Η αλήθεια για την Αττική οδό …

Στην Ελλάδα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ της ΕΕ και του ΔΝΤ, όπου και να στραφεί ο εργαζόμενος πέφτει πάνω σε εισπρακτικούς μηχανισμούς που στόχο έχουν να κλέψουν και το τελευταίο ευρώ του, “για το καλό του” και το καλό της “εθνικής μας οικονομίας”. Μισθοί, συντάξεις, υγεία, παιδεία γίνονται το κυνήγι για τους εθνικούς και διεθνικούς μεγαλοκαρχαρίες που μέσα στην κρίση αποσκοπούν σε νέα κέρδη. Ότι μένει μπαίνει στο στόχαστρο δεύτερης επίθεσης “πλάγιας” και καθημερινής, διόδια, συγκοινωνίες, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, και οι λοιπές ΔΕΚΟ των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων αλλά και οι καθαρόαιμες ιδιωτικές εταιρίες παροχής υπηρεσιών, έρχονται να μεταφέρουν και άλλα Ευρώ στις τσέπες αυτών που τόσα χρόνια μας κλέβουν.

Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι και η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ που άρχισε να κατασκευάζεται σύμφωνα με τα σχέδια της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, προκειμένου να αποτελέσει τον κύριο οδικό άξονα μεταφοράς εμπορευμάτων προς τα ανατολικά και όχι κυρίως για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων. Είναι γνωστό ότι οι κύριοι οδικοί άξονες κυκλοφορίας είναι από και προς το κέντρο της Αθήνας που καθημερινά βασανίζονται εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών μας. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά και περιβαλλοντικά εγκλήματα γιατί κατέστρεψε εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα ελεύθερων χώρων, κόπηκαν χιλιάδες δέντρα, χρησιμοποιήθηκαν εκατομμύρια τόνοι τσιμέντου που άλλαξαν προς το χειρότερο το μικροκλίμα των περιοχών που εκτείνεται και επιβάρυναν περιβαλλοντικά ολόκληρη την Αττική, επιβάρυναν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον απλό φορολογούμενο .

Μαζί με αυτό δημιούργησε μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα στις γειτονιές – πόλεις που διατρέχει, αφού εξ’ αιτίας των υπέρογκων διοδίων χιλιάδες διερχόμενοι προτιμούν να την παρακάμπτουν επιβαρύνοντας κυκλοφορικά τις όμορες με την Αττική οδό περιοχές. Προβλήθηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα. Όταν τελείωσε άφησε πίσω του χιλιάδες ανέργους, μερικούς νεκρούς πού όλοι προσπάθησαν να ξεχάσουν γρήγορα και ένα χαράτσι καθημερινό για εκατοντάδες χιλιάδες διερχόμενους συμπολίτες μας. Μοναδικά ευνοημένοι και από αυτό το αναπτυξιακό έργο οι πολυεθνικές ελληνικές και ευρωπαϊκές εταιρίες που έχουν τη διαχείριση του, καταχρηστικά, μέχρι σήμερα.

Η Σύμβαση παραχώρησης που υπογράφτηκε από το ΠΑΣΟΚ το 1996 είχε διάρκεια 8-23 χρόνια με την πρόβλεψη ότι εάν στο μεταξύ οι εργολάβοι έκαναν απόσβεση της ίδιας συμμετοχής τους συν ένα κέρδος 11,6%, τότε το έργο και η διαχείρισή του θα επέστρεφε στο δημόσιο.

Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ “κόστισε” 1,3 δις ευρώ περίπου. Το δημόσιο κατέβαλλε 420 εκ. Ευρώ, 675 εκ. Ευρώ έλαβαν δάνειο οι εργολάβοι με την ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και 175 εκ. Ευρώ η δική τους , πραγματική συμμετοχή, χωρίς να μπορεί να υπολογιστούν οι υπερτιμολογήσεις που έγιναν στο έργο.

Το 2009 τα έσοδα της Αττικής οδού ξεπερνούν το 1 (ένα) εκ. ευρώ την ημέρα. Τα κέρδη από τα οκτώ χρόνια λειτουργίας έχουν ξεπεράσει όχι μόνο τα δάνεια και τη συμμετοχή των εργολάβων, αλλά τη συνολική αξία (όπως αυτή δηλώθηκε επίσημα) της κατασκευής του έργου. Το δημόσιο ποτέ δεν αξίωσε την εφαρμογή της ρήτρας που προέβλεπε η αρχική σύμβαση για επιστροφή του έργου στο δημόσιο…

Με αυτόν τον τρόπο ο εργαζόμενος καλείται για τρίτη φορά να πληρώσει τον ίδιο δρόμο, μία με την συμμετοχή του δημόσιου στην κατασκευή (με τα λεφτά της φορολογίας μας), δεύτερη με την εγγύηση για τα δάνεια των εργολάβων, και τώρα ξανά με τα διόδια. Μία χωρίς όρια αφαίμαξη του μισθωτού προ όφελος των εταιριών.

Η Αττική Οδός συνεχίζει να πολλαπλασιάζει τα κέρδη των πολυεθνικών. Οι εργαζόμενοι που δοκιμαζόμαστε σκληρά στην κρίση του καπιταλιστικού συστήματος καλούμαστε να αποδεχτούμε θυσίες και περικοπές, αρκεί να συνεισφέρουμε στην κερδοφορία του κεφαλαίου. Οι μισθοί και συντάξεις μειώνονται, η ανεργία καλπάζει ακάθεκτη και τα διόδια αντί να καταργούνται ακριβαίνουν, όπως και τα εισιτήρια των δημόσιων συγκοινωνιών, τα εισιτήρια στα δημόσια νοσοκομεία κ.ο.κ..

Το κίνημα ενάντια στα διόδια αποτελεί κομμάτι της αντίστασής μας στην επίθεση του κεφαλαίου. Είναι η δική μας επίθεση στην επίθεση των αρπακτικών. Δεν πληρώνουμε διόδια, δεν θα πληρώσουμε την κρίση τους. ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ!

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

14 Comments

  1. Ανώνυμος

    Η κυβέρνηση να το πάρει χαμπάρι τα κοινωνικά αγαθά δεν ξεπουλιούνται σε εταιρείες. ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ και θα κάνουμε τα πάντα για να τους κόψουμε τον ομφάλιο λώρο με τις πηγές χρηματοδότησής τους. Τα δημόσια αγαθά (δρόμοι, νερό, ρεύμα, συγκοινωνίες, παιδεία κλπ) θα τα διαχειρίζεται το κράτος και η κυβέρνηση θα τοποθετεί επικεφαλείς ανθρώπους που είναι ακομμάτιστοι, ενάρετοι, άξιοι και ολιγαρκείς. Μπορεί βέβαια αυτό να μην δίνει συνέχεια ζωής στα κόμματα αλλά δίνει στην πατρίδα και μεις αυτό θέλουμε. Για τα αμυντικά έργα και τους δρόμους υπήρχε η ΜΟΜΑ και η κυβέρνηση που θα ψηφίσω είναι αυτή που θα την επανασυγκροτήσει. Δεν βλέπω τίποτε κακό στο να πεινάσουν οι αμφιβόλου ηθικής αρπακτικά μεγαλοεργολάβοι και να κατασκευάζονται σωστά έργα με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

    Reply
  2. Ανώνυμος

    EPITELOUS! DEN EIMASTE ZWA, OYTE SKYLAKIA TOY KANAPE! MPRABO PAIDIA! APLA NA MHN TA 3EXNAME OTAN PAIRNOYME KAREKLA.. KAI MAS TAZOYN OI DIAPLEKOMENOI..

    Reply
  3. Ανώνυμος

    Υπάρχουν πολλοί σαν τον 2:13, προχθες στην εκπομπή του καραγκιόζη του Αυτιά ήτανε μια δικηγορίνα, παλαιά "υπαλληλος" του Μάκη Τριανταφυλλοπουλου, και είπε εν ολιγοις στα παιδια του κινηματος των διοδίων οτι ειναι απαραδεκτοι γιατι εξωθουν τον κοσμο να μην πληρωνει τις υποχρεωσεις του!!!!! Ναι αυτό ειπε η πληρωμενη προπαγανδιστρια του συστηματος!

    Reply
  4. Ανώνυμος

    ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟΝ 2:13 ΚΑΙ ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟΝ.
    ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΟΣ, Η ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ, Η UFO. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. ΑΞΙΟΣ.

    Reply
  5. Ανώνυμος

    Οποιος γουστάρει να μην μπαίνει στην Αττική Οδό!
    Εχετε χαζέψει ρε? Να μην πληρώνουμε στο Βασιλόπουλο, επειδή έτσι γουστάρουμε!
    αααα και στο μαγαζάκι σου εσένα απο πάνω που θα έρθω να πάρω τσίχλες, δεν πληρώνω! επειδή έτσι γουστάρω!

    Reply
  6. Ανώνυμος

    ΑΝ Ο ΛΑΟΣ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΗΚΩΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ. ΟΣΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΕΙΛΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΥΤΟΙ.

    Reply
  7. Ανώνυμος

    ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 12:02, ΑΣ ΓΙΝΕΙ Η ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΤΣΙΩΝ ΠΟΥ ΣΤΡΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΑΣ ΣΤΑΓΟΝΑ ΣΤΑΓΟΝΑ

    Reply
  8. Ανώνυμος

    ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ. Ο ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΨΙΜΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΟΥ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΡΕΛΑ ΔΙΟΔΙΑ. ΝΑ ΣΕ ΚΑΤΑΚΛΕΒΟΥΝ ΚΑΙ ΕΦ ΟΡΟΥ ΖΩΗΣ.

    Reply
  9. Ανώνυμος

    Όσο υπάρχουν διόδια στην Αττική Οδό, και οι μικρές κοινοπραξίες και το κράτος θα απαιτούν διόδια. Πρέπει να βρεθεί οπωσδήποτε ένας τρόπος να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ο κεφαλικός φόρος στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ.
    Θα αποτελέσει την αιχμή της κατάργησης πολλών ΑΔΙΚΩΝ φόρων.

    Reply
  10. Ανώνυμος

    Ρέππα , επειδή σε λίγο θα περνάμε με τα πόδια, δεν τα βάζεις από τώρα τα διόδια και για τους πεζούς;Να , αν δεις σε όλα τα κράτη έτσι το κάνουν. Βρε ουστ. Α, μην ξεχάσεις και σε κάθε φανάρι να βάλεις.

    Reply
  11. Ανώνυμος

    Βρε όλοι στις μπάρες σήμερα και όχι μόνο. Βρε μας ρούφηξαν το αίμα και δεν χόρτασαν ακόμη.

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *