγείς τον τυφλό, να κατευθύνεις κάποιον σ’ αυτό που χρειάζεται, να βοηθάει κάποιος με τη δύναμη του τον αδερφό του που βρίσκεται σε ανάγκη και ζητάει τη βοήθεια του και να βοηθάει κάποιος με τα χέρια του τον αδύναμο αδερφό του–όλα αυτά είναι ελεημοσύνη που προτάσεται σε σας”. Είπε επίσης: “Το χαμόγελο προς τον αδερφό σας είναι ελεημοσύνη” (Sunan al-Tirmidhî, 1879; Sahîh Ibn Hibbân, 475 & 530; & Musnad al-Bazzâr;).

Η Άισα (ραντιγιαλλάχου άνχα) είπε: “Δεν είδα ποτέ τον Προφήτη να γελάει τόσο ώστε κάποιος να μπορούσε να δει τον ουρανίσκο του, αλλά πάντοτε χαμογελούσε” (Sahih Bukhari Volume 8, Book 73, Number 114;).

Μερικές ωφέλειες του χαμόγελου:

Το χαμόγελο μπορεί να αλλάξει τη διάθεση μας. Την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε άσχημα, προσπαθήστε να χαμογελάσετε. Είναι μία καλή ευκαιρία μα κάνετε τη διάθεση σας καλύτερη. Το χαμόγελο μπορεί να ‘ξεγελάσει’ το σώμα βοηθόντας σας να καλυτερεύσετε τη διάθεση σας.
Το χαμόγελο είναι μεταδοτικό. Όταν κάποιος χαμογελάει, ελαφρύνει την ατμόσφαιρα στο δωμάτιο, αλλάζει τη διάθεση των άλλων και κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Κάποιος που χαμογελάει, φέρνει τη χαρά μαζί του. Χαμογελάστε και θα τραβήξετε τους ανθρώπους προς εσάς.
Το χαμόγελο ελαφρύνει το στρες/άγχος. Το χαμόγελο μπορεί να μας βοηθήσει από το να φαινόμαστε κουρασμένοι, εξουθενωμένοι και πιεσμένοι. Χαμογελάστε λοιπόν και θα είναι ευκολότερο για σας να συνεχίσετε κάτι που κάνετε.
Το χαμόγελο βοηθάει το ανοσοποιητικό σας σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα. Όταν χαμογελάτε, το ανοσοποιητικό σας σύστημα βελτιώνει τη λειτουργία του και αισθάνεστε καλύτερα και πιο ήρεμοι…
Το χαμόγελο απελευθερώνει ενδορφίνες, αντισώματα και σεροτονίνη (που μειώνει και καταπολεμάει την κατάθλιψη. Αυτά μαζί μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα. Το χαμόγελο, είναι ένα φυσικό φάρμακο.
Ο Τζαρίρ ιμπν Αμπντουλλάχ αλ-Μπατζάλι (ραχίμαχουλλάχ) είπε: “Ο Απεσταλμένος του Θεού με έβλεπε πάντα με το πρόσωπο μου να χαμογελάει” (Sahih Musim, Fadhail us-Sahaba;).

Κάποτε κάποιος από τους Σαχάμπα αστειευόμενος είπε στον προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ): – “Θέλω να με ανεβάσεις σε μία καμήλα Απεσταλμένε του Θεού”. Ο Προφήτης τότε αστειευόμενος και αυτός με τη σειρά του είπε: – “Για σένα μπορώ να βρω μόνο το μωρό μιας θυλικής καμήλας”. Απογοητευμένος τότε ο σαχάμπι -που δεν κατάλαβε το αστείο του Προφήτη- πήγε να φύγει και ο Προφήτης τότε (χαμογελόντας) του φώναξε: – “Κάθε καμήλα δεν γεννιέται από μία θυλική καμήλα;” (Sahih Tirmidhi, Kitab al-Birr wa’s-ṣila; Albani, sahih;).

Κάθε καμήλα είναι το ‘μωρό’ μίας θυλικής καμήλας!

Ο Καμπ ιμπν Μάλικ (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε: “Όταν ο Προφήτης χαμογελούσε, το πρόσωπο του ήταν τόσο φωτινό, σαν ένα κομμάτι του φεγγαριού” (Sahih al-Bukhari, Maghazi;).

Ο Άνας ιμπν Μάλικ (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε:

“Βρισκόμουν με τον Προφήτη. Φορούσε μία τζούμπ’μπα (ρόμπα) από λεπτό ύφασμα από τη Νατζράν της Υεμένης. Τότε ξαφνικά ένας βεδουίνος μας πλησίασε, έπιασε τον Προφήτη από τον γιακά και τράβηξε τη ρόμπα του τόσο δυνατά, που άφησε σημάδι στον λαιμό του Προφήτη και ο Προφήτης γύρισε κατευθείαν προς τον βεδουίνο. – {Ω Μουχάμμεντ! Διέταξε να μου δώσουν κάτι από την περιουσία του ΑΛΛΑΧ που έχεις κοντά σου[από το Μουσουλμανικό θησαυροφυλάκιο]} είπε ο βεδουίνος. Ο Προφήτης τον κοίταξε, χαμογέλασε και διέταξε να του δοθεί κάτι” (Sahih Muslim, Zaka;).

Συμπεράσματα από αυτό το χαντίθ:

Οι βεδουίνοι οι περισσότεροι ήταν άξεστοι. Ο βεδουίνος φέρθηκε με αγένεια στον Προφήτη, τον τράβηξε από τον λαιμό, τον απεκάλεσε με το κύριο όνομα του και του ζήτησε χρήματα.

Η ομορφιά της ηθικής του Προφήτη, το χαμόγελο του, η υπομονή του στην αγένεια των άλλων. Αυτό ήταν μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα.

Το να συμπεριφερόμαστε όμορφα όταν μας φέρνονται άσχημα. Να μην απαντάμε με θυμό. Να συγχωρούμε τα λάθη των άλλων. Αυτή η συμπεριφορά του Προφήτη, ήταν η αιτία που πολλοί στην εποχή του ασπάστηκαν το Ισλάμ.

Βλέπουμε ότι ο Προφήτης συγχωρούσε και απαντούσε με καλό τρόπο όταν του συμπεριφερόντουσαν άσχημα. Όπως όταν κατέκτησε τη Μέκκα και συγχώρεσε τους διώκτες του.

.
Ο Άμπου Χουράιρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) λέει ότι κάποια στιγμή που κάποιοι από τους Σαχάμπα -και ο ίδιος- ήταν συγκεντρωμένοι γύρω από τον Προφήτη, ήρθε κάποιος και είπε:

“Για Ρασούλουλλάχ (Ω Απεσταλμένε του Θεού)! Καταστράφηκα”.

“Τί συνέβη”;

“Ενώ ήμουν σε νηστεία, ήρθα σε (σεξουαλική) επαφή με τη γυναίκα μου” απάντησε ο άνθρωπος [εννοώντας προφανώς ότι παρασύρθηκε και το μετάνοιωσε].

“Μπορείς να απελευθερώσεις έναν σκλάβο;” ρώτησε ο Προφήτης.

“Όχι”.

“Μπορείς να κρατήσεις νηστεία για δύο συνεχόμενους μήνες”;

“Όχι”.

“Μπορείς να ταίσεις 60 φτωχούς”;

“Όχι”.

Συνεχίζει ο Άμπου Χουράιρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) και είπε ότι ο Προφήτης έμεινε σκεπτικός. Κάποιος τότε του έφερε ένα καλάθι με χουρμάδες.

“Πού είναι ο άντρας που με ρώτησε πριν;” ρώτησε ο Προφήτης.

“Εδώ είμαι Απεσταλμένε του Θεού”.

“Πάρε αυτό και δώστο σε ελεημοσύνη” είπε ο Προφήτης.

“Σε κάποιον πιο φτωχό από μένα Απεσταλμένε του Θεού; Πράγματι μα τον ΑΛΛΑΧ από το δικό μου σπίτι ανάμεσα σε δύο βράχους [παλιόσπιτο σαν τρώγλη] δεν υπάρχει πιο φτωχό σπίτι” απάντησε αυτός ο άντρας.

Τότε ο Προφήτης χαμογέλασε μέχρι που φάνηκαν τα δόντια του και του είπε: – “Τάισε με αυτό την οικογένεια σου” (Sahih al-Bukhari, Kitab Al-Siyam;).

Συμπεράσματα από αυτό το χαντίθ:

Στη διήγηση του ο Άμπου Χουράιρα (στα αραβικά) λέγοντας: “.. γύρω από τον Προφήτη..” δεν χρησιμοποιεί τη λέξη ‘μιν’ αλλά τη λέξη ‘ίντε’ που δηλώνει σεβασμό.

Η έκφραση “Καταστράφηκα” δείχνει ότι ο άντρας αυτός κατάλαβε το λάθος του, παρασύρθηκε από τις επιθυμίες του αλλά το μετάνοιωσε. Άρα λοιπόν δεν μπορούμε να πούμε ότι έκανε αυτή την πράξη (σεξουαλική επαφή) καταλάθος. Γι’ αυτό λοιπόν χρειάζεται να κάνει κάτι ως ‘καφφάρα’, ως αντάλλαγμα για την πράξη του. Αυτή είναι και η πιο διαδεδομένη άποψη των νομομαθών του Ισλάμ. Σύμφωνα όμως με το μάδδχαμπ (νομική σχολή) των Χάνμπαλι (και σύμφωνα με κάποιους νομομαθείς από το μάδδχαμπ των Μάλικι) ακόμα και αν κάποιος κάνει καταλάθος κάτι που θα χαλάσει τη νηστεία του, χρειάζεται να κάνει καφφάρα.

Βλέπουμε ότι ο Προφήτης πρότεινε σ’ αυτόν τον άντρα να κάνει κάτι επειδή χάλασε τη νηστεία του. Να ελευθερώσει ένα σκλάβο. Αν δεν είχε τα απαραίτητα χρήματα, να νηστέψει επί 2 συνεχόμενους μήνες, χτυπόντας έτσι τον εγωισμό του. Αν δεν μπορούσε, να ταίσει 60 φτωχούς, κάνοντας έτσι μία πράξη καλοσύνης.

Βλέπουμε εδώ ότι ο Προφήτης ζήτησε μόνο από αυτόν τον άντρα να κάνει κάτι από όλα αυτά (επειδή χάλασε τη νηστεία του) και όχι από τη γυναίκα του. Ο Άμπου Θάουρ, ο Ιμπν αλ-Μούνδιρ και η πλειονότητα των μουσουλμάνων ουλεμά (λογίων) και νομομαθών έχουν εκφράσει διαφορετικές απόψεις ανάλογα με το αν η γυναίκα είναι ελεύθερη, σκλάβα ή αν εξαναγκάστηκε σε μία πράξη που ακυρώνει τη νηστεία της (οπότε θα πρέπει και αυτή ή όχι, να κάνει καφφάρα). Ο πρώην μουφτής της Σαουδικής Αραβίας Αμπντουλ-Αζίζ ιμπν Αμπντουλλάχ ιμπν Μπαζ (ραχίμαχουλλάχ) είπε ότι εάν η γυναίκα έκανε με τη θέληση της κάτι ακυρωτικό της νηστείας, πρέπει και αυτή να ‘πληρώσει’ καφφάρα, διαφορετικά εάχ όχι με τη θέληση της, δεν χρειάζεται.

Αυτός που έκανε κάτι αντίθετο με τις διδαχές του Ισλάμ, έχει το δικαίωμα να ρωτήσει τι χρειάζεται να κάνει από την πράξη του αυτή και μετά. Αυτός που θα απαντήσει, πρέπει να απαντήσει με μαλακό τρόπο.

Ο σωστός μουσουλμάνος πρέπει να μετανοεί για τα λάθη και τις αμαρτίες του, να νοιώσει φόβο και δέος απέναντι στον ΑΛΛΑΧ (και να αποφασίσει να μην ξανακάνει τα ίδια λάθη).

Επιτρέπεται να ορκίζεσαι για να υποστηρίξεις αυτό που λες.

“..ο Προφήτης χαμογέλασε..” Βλέπουμε την καλοσύνη και την όμορφη συμπεριφορά. Χαμογέλασε και επέτρεψε σ’ αυτόν τον άντρα να χρησιμοποιήσει τους χουρμάδες που του έδωσαν, για να ικανοποιήσει τις ανάγκες της οικογένειας του.

.
Όπως αναφέρει ο Άνας ιμπν Μάλικ (ραντιγιαλλάχου άνχου) κάθε φορά που ο Προφήτης επισκεπτόταν την Κούμπα [λίγο πριν τη Μεδίνα], πήγαινε στο σπίτι της Ουμ Χαράμ μπιντ Μίλχαν (ραντιγιαλλάχου άνχα). Η Ουμ Χαράμ ήταν τότε παντρεμένη με τον Ουμπάντα ιμπν Σάμιτ. Σε μία επίσκεψη του σ’ αυτήν, έδωσε στον Προφήτη λίγο φαγητό και αφού το έφαγε, κοιμήθηκε. Μετά από λίγο σηκώθηκε χαμογελόντας. – “Τί είναι αυτό που σε κάνει να γελάς για ρασούλουλλάχ (ω απεσταλμένε του Θεού);” ρώτησε η Ουμ Χαράμ. – “Είδα μερικούς ανθρώπους από την κοινότητα μου, σαν βασιλιάδες πάνω σε θρόνους, που θα βγουν στη θάλασσα πάνω σε καράβια, για να κάνουν τζιχάντ” είπε ο Προφήτης. – “Για ρασούλουλλάχ! Κάνε ντουά (ευχή) να με κάνει και μένα ο ΑΛΛΑΧ μία απ’ αυτούς” είπε η Ουμ Χαράμ. Αφού ο Προφήτης έκανε ντουά, έγειρε το κεφάλι του και τον ξαναπήρε ο ύπνος.

Αφού πέρασε λίγη ώρα, ο Προφήτης ξύπνησε και πάλι χαμογελόντας. – “Τί είναι αυτό που σε κάνει να γελάς για ρασούλουλλάχ;” ρώτησε η Ουμ Χαράμ και ο Προφήτης απάντησε: – “Είδα μερικούς ανθρώπους από την κοινότητα μου, σαν βασιλιάδες πάνω σε θρόνους, που θα βγουν στη θάλασσα πάνω σε καράβια, για να κάνουν τζιχάντ”. – “Για ρασούλουλλάχ! Κάνε ντουά (ευχή) να με κάνει και μένα ο ΑΛΛΑΧ μία απ’ αυτούς” είπε η Ουμ Χαράμ. – “Εσύ θα είσαι από τους πρώτους” της απάντησε ο Προφήτης (Sahih al-Buhari, isti’zan;).

Συμπεράσματα από αυτό το χαντίθ:

Βλέπουμε μία προφητεία του Προφήτη. Πράγματι, επί του χαλίφη Μουαβίγια, η Ουμ Χαράμ συμμετείχε στο τζιχάντ για την κατάκτηση της Κύπρου. Όταν βγήκε από το καράβι, έπεσε κάποια στιγμή από το γαϊδουράκι της στο οποίο είχε ανεβεί και πέθανε. Στο σημείο όπου μαρτύρησε η Ουμ Χαράμ (κοντά στη Λάρνακα της Κύπρου) βρίσκεται σήμερα το τζαμί ‘Χαλά Σουλτάν’ (ή αλλιώς γνωστό ως ‘Τεκκές της Ουμ Χαράμ’), που χτίστηκε το 1787 (κατ’ άλλους το 1816) μ.Χ.
Επιτρέπεται μία γυναίκα να προσφέρει κάτι σε έναν άλλο άντρα (μέσα σε όρια φυσικά) αν ο σύζυγος της της το επιτρέπει. Ο Ουμπάντα ιμπν Σάμιτ το επέτρεψε.
Οι αρετές των μουτζαχιντίν (μαχητών) της Πίστης.
Ο Προφήτης “..σηκώθηκε χαμογελόντας..”.
.

Αυτά ήταν μερικά παραδείγματα από τη ζωή του προφήτη Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ). Το χαμόγελο, ο καλός χαρακτήρας και η καλή συμπεριφορά είναι (ή πρέπει να είναι) χαρακτηριστικό του μουσουλμάνου. Αλλά προσοχή. Χρειάζεται το χαμόγελο, όχι το πολύ και άσκοπο γέλειο.

Ο Προφήτης είχε πει: “Απομακρύνσου από το γέλειο. Το πολύ (υπερβολικό) γέλειο, σκοτώνει την καρδιά” (Tirmidhi, Zuhd; Albani, Sahih ul-Jami;).

http://alialyunani.wordpress.com/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *