Οι προτάσεις της ΓΣΕΒΕΕ για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Οι προτάσεις της ΓΣΕΒΕΕ για το νέο φορολογικό νομοσχέδιοΗ διεύρυνση της φορολογικής βάσης πρέπει να έχει ταυτόχρονα δυο κατευθύνσεις: και προς τα μεσαία εισοδήματα, αλλά και κυρίως προς τα μεγάλα τα οποία «εξαφανίζονται» και με…..
νομότυπες διαδικασίες, επεσήμανε το προεδρείο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) κατά τη συνάντησή του με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη.

Βασικοί, επιπρόσθετοι, σημαντικοί στόχοι και αρχές που πρέπει να έχει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες είναι, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ:

– Η ανατροπή του συνδρόμου της «παραίτησης» και αποχής, του ενεργού παραγωγικού δυναμικού της χώρας και ιδιαίτερα της μικρής κλίμακας επιχειρηματικότητας, στην δραστηριοποίηση της οποίας ελπίζουν και επενδύουν όλοι σήμερα στην Ευρώπη.

– Περιορισμός της παραοικονομίας.

– Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ και οπωσδήποτε επαναφορά του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση.

– Διευκόλυνση της επενδυτικής επαναδραστηριοποίησης των ΜΜΕ με αυτοχρηματοδότηση.

– Περιορισμό του κόστους συμμόρφωσης. Το κόστος συμμόρφωσης προς τις φορολογικές διατάξεις εκτός από την φορολογική επιβάρυνση καθεαυτή επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της επιχείρησης.

Σύμφωνα με την European Tax Survey (Έρευνα για την φορολογία στην Ευρώπη), οι ΜΜΕ δαπανούν ένα επιπλέον 31% των καταβληθέντων φόρων για φορολογική συμμόρφωση, ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό είναι μόλις 2%. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα το κόστος συμμόρφωσης είναι τουλάχιστον κατά 15 μονάδες υψηλότερο (περίπου 47%), τονίζει το ΑΠΕ.

Η αναζήτηση λοιπόν και θεσμοθέτηση ενός δεύτερου πυλώνα – παράλληλου πιο απλού φορολογικού συστήματος – προαιρετικού για μικρές επιχειρήσεις πρέπει να διερευνηθεί για το υπό διαμόρφωση νέο φορολογικό νομοσχέδιο, τονίζει η ΓΣΕΒΕΕ.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *