Ο δικηγόρος των καθαριστριών απαντά για τους μισθούς

Απαντήσεις στο άρθρο του antinews για τους μισθούς που παίρνουν οι καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, έστειλε ο δικηγόρος τους Γιάννης Καρούζος και οφείλουμε να τις δημοσιεύσουμε. Ωστόσο, οφείλουμε και να απαντήσουμε κι εμείς με τη…..
σειρά μας.
Συγκεκριμένα, ο δικηγόρος κ. Καρούζος μας απέστειλε τα εξής:
Η επιστολή του κ. Καρούζου: Μια απάντηση για το θέμα των καθαριστριών
Με αφορμή οικονομικά στοιχεία που παρατίθενται από το ιστολόγιο σας για το κόστος απασχόλησης των απολυμένων καθαριστριών του ΥΠΟΙΚ, θέτω υπόψη σας τα ακόλουθα και παρακαλώ να τα δημοσιεύσετε:

1.Από το σύνολο των εκκαθαριστικών μισθοδοτικών σημειωμάτων που διαθέτουμε στα χέρια μας για τις καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ, προκύπτει ότι τα καθαρά ποσά των αμοιβών τους κυμαίνονται από 205 ευρώ έως 757 ευρώ (το τελευταίο ποσό εμφανίζεται σε πολύ λίγες περιπτώσεις).Το συνολικό, καθαρό μηνιαίο ποσό μισθοδοσίας των 393 εργαζομένων που εκπροσωπούμε ανέρχεται σε 257.577,63 ευρώ (επομένως, ο μέσος όρος μισθού ανέρχεται στο ποσό των 655,41 ευρώ καθαρά + 16,5% εισφορές = 763,55 ευρώ μικτά κατά μέσο όρο, και όχι 883,00 ευρώ που εμφανίζει το δημόσιο στον πίνακα που προσκόμισε στα Δικαστήρια και δημoσιεύτηκε). Σημειωτέον ότι οι αποδοχές αυτές αντιστοιχούν σε εργαζόμενες με προϋπηρεσία, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον 15 ετών. Αντιθέτως, οι συμβάσεις με τους εργολάβους προϋπολογίζουν αμοιβές για εργαζομένους με προϋπηρεσία που δεν υπερβαίνει την τριετία, ή εργαζόμενους που έχουν ηλικία κατώτερη των 25 ετών. Κάτι τέτοιο όμως είναι απίθανο να συμβεί (ήτοι, να βρουν όλοι οι εργολάβοι εργαζομένους που δεν έχουν συμπληρώσει τριετία ή το 25ο έτος της ηλικίας), δεδομένου μάλιστα ότι, με βάση τον Ν. 4093/2012-Μνημόνιο, προκειμένου για τον υπολογισμό των αμοιβών, λαμβάνεται πλέον υπόψη η προϋπηρεσία σε κάθε εργοδότη και όχι μόνο στον ίδιο κλάδο. Επομένως: Η σύγκριση που κάνει το άρθρο στο antinews είναι μεταξύ ανειδίκευτων εργαζομένων και εργαζομένων με προϋπηρεσία τουλάχιστον 15 ετών (επειδή λοιπόν οι κατηγορίες είναι ανόμοιες, δεν είναι πρόσφορη η σύγκριση να καταδειχθεί η τυχόν πραγματική μισθολογική διαφορά).

2.Οι γυναίκες αυτές απέχουν στην πλειοψηφία τους πολύ λίγα χρόνια από τη σύνταξη (επομένως, θα αποχωρήσουν σε σύντομο διάστημα ομαλά από τις θέσεις εργασίας). Ήδη ορισμένες αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης.

3.Με βάση την αρχή της οικονομικότητας στη Δημόσια Διοίκηση που πληθώρα Δικαστηρίων σε αμετάκλητο βαθμό έχει δεχθεί, θα πρέπει στις υπηρεσίες του Δημοσίου να σταθμίζεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μεταξύ οικονομικού οφέλους και ποιοτικά προσφερόμενων υπηρεσιών. Δεν αρκεί μόνο το ταμειακό όφελος, που εν προκειμένω είναι αναπόδεικτο, αλλά και η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών (καθαριότητας εν προκειμένω). Εδώ πλέον, η ποιότητα αυτών δε θα ελέγχεται από κανέναν, οι συμβάσεις ανάθεσης σε ιδιώτες γίνονται κατά το δοκούν, με απευθείας ανάθεση χωρίς ποιοτικά κριτήρια και σε χώρους που τα φορολογικά δεδομένα θα είναι προσβάσιμα και στο προσωπικό των εργολάβων που θα τους καθαρίζουν.
Αθήνα, 15-6-2014

Γιάννης Καρούζος
Δικηγόρος

Και η απάντηση του συντάκτη μας

1.Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει απάντηση στις αιτιάσεις περί ποιοτικότερης δουλειάς των καθαριστριών που εργάζονται στο υπουργείο και αυτών που προσλαμβάνονται από εργολαβικές εταιρείες. Την ποιότητα των υπηρεσιών την κρίνει ο κόσμος που επισκέπτεται το υπουργείο και τα λοιπά κτίρια. Αν υπάρχει κάποιο… όργανο που μετράει την ποιότητα ας μας το υποδείξουν. Και στο κάτω – κάτω γιατί μια εργαζόμενη που είναι κοντά στη σύνταξη να εργάζεται περισσότερο και καλύτερα από μια νέα εργαζόμενη;

Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι δραματικό να χάνει κάποιος τη δουλειά του ενώ βρίσκεται πολλά χρόνια σ’ αυτήν και κοντεύει να πάρει σύνταξη, ωστόσο, αυτό είναι άσχετο με την ποιότητα των υπηρεσιών.
2.Σε ότι αφορά την σύγκριση του κόστους μεταξύ των μόνιμων υπαλλήλων και των εργολαβικών, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει όταν οι πρώτες έχουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας και οι δεύτερες πρέπει να είναι μικρές σε ηλικία και με μικρή προϋπηρεσία. Όμως, ο στόχος κάθε λογικού εργοδότη δεν είναι να μειώσει το λειτουργικό κόστος που έχει; Γιατί λοιπόν να μην το κάνει και το κράτος προσλαμβάνοντας όσους και όποιους νομίζει με αποκλειστικό στόχο ν πληρώνει λιγότερα; Είτε το πιστεύει είτε όχι ο συνήγορος των καθαριστριών, η μείωση είναι σημαντική και προς όφελος του κρατικού προϋπολογισμού. Εστω κι ένα ευρώ να γλιτώνει το κράτος γιατί να μην προβαίνει σε κινήσεις εξοικονόμησης;

3.Οσο για το ποιοι είναι οι μισθοί των καθαριστριών εμείς τι να πούμε. Δημοσιεύσαμε επίσημα στοιχεία που αμφισβητεί ο κ. Καρούζος. Θα κρίνει το δικαστήριο ποια είναι τα αληθή οικονομικά δεδομένα. Ο καθένας από την πλευρά του μπορεί να ισχυρίζεται ότι θέλει. Βεβαίως, κουβέντα δεν γράφτηκε για το γεγονός ότι 12 καθαρίστριες έπαιρναν 2.500 ευρώ το μήνα όταν ο αναπληρωτής καθηγητής πανεπιστημίου παίρνει 1.600 ευρώ και με το ζόρι. Ούτε απαντήθηκε κάτι σχετικά με το γεγονός ότι οι μισθοί που δημοσιεύσαμε εμείς (και αυτοί που επικαλείται ο κ. Καρούζος) αφορούν τρίωρη, τετράωρη και πεντάωρη απασχόληση. Αν ο κ. Καρούζος δίνει τώρα 1.000 ευρώ για να του καθαρίζουμε το γραφείο για 3-4 ώρες θα δείτε τι ουρές έχουν να σχηματιστούν για το ποιος θα αναλάβει τη δουλειά. Μην τρελαθούμε τελείως.

Home

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *