FIFA 11: Τα πρώτα στοιχεία


To Nooz.gr ταξίδεψε στο Μιλάνο και είχε την ευκαιρία να πάρει μια πρώτη γεύση από το νέο ποδοσφαιρικό παιχνίδι της ΕΑ και να γνωρίσει από κοντά τα πολλά και ενδιαφέροντα νέα χαρακτηριστικά του.
Η EA Sports κατάφερε τα τρία τελευταία χρόνια να αλλάξει κατά πολύ την κατάσταση που ….

επικρατούσε στα παιχνίδια ποδοσφαίρου, επαναφέροντας το FIFA στην κορυφή των τίτλων της κατηγορίας. Το ερώτημα που πολύ εύλογα δημιουργήθηκε σε όσους παρακολουθούν τη σειρά εντατικά είναι “τι άλλο μπορεί να κάνει η ομάδα προγραμματισμού για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το FIFA;”. Στην αναζήτηση απάντησης σε αυτό το ερώτημα, Το βοήθησε ιδιαίτερα το πρόσφατο ταξίδι του Nooz.gr στο Μιλάνο και τα τοπικά γραφεία της ΕΑ, όπου είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον παραγωγό του τίτλου David Rutter και να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα πολλά και ενδιαφέροντα νέα στοιχεία που θα συνοδέψουν το FIFA 11.

H EA Canada αποφάσισε να βελτιώσει το φετινό της ποδοσφαιρικό τίτλο βασιζόμενη κατά πολύ στα σχόλια που πήρε από τους φανατικούς παίκτες είτε μέσω του Facebook, είτε μέσω του επίσημου forum της σειράς FIFA. Έτσι, πλέον δε θα επιτρέπεται το κλασικό “ping-pong passing”, η συνεχόμενη εναλλαγή της πάσας δηλαδή μέχρι να φτάσει η μία ομάδα στο αντίπαλο τέρμα. Η πάσα έχει βελτιωθεί κατά πολύ και πλέον παίζει πολύ σημαντικό ρόλο εκτός από την ικανότητα του κάθε παίκτη και η στάση του σώματός του, καθώς και η κατεύθυνση την οποία δίνει στη μπάλα. Αντίστοιχα, έχει βελτιωθεί αρκετά και ο μηχανισμός του σουτ, όπου πλέον τα βολέ είναι πιο ζυγισμένα και έχουν πιο φυσιολογική πορεία, είτε καταλήγουν εντός, είτε εκτός εστίας.

Το πλέον βασικό χαρακτηριστικό του FIFA 11 είναι το Personality Plus. Συγκεκριμένα, μιλάμε για ένα νέο χαρακτηριστικό που καθορίζει το πως φαίνεται και πως συμπεριφέρεται κάθε ποδοσφαιριστής εντός αγωνιστικού χώρου. Οι τομείς που απαρτίζουν το Personality Plus είναι: η εξωτερική εμφάνιση του παίκτη (τα χαρακτηριστικά του δηλαδή), οι κινήσεις που κάνει, οι ικανότητές του και ο σωματότυπός του. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως ποδοσφαιριστές όπως ο Messi και o Ronaldo εκτός από τις ικανότητές τους θα ξεχωρίζουν ακόμη περισσότερο και από τη συμπεριφορά τους στα φάουλ (ο Ronaldo διαμαρτύρεται περισσότερο), στις εκτελέσεις φάουλ (με το Ronaldo να ετοιμάζεται με την κλασική στάση με ανοιχτά τα πόδια) και αρκετά ακόμη στοιχεία. Ουσιαστικά μιλάμε για την πιο πιστή μεταφορά των πιο γνωστών αθλητών σε videogame.

To Personality Plus είναι και αυτό που θα καθορίζει ακόμη και το πως θα αντιδρά ένας παίκτης όταν του έρχεται η μπάλα: οι πιο τεχνίτες θα μπορούν πιο εύκολα να πραγματοποιήσουν σουτ εν κινήσει, σε αντίθεση με τους υπολοίπους που ίσως χρειαστούν περισσότερες επαφές μαζί της για να τη φέρουν σε σημείο που θέλουν. Τα παραπάνω επηρεάζουν παράλληλα και την έκβαση κάθε κόντρας ανάμεσα σε δύο αθλητές. Χαρακτηριστικά, σε μία κόντρα του Puyol με έναν επιθετικό χαμηλότερων δυνατοτήτων, ο αμυντικός της Μπαρτσελόνα θα μπορεί να τα βγάζει εύκολα πέρα, θα κλέβει πιο εύκολα τη μπάλα, θα κερδίζει πιο εύκολα τα τζαρτζαρίσματα και θα έχει μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στα τάκλιν.

Αντίστοιχα, ένας ψηλός επιθετικός θα μπορεί να παίρνει πιο εύκολα κεφαλιές και να κερδίζει περισσότερες μάχες σώμα-με-σώμα όταν θα αντιμετωπίζει αμυντικούς με χαμηλότερα στατιστικά. Το παιχνίδι με αυτό τον τρόπο παίρνει μια RPG νότα που σίγουρα βοηθάει στο να απεικονίζονται οι αθλητές όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται. Εντύπωση μας έκανε και η εντυπωσιακά μεγάλη ελευθερία που προσφέρεται στον αγωνιστικό χώρο, αφού τόσο η αναλογική κίνηση και δυνατότητα ντρίμπλας σε 360 μοίρες έχουν βελτιωθεί κατά πολύ, όσο και γιατί πλέον οι πολλές ρυθμίσεις μπορούν να κάνουν το παιχνίδι τον απόλυτο εξομοιωτή ποδοσφαίρου (είδαμε αμυντικό να σπρώχνει επιθετικό όταν είδε ότι δεν τον προλαβαίνει με τάκλιν)! Συγκεκριμένα, μέσα από τα menu, ο παίκτης θα μπορεί να ορίζει το κατά πόσο θα δέχεται βοήθεια από την τεχνητή νοημοσύνη, είτε σε επίπεδο στησίματος της ομάδας, είτε τακτικής, είτε ακόμη και τοποθέτησης των παικτών στον αγωνιστικό χώρο.

Ο βαθμός δυσκολίας έχει ανέβει, αφού πλέον η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει να “μαθαίνει” τις κινήσεις του παίκτη και να τον αποτρέπει να χρησιμοποιεί συνεχώς τα ίδια κόλπα για να φτάνει στο αντίπαλο τέρμα. Παράλληλα, η ταχύτητα εξέλιξης των αγώνων βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά από τα επίπεδα του 2010 FIFA World Cup South Africa με σημαντική βελτίωση να παρουσιάζεται και στις αντιδράσεις των ποδοσφαιριστών. Τα Be-A-Pro και Manager modes αφαιρέθηκαν πλήρως και τη θέση τους πήρε το Career mode, όπου ο παίκτης μπορεί να επιλέξει να είναι για 15 σερί σεζόν είτε ποδοσφαιριστής, είτε manager, είτε manager/ποδοσφαιριστής στην αγαπημένη του ομάδα με τις διαθέσιμες επιλογές να έχουν πολλαπλασιαστεί. Στα παραπάνω δε θα πρέπει να ξεχνάμε και το Creation Center που θα επιτρέπει σε χρήστες να δημιουργήσουν τις δικές τους ομάδες και να τις περνούν στο σύστημά τους.

Τέλος, μία σημαντική προσθήκη είναι αυτής της χρήσης custom κομματιών και εφέ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ενός αγώνα. Για παράδειγμα, θα μπορείτε να ορίσετε ένα κομμάτι που έχετε στο σκληρό δίσκο του PC ή της κονσόλας σας να ακούγεται όταν η ομάδα σας μπαίνει στον αγωνιστικό χώρο στους εντός έδρας αγώνες. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε πχ. να περάσετε στο παιχνίδι τον ύμνο του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ (που παραμένουν οι μοναδικές ελληνικές ομάδες) έτσι ώστε να ακούγεται στα παιχνίδια που παίζετε θεωρητικά εντός έδρας. Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να εισάγετε ακόμη συνθήματα της ομάδας σας που θα ακούγονται όταν κερδίζετε κόρνερ κοκ.

Περισσότερες πληροφορίες θα κάνουν την εμφάνισή τους κατά τη διάρκεια της έκθεσης GamesCom που θα λάβει χώρα στα μέσα Αυγούστου στη Γερμανία. Μέχρι τότε, μπορείτε να απολαύσετε ένα video που έχει ετοιμάσει η ΕΑ για το παιχνίδι:
nooz

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

2 Comments

  1. ili

    Θα γαμάει το παιχνίδι, αν και όπως παν τα πράγματα δε μας βλέπω να μπορούμε να το χαρούμε…

    Και ο hellraiser συνεχίζει το βιολί του!!!

    Reply
  2. hellraiser

    ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010,19:00μμ,ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
    ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ: Ω ξειν’, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις, ότι τήδε κείμεθα, τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι. Χρόνια δύο χιλιάδες, αν μπορούσαμε να πάμε πίσω θα συναντούσαμε ένα κόσμο, πολύ διαφορετικό από το δικό μας. Έναν κόσμο σχεδόν μαγικό. Έναν κόσμο ελληνικό. Γεμάτος με Θεούς και Ήρωες. Και που οι Έλληνες πολεμούσαν συνεχώς μεταξύ τους αλλά και εναντίον άλλων φυλών δίνοντας μάχες τρομερές. Μάχες που έμειναν στην Ιστορία. Μάχες, όπου οι Άντρες, ξεπέρναγαν τα όρια των θνητών και γίνονταν θεοί-ήρωες, προστάτες άγγελοι των απογόνων τους που τους λάτρευαν. Μία τέτοια μάχη, έδωσαν και οι πρόγονοι μας, στα στενά των Θερμοπυλών. Χρόνια δύο χιλιάδες και πεντακόσια πριν.

    Τριακόσιοι Σπαρτιάτες αντιμέτωποι με εκατοντάδες χιλιάδες, ίσως και εκατομμύρια βαρβάρων από την Ασία και τη Βόρεια Αφρική. Μάχη σώμα με σώμα. Εκεί όμως, η στρατιωτική αρετή της Σπάρτης, η Αγωγή της Σιδερένιας Πολιτείας του Αίματος και της Τιμής, θριάμβευσε εναντίον της τυφλής και ωμής δύναμης της μάζας.

    “Αν πολεμήσω με το πλήθος δε φτάνει όλη η Ελλάδα, γιατί δεν είναι παρά ένα μικρό κομμάτι από από το πλήθος όλων αυτών. Επειδή όμως θα πολεμήσω με την Αρετή, “και ούτος ο αριθμός ικανός”

    Πλούταρχος, ΛΑΚΩΝΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ Λεωνιδίου του Αναξανδρίδου C8

    Τριακόσιοι Σπαρτιάτες και λίγοι ακόμα Έλληνες από άλλες πόλεις της Ελλάδας αντιστάθηκαν και πέθαναν για την Πατρίδα και την Ελευθερία. Μέρες τρεις, πολεμούσαν και νικούσαν. Την τέταρτη προδομένοι, βρέθηκαν περικυκλωμένοι και έπεσαν. Έπεσαν όμως, πολεμώντας με νύχια και με δόντια και με την ηρωική θυσία τους, πέρασαν στα Ηλύσια Πεδία.

    Κι αρκούσε ένας ρουφιάνος, ένας “Έλληνας” που λαχταρούσε περισσότερο την υλική ευημερία από την ελευθερία, που προτιμούσε τα πλούτη από την Αρετή και την Ανδρεία για να νικηθούν οι πιο γενναίοι πολεμιστές όλης της ανθρωπότητας. Και το όνομα αυτού, ο Λαός μας, το πέρασε στη γλώσσα του για να μαρτυρά και να θυμίζει στους θνητούς αιώνια τη φρικτή ύπαρξή του.

    Έτσι, σε μια εποχή πολύ μακρινή, σε ένα κόσμο διαφορετικό μα όπως ο δικός μας, βαφτισμένο στο Αίμα, οι Έλληνες βρέθηκαν και τότε, όπως είμαστε και μεις σήμερα, σε ένα κρίσιμο σημείο για την ύπαρξη του Έθνους μας αλλά και ολάκερης της Ευρώπης (από το έργο του Πατέρα της Ιστορίας, γίνεται φανερό πως εάν οι Πέρσες κατόρθωναν να κατακτήσουν και να κυριαρχήσουν στη Γη των Ελλήνων, τότε τα υπόλοιπα Έθνη της Ευρώπης δεν θα είχαν τη δύναμη να αντισταθούν στις αναρίθμητες ορδές των μαύρων φυλών).

    Μπορούσαν λοιπόν, οι Σπαρτιάτες, να παραδώσουν “γη και ύδωρ” και να δεχτούν τα ανταλλάγματα του “Μεγάλου Βασιλιά” και να μην πεθάνουν πολεμώντας αλλά να ζήσουν, έστω και υπόδουλοι. Όμως, αντιστάθηκαν. Πολέμησαν. Και εν τέλει νίκησαν!

    Στο χώρο της μάχης έπεσαν από τα βέλη των δειλών βαρβάρων. Κέρδισαν όμως τη μάχη με το χρόνο. Τα φάσματα τους παραμένουν φωτεινά. Ιχνηλάτες αυτών των Προγόνων, μαζευόμαστε σα στοιχειά, συρρέοντας από κάθε μεριά της Ελλάδας, στο Ιερό αυτό κάλεσμα, θα βρεθούμε γι ακόμα μια φορά να τιμήσουμε την Ανδρεία και τη Θυσία τους για την Ελλάδα στις Θερμές Πύλες απ’ όπου πέρασαν στην Αθανασία.

    Εμείς, οι Πιστοί, θα βρεθούμε στη Σκιά του Αγάλματος του Βασιλιά της Σπάρτης, του Λεωνίδα. Εμείς οι λιγοστοί πιστοί, που γινόμαστε όμως ολοένα και περισσότεροι, αντιμέτωποι όπως και οι τριακόσιοι Σπαρτιάτες, με αναρίθμητους εχθρούς στις δικές μας Θερμοπύλες. Όμως, στην εποχή μας, δεν υπάρχει μονάχα ένας Εφιάλτης. Υπάρχουν πολλοί. Είναι οι σύγχρονοι Εφιάλτες οι οποίοι είναι το ίδιο αδίστακτοι και άπληστοι μα οι προδοσίες τους ακόμα πιο αισχρές.
    Θα ανάψουμε δάδες και θα ανεμίσουμε τα Λάβαρα με τα αρχαία Σύμβολά του Έθνους μας στο ιερό πεδίο της μάχης ώστε να δουν οι τρανοί αυτοί Πρόγονοι πως η Θυσία τους δεν πήγε χαμένη. Τα ίδια Λάβαρα που υψώνουμε μες στις πόλεις που παλεύουμε για Πατρίδα και Ελευθερία.

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *