Η σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό

Ένας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του στο αμφιθέατρο του πανεπιστημίου, για την σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.
….
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.

Καθηγητής: Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτητής: Φυσικά.

Καθηγητής: Είναι ο ….
Θεός παντοδύναμος;

Φοιτητής: Ναι

Καθηγητής: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτητής: ..

Καθηγητής: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε νεαρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτητής: Ναι.

Καθηγητής: Είναι καλός ο… διάβολος;

Φοιτητής: Όχι.

Καθηγητής: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;

Φοιτητής: ο.. .. Θεός..

Καθηγητής: Σωστά.. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ’ αυτόν τον κόσμο;

Φοιτητής: Ναι.

Καθηγητής: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα, σωστά;

Φοιτητής: Ναι.

Καθηγητής: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

Φοιτητής: …

Καθηγητής: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ’ αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

Φοιτητής: Μάλιστα.

Καθηγητής: Λοιπόν, ποιος τα δημιούργησε;

Φοιτητής: …

Καθηγητής: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτητής: Όχι, κύριε.

Καθηγητής: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

Φοιτητής: …Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.

Καθηγητής: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

Φοιτητής: Ναι.

Καθηγητής: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

Φοιτητής: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.

Καθηγητής: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης.

Φοιτητής: Κύριε καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;

Καθηγητής: Ναι.

Φοιτητής: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;

Καθηγητής: Ναι.

Φοιτητής: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.

Στην αίθουσα επικρατεί σιγή…

Φοιτητής: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε σκοτάδι;

Καθηγητής: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;

Φοιτητής: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαμπερό φως, εκτυφλωτικό φως.. Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθηγητής: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ μου;

Φοιτητής: Κύριε, θέλω να καταλήξω ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική…

Καθηγητής: Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Φοιτητής: Κύριε καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε καθηγητά, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα, αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου κάτι, κύριε καθηγητά. Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

Καθηγητής: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.

Φοιτητής: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

Καθηγητής: ..

Φοιτητής: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

Καθηγητής: ..

Φοιτητής(προς την τάξη): Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του κ.καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του κ.καθηγητή; Κανένας. Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε. Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθηγητής: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί μου.

Φοιτητής: Αυτό είναι, κύριε.. Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά..

Το όνομα του νεαρού φοιτητή ήταν ALBERT EINSTEIN.

Panos Dal.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

22 Comments

  1. Ανώνυμος

    Η ιστοριούλα αυτή αν και αρκετά εξωραϊσμένη δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αλλά αποτελεί έναν από τους διασημότερους μύθους στην ίδια κατηγορία με το τέρας του Λόχνες.
    Πάντως η θρησκεία δεν έχει καμία σχέση με την επιστήμη. Η πρώτη εξετάζει ποιος έφτιαξε τον κόσμο και γιατί και η δεύτερη πως φτιάχτηκε ο κόσμος και ποιοι νόμοι τον διέπουν.

    Reply
  2. Ανώνυμος

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ….Η ΠΙΣΤΗ ΣΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ

    Reply
  3. Ανώνυμος

    Η ΙΔΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΑΝ ΞΑΝΑΖΕΣΤΑΜΕΝΟ ΦΑΓΗΤΟ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΟΝ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΙΜΕ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ

    Reply
  4. Ανώνυμος

    Πίσω από τον Άλμπερτ Άϊνστάην βρισκόταν ο Καραθεοδωρή, τον οποίο αποκαλούσε δάσκαλο. Οι επιστολές του Άϊνστάην προς τον δάσκαλό του Καραθεοδωρή και αντίστροφα βρίσκονταν στο Ισραήλ. Όταν η οικογένεια του Καραθεοδωρή ζήτησε τις δικές του (του Καραθεωδωρή) αρνήθηκαν να τις δώσουν. Γιατί άραγε;;; Μήπως επειδή θα έβγαινε η αλήθεια στο φως;;;;

    Reply
  5. Αργοναυτης

    Ρε δεν μασάμε.Έφτασε πλέον το λυκόφως των βιβλίων με τις Διαθήκες. Βρισκόμαστε ταυτόχρονα σε μιά εποχή που ξεψυχάει (θρησκείες) και σε μιά άλλη που θαμποχαράζει (CERN).
    Χωνέψτετο χριστιανούρες. Ούτε στο δημοτικό δεν περνάει ότι ο άνθρωπος έγινε από λάσπη ή η Μύριαμ γκαστρώθηκε με τη μολόχα.Η απάντηση μιας νεαρής του δημοτικού θα ήταν " Καλά τότε δεν γαμούσανε "

    Reply
  6. Ανώνυμος

    ΕΙΔΕΣ ΜΑΘΗΤΑΡΑΣ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΦΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥΛΗ.
    ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΟΥΜΠΟΥΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΑΝ
    ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΘΕΟ Η ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.
    ΤΥΧΑΙΟ???????????????
    ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  7. Ανώνυμος

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΕ ΒΓΑΛΕ ΤΑ ΡΑΣΑ
    ΠΩΣ ΠΑΝΕ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ?
    ΤΟ ΠΑΓΚΑΡΙ
    ΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΟΛΑ ΟΚ?

    Reply
  8. Ανώνυμος

    ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΡΑΘΕΩΔΟΡΗ
    Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΑΙΝΣΤΑΙΝ ΘΑ ΗΤΑΝ
    ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!
    ΔΕΝ ΜΗΛΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ.

    Reply
  9. Ανώνυμος

    2:11 Δεν φταιει ο Αινσταιν αμα υπαρχουνε μαλακες που γουσταρουν να καταστρεφουν ο ενας τον αλλον.
    Αμα ηξερε τι θα κανουν με τις ανακαλυψεις του δεν θα τις εδινε ποτε.

    Reply
  10. Ανώνυμος

    ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΩΣΤΟ,ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΩΣΕΣ Η ΤΟΥΣ ΧΩΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ,ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΣΕΝΑ..ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ,ΑΠΛΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΣ..ΜΕΤΑ ΜΑΛΑΚΙΑΣ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΥΤΕΛΕΙΑΣ….

    Reply
  11. Ανώνυμος

    Πόσο άσχετοι είσαστε αραγε; Ξερετε τι σημαίνει φιλοσόφημα; Το θέμα σας είναι αν έγιναν οι διάλογοι με τα συγκεκριμένα άτομα;η αν είναι χωστό το φιλοσόφημα; Τόμπολα ε;

    Reply
  12. Ανώνυμος

    oloi 8aymazoun ton efyestero an8ropo einstein alla den mas eipe o filos albert giati na plirwnoume tis patentes tou,8eos na ton anapabei alla sthn ousia mas katestrepse thn gh to mellon mas san an8ropothta,k egw eftiaxa to prwto papaki me v kinhthra alla den enoxlisa kanena pera apo ton giorgh ton geitona me to eley8ero.xixxixiii

    Reply
  13. Ανώνυμος

    symfwnw me tous prolalisantes maghtes. Panos Dal. kalo tha htan na xrisimopoiiseis thn fantasia sou plathontas istories gia fantastikous hroes kai oxi na grafeis mparoufes gia pethamenous.

    Reply
  14. Ανώνυμος

    και ο δρακος που ειναι????..αν ειχε ισως και καποιον ποντιο?????οχι τον πιλατο

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *