F-86 E(M) SABRE: To αναχαιτιστικό της North American σε ελληνική υπηρεσία

Το F-86E(M) αποτέλεσε το πρώτο τζετ αεροσκάφος με οπισθοκλινείς πτέρυγες που εισήλθε σε υπηρεσία με την τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία (ΕΒΑ). Ευέλικτο, εύκολο στον χειρισμό του, αξιόπιστο και με δεκάδες επιτυχίες στον πόλεμο της Κορέας τα ελληνικά Sabres, αν και δεν πρόλαβαν να υπηρετήσουν για πολλά χρόνια στην Ελληνική Αεροπορία, εντούτοις αποδείχθηκαν χρήσιμα στον ρόλο της αναχαίτισης και…..
επιπλέον αποτέλεσαν τη βάση για την ίδρυση του πιο φη- μισμένου ελληνικού ακροβατικού σμήνους της «Ελληνικής Φλόγας».

Η παραμονή του αναχαιτιστικού F-86 Sabre στις τάξεις της Ελληνικής Αεροπορίας αν και σαφώς μακροβιότερη από την αντίστοιχη του F-84G, του πρώτου αεριωθούμενου μαχητικού της ΕΒΑ, δεν ξεπέρασε στο σύνολό τους την οικογένεια των κεραυνών (F-84G/F), καθώς τα τελευταία παρέμειναν σε υπηρεσία για διπλάσιο σχεδόν χρονικό διάστημα σε σύγκριση με τα F-86E(M) και F-86D Sabre Dog. Αριθμητικά, το F-86E(M) ερχόταν δεύτερο σε σύγκριση με το F-84G αφού εξόπλισε τρεις μόνο Μοίρες της τότε Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ).

Παρά το γεγονός αυτό, ήταν το μοναδικό καθαρόαιμο αναχαιτιστικό της για μια περίοδο έξι τουλάχιστον ετών, από το 1954 που παραλήφθηκαν τα πρώτα, μέχρι και το 1960 που το F-86E(M) πλαισιώθηκε από το εξοπλισμένο με ραντάρ F-86D. Παρά όμως την έλευση των ικανότερων F-86D το F-86E συνέχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέχρι και το 1966, οπότε αντικαταστάθηκε από το F-5A Freedom Fighter. Όπως και στις άλλες αεροπορικές δυνάμεις που υπηρέτησε, έτσι και στην Πολεμική Αεροπορία το F-86 κέρδισε την εκτίμηση και τον σεβασμό των ανθρώπων που το πετούσαν, χάρη στα πολύ καλά πτητικά χαρακτηριστικά του, τις επαρκείς επιδόσεις του, αλλά και τη «φιλικότητα» στον χειρισμό που επιδείκνυε ακόμη και σε χειριστές με περιορισμένη πτητική πείρα.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ.

http://www.defencenet.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *