Τα φυσικά καταστήματα κλείνουν τα e-shop αυξάνουν τα κέρδη τους!!!

Αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός των αγορών μέσω Διαδικτύου το 2012, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η οποία αποτυπώνεται, όμως, στο γεγονός ότι το ποσό που δαπανήθηκε για online αγορές έχει μειωθεί.

Το καταναλωτικό κοινό που επιλέγει να προχωρήσει σε αγορές με το πάτημα ενός κουμπιού έχει αυξηθεί, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας Focus Bari, το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών, σε σχέση με το σύνολο της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στο …
20% το 2012 (Δεκέμβριος) έναντι 16% που ήταν το 2011 (Σεπτέμβριος) και 13% τον Σεπτέμβριο του 2010.

Ο μέσος αριθμός των αγορών μπορεί να παραμένει σταθερός, οι αγοραστές αυξάνονται, ωστόσο τα χρήματα που δαπανήθηκαν την τριετία 2010-2012 ήταν λιγότερα.

Αναλυτικά το 2010 το ποσό για online αγορές (η ερώτηση αφορούσε σε αγορές το τελευταίο 6μηνο και αποτελεί μέσο όρο) διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο στα 871 ευρώ, τον ίδιο μήνα του 2011 στα 608 ευρώ και τον Δεκέμβριο του 2012 περιορίστηκε στα 532 ευρώ.

Οσο αυξάνεται το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών, τόσο «ωριμάζουν» και οι καταναλωτές, οι οποίοι είναι πιο προσεκτικοί, κάνουν πλέον διαδικτυακή έρευνα αγοράς, ενώ η εμπειρία αυξάνει και τους προβληματισμούς τους σε σχέση με τη διαδικασία, αλλά και την προέλευση και ποιότητα του τελικού προϊόντος.

Σημαντικότερες προϋποθέσεις για όσους πραγματοποιούν online αγορές είναι οι καλές τιμές σε ποσοστό 68%, οι ξεκάθαροι όροι (54%), η γνωστή εμπειρία (41%), η καλή εξυπηρέτηση μετά την αγορά του προϊόντος (38%), η δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων πληρωμής (30%). Παράλληλα, σε ποσοστό 26% αποτελεί προϋπόθεση για έναν αγοραστή η ύπαρξη φυσικού καταστήματος (πέραν του διαδικτυακού), η πιστοποίηση του e-shop (19%), το φιλικό περιβάλλον (12%), η παροχή πόντων με τη μορφή bonus (6%).

Μειωμένη εμφανίζεται η ανησυχία των «ηλεκτρονικών» καταναλωτών για το ενδεχόμενο υποκλοπής προσωπικών δεδομένων, παρά το γεγονός ότι παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, για τα προσωπικά του δεδομένα δήλωσε ανησυχία το 53% των αγοραστών τον Δεκέμβριο του 2012, ποσοστό το οποίο τον Σεπτέμβριο του 2011 ήταν 61% και 71% τον αντίστοιχο μήνα του 2010.

 Η συσσωρευμένη εμπειρία στις ηλεκτρονικές αγορές αυξάνει και την ανησυχία για τον έλεγχο του προϊόντος πριν από την αγορά, στην οποία αναφέρθηκε το 7% των αγοραστών το 2010 (Σεπτέμβριος), το 11% το 2011 (Σεπτέμβριος) και το 12% το 2012 (Δεκέμβριος). Περιορισμένο εμφανίζεται, ωστόσο, το ποσοστό ικανοποίησης του κοινού από τις ηλεκτρονικές αγορές.

 «Πολύ ικανοποιημένο» από τις αγορές του τελευταίου 6μήνου εμφανίστηκε το 37% των ερωτηθέντων τον Δεκέμβριο του 2012, έναντι 42% τον Σεπτέμβριο του 2011.

H κατασκευή e-shop και η προώθηση ιστοσελίδων ακολουθούν φυσικά αντίστοιχες αυξητικές τάσεις

ΠΗΓΗ: H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *