ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΦΟΒΕΡΑ !!! Μειώσεις στα διόδια Γέφυρας και Ολυμπίας Οδού;

Φουντώνει το “κίνημα των διοδίων”

Σύμφωνα με το www.tovima.gr, το κίνημα “δεν πληρώνω, δεν πληρώνω” διόδια, το οποίοι όλο και μεγαλώνει, είχε αποτέλεσμα σε ένα βαθμό, καθώς, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, εντείνονται οι διεργασίες μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των κοινοπραξιών, που έχουν αναλάβει την…
 κατασκευή των πέντε νέων εθνικών οδών στη χώρα μας. Η κυβέρνηση έχει καλέσει τους εργολάβους για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με βασικό άξονα τη μείωση του κόστους των διοδίων, με αντάλλαγμα την επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του τμήματος έργων παραχώρησης της γαλλικής Vinci κ. Louis Roch Βurgard με δηλώσεις του σε ξένο ειδησεογραφικό πρακτορείο παραδέχθηκε ότι η εταιρεία του, η οποία συμμετέχει στα υπό κατασκευή τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου Ελευσίνα- Τσακώνα (Ολυμπία οδός) και Μαλιακός – Κλειδί (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), βρίσκεται σε συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία για επαναδιαπραγμάτευση των όρων των σχετικών συμβάσεων.

Στη διαπραγμάτευση αναμένεται να μπει ακόμη και σύμβαση παραχώρησης για τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου το κόστος θεωρείται υπερβολικό, αφού το τέλος διέλευσης για τα ΙΧ αυτοκίνητα υπερβαίνει τα 12 ευρώ.
Οι συμβάσεις παραχώρησης για οδοποιίες που υπεγράφησαν το 2007 με στόχο να αλλάξουν τον οδικό χάρτη της Ελλάδας και να δώσουν ανάπτυξη στην οικονομία έχουν συγκεντρώσει την μήνιν των πολιτών, αφού τα έσοδα από τα διόδια που εκμεταλλεύονται οι ιδιωτικές κοινοπραξίες ώστε και να προχωρούν τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα και οι τράπεζες να έχουν «κάλυμμα» για να τα στηρίζουν με ενέσεις ρευστότητας θεωρούνται από όλο και περισσότερους συμπολίτες μας υπέρογκα, με αποτέλεσμα να αρνούνται να καταβάλουν το τίμημα.

Για έναν οδηγό το κόστος των διοδίων Αθήνα- Θεσσαλονίκη με επιστροφή χρησιμοποιώντας και την Αττική οδό ξεπερνά τα 50 ευρώ. Υψηλά ποσά πληρώνουν οι οδηγοί και για τους άξονες Αθήνα- Πάτρα (17 ευρώ) ή Αθήνα Τρίπολη (24 ευρώ). Οι επικεφαλής των κοινοπραξιών μιλάνε για παράνομη συμπεριφορά και υπεραμύνονται της πρακτικής των διοδίων, αφού μόνο έτσι σε ένα κράτος με σοβαρά οικονομικά προβλήματα όπως η Ελλάδα θα μπορέσουν να γίνουν έργα υποδομής που θα αλλάξουν στο μέλλον το βιοτικό επίπεδο των πολιτών, αναφέροντας χαρακτηριστικά τα παραδείγματα του «Ελευθέριος Βενιζέλος», της Αττικής οδού και της γέφυρας ΡίουΑντιρρίου.

Επισημαίνουν ότι η πρακτική του «δεν πληρώνω» θέτει σε κίνδυνο τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, αφού η κρίση έχει πλήξει και τη διελευσιμότητα, με αποτέλεσμα τα αρχικά πλάνα να αποκλίνουν και οι τράπεζες να βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη απειλώντας να σταματήσουν τον δανεισμό. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, για κάθε ένα ευρώ που πληρώνει ο χρήστης γίνεται έργο αξίας πέντε ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, η προείσπραξη των διοδίων για οδοποιίες που σήμερα είναι καρμανιόλες και ο αποκλεισμός παράπλευρων δρόμων οδήγησαν σε κοινωνική έκρηξη (τελευταίο παράδειγμα η πρωτοβουλία Γκλέτσου στη Στυλίδα), με αποτέλεσμα κυβέρνηση και εργολάβοι να καθήσουν στο ίδιο τραπέζι και με τις «ευλογίες» των τραπεζών να βρουν τη χρυσή τομή ώστε και τα έργα να γίνουν και οι πολίτες να μην επιβαρύνονται υπέρογκα. Πολλοί κατηγορούν το υπουργείο για ολιγωρία στο φλέγον αυτό ζήτημα και επισημαίνουν ότι η ολιγωρία αυτή συνδέεται και με το γεγονός ότι πάνω από το 60% του αντιτίμου του διοδίου επιστρέφεται στο κράτος.

http://patrinaki.blogspot.com/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

11 Comments

  1. Ανώνυμος

    plhroforiaka kai mono to ellhniko dhmosio symfwna me tis sumbaseis ergou p eixe ypograpsei me thn ekastote etaireia ontws 8a eprepe na pairnei ena pososto twn esodwn ths takshs twn 60% p anaferetai sto ar8ro.dustyxws auto p den anaferetai einai oti to ellhniko dhmosio exei deiksei oligwria sthn eisapraksh twn esodwn autwn.praktika tosa xronia oi etaireies ta bazoun ola sthn tseph ts me thn boh8eia profanws politikwn proswpwn.

    Reply
  2. Ανώνυμος

    ΜΙΛΑΩ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.
    ΟΙ ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΥ
    ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ 100 ΕΥΡΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΕΙ 110 Ή 120 ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ. ΘΑ ΥΠΕΡΒΕΙ ΤΟ 1000 ΚΑΙ ΘΑ ΦΘΑΣΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ.
    ΓΙ΄ΑΥΤΟ, ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΓΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΘΕΙ Η ΜΟΜΑ.
    ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΕΙ ΗΔΗ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

    ΑΚΡΙΤΑΣ

    Reply
  3. Ανώνυμος

    ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΓΡΑΦΤΕΤΟΥΣ,ΠΟΥ ΕΧΕΤΑΙ ΔΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΠΟΥΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΟΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΠΟΙΟ ΠΟΥΣΤΗ ΕΡΓΟΛΑΒΟ ΕΠΗΔΕΙ ΕΒΑΛΕ 10 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ .ΑΡΕ ΠΟΥΛΙΜΕΝΟΙ ΘΗΛΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.

    Reply
  4. Ανώνυμος

    Στά διόδια ἀπὸ Κόρινθο γιὰ Ἀθήνα ἔχουν βάλει μπάρες ποὺ δὲν σπρώχνονται. Μοῦ ἄνοιξε ὁ ὑπάλληλος χωρὶς καθυστέρηση, ἐπισημαίνοντάς μου ὅμως ὅτι θὰ "ἐκδοθῆ παράβαση". Τὸ περιστατικὸ ἔγινε χθὲς τὴν νύχτα.
    Γνωρίζουν κάτι τὰ μέλη τῶν ἐπιτροπῶν διοδίων;
    Κυναίγειρος

    Reply
  5. Ανώνυμος

    Θα συμφωνήσω:το κίνημα δεν λέει χαμηλότερα διόδια για περισσότερα χρόνια αλλά καθόλου διόδια από τη στιγμή που πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας και ΤΕΟ μέσω ασφαλιστηρίων οχημάτων!Επομένως,κάτι δεν έγινε σαφές…

    Reply
  6. GEORGIOS

    Βλακείες. Δεν με ενδιαφέρει να πληρώνω χαμηλότερα διόδια. Η πιο σημαντική πτυχή του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ είναι ότι μπορεί να δημιουργηθεί θέμα επανεξέτασης των αναθέσεων σε εργολάβους, με τι ποσοστό συμμετοχής πήραν τη δουλεια και τελικά τι ποσοστό κέρδους θα έχουν. Γιατί για μένα αλλά πιστεύω και για τους περισσότερους ένα ποσοστό κέρδους της τάξεως 100 με μάξιμουμ 150 % είναι μακράν πολύ ικανοποιητικό για τους εργολάβους. Όμως έχουν βγει στη φόρα κάτι ποσοστά κέρδους της τάξεως του 200 – 350 % για κάποια έργα.
    Είναι ευκαιρία να μην υποχωρήσουμε δεχόμενοι τα ψίχουλα που μας πετάνε, λες και είμαστε ζήτουλες, υποθηκεύοντας για ουτε κι εγώ ξέρω πόσα χρόνια ακόμη αυτή τη δημόσια περιουσία των εθνικών δρόμων. Να πούμε όχι (εννοώ οι υπεύθυνοι του κινήματος). Όχι για το οικονομικό όφελος, αλλά κυρίως για το ηθικό όφελος που μπορεί να βγεί από αυτή την ιστορία.
    Να μην δεχτούμε να "λαδωθούμε". Έτσι θα γίνουμε κι εμείς ένα μέρος του συστήματος. Αυτός ο αγώνας, πάνω από όλα, πρέπει να έχει ιδεολογικό υπόβαθρο και όχι οικονομικό.
    Δεν αντέχω ρε παιδιά. Δεν θέλω πια νταβατζίδες πάνω από το κεφάλι μου. Φτάνει πια. Και αν δεν μπορούν αυτές οι περίφημες κοινοπραξίες να χρηματοδοτήσουν ένα έργο που θα τους αποφέρει σίγουρο κέρδος 150% τότε να μην ασχολούνται. Να τα αναλάβει το κράτος, με ΔΙΑΦΑΝΗ κοστολόγια και να είναι σίγουροι (το κράτος) ότι αν έχει διασφαλιστεί η νομιμότητα τέτοιων έργων (δηλαδή δεν υυπάρχει υπόνοια μίζας, πραγματική μειδοτική και όχι υπερτιμολόγηση κλπ., πρώτοι οι πολίτες ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ.
    Αλλά αυτοί οι εργολάβοι, οι ελεεινοί τζαμπατζίδες θέλουν χωρίς να βάζουν τίποτα, να χέζονται στο φράγκο, γαμώντας τον κοσμάκη με τρελλά τέλη διόδιων για να τρέχουν μετά στα άλλα κολολαμόγια του κερατά, να πέρνουν δάνεια (και με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου) που ευχαρίστως τους παρέχουν, και άμα γίνει η στραβή;;;; Ε τότε, την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια και ψάξε βρές τους εσύ μαλάκα που σου έχουν ρουφήξει το αίμα.
    ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΥΒΑΣΜΟΣ. ΤΩΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.

    Reply
  7. Ανώνυμος

    Κάτι δεν κατάλαβαν και πάλι.
    Το κίνημα των πολιτών λέει δεν πληρώνουμε διόδια , όχι θα πληρώσουμε τα ίδια σε περισσότερα χρόνια.ΑΠΛΑ

    Reply
  8. Ανώνυμος

    Η κατασκευή των εργων στην χώρα μας ως γνωστόν, είναι πανάκριβη, διότι οι πολιτικοί ΚΛΕΒΟΥΝ τον λαό μέσω της ΜΙΖΑΣ!!! Αφού λοιπόν "ο κόσμος τ'έχει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι" Γιατί οι "τρομοκράτες της πλάκας" πού υποτίθεται ότι κόπτωνται για τα δίκαια τού λαού δεν έχουν τιμωρήσει κανέναν από τούς πρώην υπουργούς κλεφτρόνια, αλλά τους επιτρέπουν να ζούνε και να απολαμβάνουν τα κλεμένα;;; Ολοι γνωρίζουμε ποιοί τα φάγανε!!! Ξέρουμε τι κόστισε το Αεροδρόμιο και τι σύμβαση υπεγράφει!!! Ξέρουμε ποιός εδωσε την Αττική Οδό και με ποιανού κοροϊδου λαού χρήματα έγινε!!! Ξέρουμε ποιός χάρισε τούς δρόμους στίς κοινοπραξίες και κανείς δεν διερωτάται τι μίζες πέσανε για να γίνει αυτό;;; Ξέρουμε επίσης ποιοί έφαγε τα λεφτά τού χρηματιστηρίου και του κτηματολογίου, τι εγινε με το χρήμα της Ζημενς και τού Βατοπεδίου!!!! Αλλά οι ντόποι "τρομοκράτες είναι γιαλαντζί κουραδοκουραμπιέδες" όπως ακριβώς ήταν ανέκαθεν και ο ραγιάς Ελληνικός λαός!!!! Δυστυχώς από αρχαιοτάτων χρόνων ο λαός είχε, έχει και θα έχει, ώς μοναδική αποστολή και φροντίδα την ευδαιμονία τού αφέντη!! Ντροπή μας!!!!
    ΓΕΡΟΣ

    Reply
  9. Ανώνυμος

    ΜΟΜΑ και πάλι ΜΟΜΑ τέλος οι ρουφήχτρες. Δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί να πλουτίζει κάποια τράπεζα ή μεγαλοεργολάβος από δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Ο μόνος λόγος που καταργήθηκε η ΜΟΜΑ ήταν επειδή δεν τα ακούμπαγε στα βρωμοκόμματα. Πόσο πρέπει να πληρώσουμε λοιπόν στα βρωμοκόμματα για να εξασφαλίσουμε αυτή την πολυπόθητη δημοκρατία;
    Καταδίωξη λοιπόν των εταιρειών και των πολιτικών εδώ και τώρα.

    Reply
  10. Ανώνυμος

    Αθήνα-τρίπολη και επιστροφή 24 ευρώ?Πριν 3 μήνες ήταν κάτι λιγότερο απο 18..είναι σίγουρα σωστό το νούμερο που αναφέρει?

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *