“ΑΒΥΣΣΟΣ ΑΒΥΣΣΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Αληθώς! “Αβυσσος άβυσσον επικαλείται”.

Το γνωστό για τα μεταπατερικά, συναφειακά, Αγουριδικά, οικουμενιστικά, νεωτεριστικά και Νεοβαρλααμικά του σύνδρομα Θεολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υποστηρίζει την ανάγνωση στη δημοτική των αναγνωσμάτων των Προφητών, που έγινε από το Σεβασμιότατο Δημητριάδος, κ. Ιγνάτιο στην Ακολουθία του εσπερινού του Μεγάλου Αντωνίου.

Παράλληλα αποδοκιμάζει όσους διαμαρτυρήθηκαν κατά του Σεβασμιότατου και τους χαρακτηρίζει φονταμενταλιστές, φανατικούς και ……
προσκολλημένους στο γράμμα του νόμου., κτλ. κτλ.

Μέχρις εδώ ουδεμία έκπληξη για το “Ψήφισμα” του Θεολογικού Τμήματος. Είναι γνωστές οι θέσεις του κ. Βασιλειάδη και των ομοφρόνων τους για τη μεταγλώττιση των ιερών κειμένων καθώς και η προσφυγή σε χαρακτηρισμούς εναντίον όλων όσων δεν ενστερνίζονται τις κακόδοξες θέσεις τους

ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
____________

Εκείνο όμως που εκπλήσσει – και εκπλήσσει λίαν δυσάρεστα – είναι τα χονδροειδή ψέμματα που περιέχει το “Ψήφισμα” ότι δήθεν

1.) Ο Οικουμενικός Πατριάρχης επιδοκιμάζει το Νεοβαλρααμισμό ενώ η αλήθεια είναι ότι τον απεδοκίμασε δημόσια και έντονα και ΟΥΔΕΠΟΤΕ τον υιοθέτησε ως πρακτική στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

2.) Το ¨Ψήφισμα” παρουσιάζει επίσης τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ως ομόφρονά των Νεοβαρλααμιτών, ενώ ως γνωστόν η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Μακαριότατου, καταδίκασε το Νεοβαρλααμισμό και έδωσε οδηγίες να σταματήσει η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και των Ιερών Ακολουθιών στη δημοτική.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο Μακαριότατος, μετά την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αποδοκίμασε δημόσια τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Νικοπόλεως ότι ο ίδιος θα συνεχίσει στη Μητρόπολή του να ασχημονεί παρά τη συνοδική απόφαση.

3.) Το Ψήφισμα επίσης προσπάθησε με ένα άλλο οφθαλμοφανές ψέμα να καλύψει την ενέργεια του Σεβασμιότατου Δημητριάδος. Ανέφερε ότι το Προφητολόγιο εξεδόθη με εντολή της Εκκλησίας της Ελλάδος από τη Βιβλική Εταιρεία με τα αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης στο πρωτότυπο και στη δημοτική!

Και λοιπόν; Η ενέργεια αυτή της Συνόδου συνοδεύθηκε με εγκύκλιο ή απόφαση η οποία προτρέπει ή έστω επιτρέπει στους Ιεράρχες και τους άλλους κληρικούς της Εκκλησίας να διαβάζουν τα αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης στη δημοτική;

4.) Η απόδοση των χαρακτηρισμών φονταμενταλιστές, φανατικοί, ακραίοι, προσκολλημένοι στο γράμμα του νόμου, κτλ. κτλ. αποδίδεται από τους κάθε λογής Οικουμενιστές, Νεοβαρλααμίτες και νεωτεριστές σε όποιο διαφωνεί μαζί τους ελλείψει επιχειρημάτων. Γι’ αυτό δεν μας εντυπωσιάζει η προσφυγή – για μια ακόμη φορά – στους ίδιους χαρακτηρισμούς. Οποιος δεν έχει επιχειρήματα καταφεύγει στις ύβρεις, τους χαρακτηρισμούς και τα ψεύδη.

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΕΡΓΑΜΟΥ … ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΤΕΣ
____________

Αυτή τη τη φορά όμως υπερέβησαν τα εσκαμμένα. Το Θεολογικό Τμήμα ισχυρίζεται ότι όσοι επικρίνουν το Νεοβαρλααμισμό είναι φονταμενταλιστές, φανατικοί κτλ., κτλ. Αραγε συνειδητοποιούν ότι

α.) ΟΛΕΣ οι Ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες ΔΕΝ τελούν τις ακολουθίες στη δημοτική ο δε Παναγιότατος απέκλεισε ρητά και κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί αυτή η πρακτική;

Παραγνωρίζουν ότι ο Μητροπολιτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας κονιορτοποίησε τα επιχειρήματα των Νεοβαρλααμιτών, σε παρέμβασή του που έκανε, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που οι ίδιοι οι Νεοβαρλααμίτες διοργάνωσαν;
Δεν νομίζουν οι σεβαστοί Καθηγητές και οι Σεβαστές Καθηγήτριες του Θεολογικού τμήματος της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης ότι έχουν τραβήξει το σχοινί του “φονταμενταλισμού” πολύ μακρυά; Ε όχι ελλογιμότατοι! Ε όχι και ο Πατριάρχης και ο Ζηζιούλας φονταμενταλιστές! Ελεος πια!

Η “ΑΠΑΞΙΩΣΗ” ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
________

Και τώρα στο ψητό!

Δεν διέλαθε της προσοχής μας ότι το “Ψήφισμα” της Θεολογικής Σχολής διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για την πολεμική και απαξίωση, όπως ισχυρίζεται, που υφίστανται οι Καθηγητές πανεπιστημίων!!!

Ωστε; Μετά από τα κροκοδείλια δάκρυα των επισκόπων που διατυπώνουν αιρέσεις και μας καλούν να μην τους ασκούμε κριτική επειδή άσπρισαν τα γένια τους στη διακονία της Εκκλησίας και τους θειογνοφίτες Γέροντες που θεωρούν τον εαυτό τους Διαρκή Οικουμενική Σύνοδο τώρα θα επεκτείνουμε τον κύκλο των “ιερών αγελάδων” για να συμπεριλάβουμε και τους Καθηγητές των πανεπιστημίων;

Μας συγχωρείτε ελλογιμότατοι: Τι είναι εκκλησιολογικά ένας λαικός καθηγητής του πανεπιστημίου εκτός από απλό λαικό μέλος της Εκκλησίας;

Ουδείς είναι υπεράνω κριτικής. Δαλάι Λάμα, ιερές αγελάδες, αλάθητους πάπες και διαρκείς οικουμενικές συνόδους η Ορθοδοξία δεν γνωρίζει. Ολοι κρινόμαστε! Προπαντός οι Καθηγητές της Θεολογίας των πανεπιστημίων επειδή είναι γνωστόν – στις πλείστες περιπτώσεις – και πώς εκλέγονται και ποιες είναι οι δοξασίες τους!

Λυπούμαι να παρατηρήσω ότι το Θεολογικό Τμήμα της Θεσσαλονίκης έπεσε πολύ χαμηλά με το Ψήφισμα που εξέδωσε. Δεν βοήθησε ποσώς το Σεβασμιότατο Δημητριάδος. “Αβυσσος γαρ άβυσσον επικαλείται”.

Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
___________

Ως φοιτητής γνώρισα τον βοηθό του αείμνηστου Αγουρίδη κ. Πέτρο Βασιλειαδη και ομολογώ ότι παρά τις εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις που είχαμε για θεολογικά θέματα (δεν θα θυμάται ο ίδιος τις μακρές και έντονες συζητήσεις που κάναμε κατά τη διάρκεια της εκδρομής της Θεολογικής Σχολής στην Ηπειρο), είχα πάντοτε την άποψη ότι είναι έντιμος και ευγενής άνθρωπος. Επειδή λοιπόν η εκτίμηση που είχα για το πρόσωπό του ήταν δεδομένη ειλικρινά απόρησα πώς δέχτηκε ή ίσως και πρωτοστάτησε στην έκδοση του κατάπτυστου Ψηφίσματος του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής.

Αν ήθελε η Θεολογική Σχολή να υποστηρίξει το Σεβαμιότατο Δημητριάδος θα μπορούσε κάλλιστα να καταδικάσει τα συγκεκριμένα γεγονότα στον εσπερινό του μεγάλου Αντωνίου στο Βόλο και να διατυπώσει τις όποιες απόψεις έχει για το Νεοβαρλααμισμό.

Σε αυτή την περίπτωση θα λέγαμε ότι διαφωνούμε ευσεβάστως με τις Νεοβαρλααμικές κακοδοξίες και η ιστορία θα τέλειωνε. Τα ασύστολα όμως ψεύδη ότι δήθεν ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι Νεοβαρλααμίτες δεν προσέθεσαν τίποτα που να προσδίδει τιμή στο Θεολογικό Τμήμα της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης.

Οσοι και όσες προσυπέγραψαν αυτό το Ψήφισμα πρέπει να ντρέπονται!

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

68 Comments

  1. Ανώνυμος

    Μόνον η ομάδα του βασιλειάδη του πρεβεζης του καιρου του γιαφγκαζογλου και του δημητριαδος δημιουργει πρωοβληματα

    Reply
  2. Ανώνυμος

    Οταν νυχτοξημερώνοντια στις δισκοθκηες μεχρι τις 4 το πρωι πως θα σηκωθουν να πανε εκκλησια

    Reply
  3. Ανώνυμος

    12:36

    Κι ο iera ellas, κι ο δείμος, και τα ΣΥΝΑΣΠΗΣΤΗΡΙΑ και τ΄αναρχοπρεζάκια…

    Α ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!!!

    Reply
  4. Ανώνυμος

    12:29
    Η απάντηση στο ερώτημα σου

    “ΦΥΛΑΤΤΕΙΝ ΠΙΣΤΙΝ
    ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΡΑΤΑΙΟΤΑΤΟΝ
    ΑΝΑΚΤΑ (=σουλτάνο)”!

    Η άγνωστη αλληλογραφία
    μεταξύ των Πατριαρχείων (1564-1863 μ.Χ.)

    Kύρια πηγή της έρευνας αυτής είναι το τρίτομο έργο του αρχιμανδρίτη Καλλίνικου Δελικανή, αρχειοφύλακα του Οικουμενικού Θρόνου, έκδοση 1904, «Σωζόμενα Επίσημα Εκκλησιαστικά Έγγραφα του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς τας Εκκλησίας Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, Κύπρου, Ρωσσίας, Βλαχίας, Μολδαβίας, Σερβίας, Αχριδών, Πεκίου και των εν Άθω Μονών», τα οποία περισυλλέγηκαν και συναρμολογήθηκαν με εντολή του οικουμενικού πατριάρχη Ιωακείμ του Γ΄. Η παρουσίασή τους θα γίνει σε συνδυασμό με την κριτική που άσκησε ο Θεόκλητος Φαρμακίδης στο πολύκροτο βιβλίο του «Συνοδικός Τόμος – η περί αληθείας» στα πλαίσια της προσπάθειάς του να αποδείξει την ανάγκη για το αυτοκέφαλο της Ελλαδικής Εκκλησίας, περί το έτος 1850. Δεν ξέρω αν από ιστορικής πλευράς υπάρχει ανάλογη μελέτη, αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι, το ότι εδώ υπάρχει πολύ υλικό για τους μελετητές και ιδίως για τους ελευθερόφρονες.

    «Πίστη, ειλικρίνεια και υποταγή εις την κραταιά και αήττητη Βασιλεία»

    όπως τότε έτσι και τώρα…

    http://freeinquiry.gr/pro.php?id=397

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *