Εκμάθηση ξένων γλωσσών σε ενήλικες: Πώς θα επιλέξετε το σωστό φροντιστήριο.

Η διάρκεια της μετακίνησης από και προς το φροντιστήριο ξένων γλωσσών που θα επιλέξουν είναι για ορισμένους σπουδαστές ένας από τους παράγοντες που σταθμίζουν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς. Το βασικότερο όλων είναι η σχολή ξένων γλωσσών που θα επιλέξετε να σας προσφέρει αυτό ακριβώς που θέλετε σε συμφέρουσα τιμή. Το να επιλέξω ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών με αποκλειστικό κριτήριο την απόσταση, ασχέτως αν μπορεί να μου προσφέρει αυτό που χρειάζομαι ή όχι, είναι σα να λέμε ότι πήρα ένα ζευγάρι παπούτσια που δε μου κάνουν απλά επειδή το μαγαζί που τα είχε ήταν κοντά στο σπίτι μου. Εξάλλου, υπάρχουν φροντιστήρια ξένων γλωσσών για ενήλικες που παρέχουν τα μαθήματα και εξ αποστάσεως (real time), άρα, από όποια πλευρά και αν το δει κανείς, το θέμα της μετακίνησης είναι άνευ ουσίας.

Γιατί ένα «συνοικιακό» φροντιστήριο ξένων γλωσσών δεν είναι συνήθως καλή επιλογή για έναν ενήλικο που θέλει να μάθει ξένες γλώσσες γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά;

1) Χαρακτήρας / ταυτότητα: οποιοδήποτε έχει στοιχειώδη επαφή με το χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μπορεί να σας διαβεβαιώσει ότι ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών αποκλείεται να είναι εξίσου καλό «ενηλικάδικο» και «παιδάδικο». Ή θα είναι μία σχολή ξένων γλωσσών αποκλειστικά για ενήλικες, ή θα είναι ένα «παιδάδικο» που ασχολείται περιστασιακά με ενήλικες, ως «έξτρα εισόδημα». Οι καθηγητές του «παιδικού» φροντιστηρίου συνήθως καλούνται να διδάξουν ξένες γλώσσες σε ενήλικες χωρίς να έχουν εμπειρία στη διδασκαλία ενηλίκων, ενώ και τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία συχνά είναι τα ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στα παιδικά τμήματα ξένων γλωσσών του φροντιστηρίου, άρα «ακατάλληλα για ενήλικες».

2) Ομοιογένεια τμημάτων: λόγω του πολύ περιορισμένου πληθυσμού στον οποίο απευθύνεται το «συνοικιακό» φροντιστήριο ξένων γλωσσών, η πιθανότητα να διαθέτει ομοιογενή τμήματα για ενήλικες σε όλες τις γλώσσες και τα επίπεδα είναι περιορισμένη. Ακόμα χειρότερα, πολλά συνοικιακά φροντιστήρια δημιουργούν «μικτά τμήματα», με παιδιά, έφηβους και ενήλικες στο ίδιο τμήμα. Είναι δεδομένο ότι η συνύπαρξη αυτή είναι προβληματική, ειδικά από τη στιγμή που το πρόγραμμα σπουδών είναι διαμορφωμένο για παιδιά και έφηβους και είναι ο ενήλικος αυτός που καλείται να συμβιβαστεί.

3) Εναλλακτικά ωράρια: όπως αναφέραμε παραπάνω, η πιθανότητα να διαθέτει ένα συνοικιακό κέντρο ξένων γλωσσών ομοιογενή τμήματα ενηλίκων για όλες τις γλώσσες και τα επίπεδα είναι περιορισμένη. Ακόμη πιο περιορισμένη είναι η πιθανότητα να διαθέτει περισσότερα του ενός τμήματα για κάθε επίπεδο, και ακόμα πιο περιορισμένη είναι η πιθανότητα τα τμήματα αυτά να συμβαδίζουν προκειμένου να μπορούν να τα παρακολουθούν εναλλάξ οι σπουδαστές που δεν έχουν σταθερό ωράριο στη δουλειά τους.

4) Κόστος: δεν είναι λογικό να περιμένει κανείς ότι ένα συνοικιακό φροντιστήριο με περιορισμένο αριθμό σπουδαστών θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους σπουδαστές του εξίσου ανταγωνιστικά δίδακτρα με ένα μεγάλο, κεντρικό φροντιστήριο ξένων γλωσσών για ενήλικες με πολλαπλάσιο αριθμό σπουδαστών. Εννοείται ότι για να είναι σωστή η σύγκριση τιμών θα πρέπει κανείς να συγκρίνει όμοια πράγματα. Ορισμένα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, προκειμένου να συμπιέσουν το κόστος τους, προχωρούν σε δραστική μείωση των ωρών διδασκαλίας στα προγράμματά τους, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται στο σύνολό της η διδακτέα ύλη. Άλλα φροντιστήρια προχωρούν σε γενικόλογες αναφορές του τύπου «δίδακτρα τόσο το μήνα», αποσιωπώντας το γεγονός ότι για την ολοκλήρωση του προγράμματός τους χρειάζονται 2, 3 ή και περισσότερα ακαδημαϊκά έτη φοίτησης. Τέλος, κάποια φροντιστήρια ανακοινώνουν στο σπουδαστή ένα σχετικά μικρό, άρα ελκυστικό, χρονικό διάστημα φοίτησης με (επιφανειακά) συμφέροντα δίδακτρα γνωρίζοντας ότι δε θα βγει “με τίποτα” η ύλη. Όταν ολοκληρώνεται η αρχική φοίτηση, λένε στο σπουδαστή ότι δεν είναι έτοιμος να λάβει μέρος στις εξετάσεις για το πτυχίο ξένης γλώσσας για το οποίο προετοιμάστηκε και τον αναγκάζουν να παρακολουθήσει επιπλέον μαθήματα και να καταβάλει επιπλέον δίδακτρα.

Είναι προφανές ότι σε όλα τα παραπάνω ζητήματα δεν παίζει οποιοδήποτε ρόλο το εάν το «συνοικιακό» φροντιστήριο είναι «μεμονωμένο» ή μέλος κάποιας «αλυσίδας φροντιστηρίων ξένων γλωσσών». Αντίθετα, το να είναι μέλος μίας «αλυσίδας» συνήθως σημαίνει ότι το φροντιστήριο αυτό έχει υψηλότερες τιμές από το μεμονωμένο, καθώς είναι υποχρεωμένο να πληρώνει σημαντικά ποσά για «δικαιώματα» και για διαφήμιση σε αυτόν που του παραχώρησε τη «φίρμα».

Εάν ψάχνετε για φροντισήρια ξένων γλωσσών αποκλειστικά για ενήλικες, με πολλά χρόνια εμπειρίας, καλή φήμη και καλές τιμές, πατήστε εδώ για πληροφορίες.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *