H Formula1 ξεκίνησε!

Οι δοκιμές εξέλιξης της πρώτης εβδομάδας ολοκληρώθηκαν με τις ομάδες να ετοιμάζονται για την επόμενη περίοδο στη Βαρκελώνη 19-22/2.

Τις προηγούμενες μέρες πιθανόν αρκετοί από εσάς να απορούσατε γιατί αυτή η… τόσο πυκνή ροή παρουσιάσεων. Αρχής γενομένης από τα τέλη Ιανουαρίου που παρουσιάστηκε το πρώτο μονοθέσιο, αυτό της Lotus έως τώρα έχουν παρουσιαστεί σχεδόν όλα τα μονοθέσια πλην αυτό τις Williams που θα παρουσιαστεί στις 19/2.

Αυτό συμβαίνει γιατί όλες οι ομάδες ήθελαν να ξεκινήσουν τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης με τα νέα τους μονοθέσια ενώ ταυτόχρονα όλες ήθελαν ακόμη και την τελευταία διαθέσιμη ώρα που θα μπορούσαν να έχουν προτού τα παρουσιάσουν. Γι’ αυτό και όλες οι παρουσιάσεις έγιναν τις προηγούμενες μέρες.

Απ’ όσα έχουμε δει μέχρι τώρα αξίζει να σημειώσει κανείς την προσπάθεια όλων των σχεδιαστικών τμημάτων να εκμεταλλευτούν ακόμη περισσότερο την κινητική ενέργεια των καυσαερίων. Έτσι στο πίσω μέρος των μονοθεσίων έχει γίνει πολύ δουλειά και στη μορφή αλλά και στη διαμόρφωση.

Αρκετοί αεροδυναμιστές δουλεύουν πάνω σε μια διάταξη παθητικού DRS. Πρόκειται ουσιαστικά για τη μορφοποίηση ενός ρεύματος αέρα προς μια συγκεκριμένη περιοχή της πίσω αεροτομής που θα οδηγεί σε στολάρισμά της από ένα σημείο κρίσιμης πίεσης και πάνω. Το σημείο αυτό θα επιτυγχάνεται ανάλογα με τους μορφοποιητές ροής σε διαφορετική ταχύτητα του μονοθεσίου η οποία λογικό είναι πως θα πρέπει να υπερβαίνει την ταχύτητα διέλευσης από την ταχύτερη στροφή της εκάστοτε πίστας. Αυτό γιατί δεν θες σε καμία περίπτωση να βρεθείς να στρίβεις χωρίς την κάθετη δύναμη που παρέχει η πίσω αεροτομή όταν λειτουργεί.

Το κρίσιμο σημείο για τη διάταξη παθητικού DRS δεν είναι τόσο, πότε θα πάψει να λειτουργεί η πίσω αεροτομή (σ.σ: απομακρύνονται οι στροβιλισμοί αέρα, μηδενίζονται οι αντιστάσεις αλλά και η παραγωγή κάθετης δύναμης) αλλά το πότε θα ξαναρχίσει να λειτουργεί. Δεν είναι δεδομένο ότι αυτόματα μόλις πάψει το ρεύμα αέρα να ασκεί μια συγκεκριμένη τιμή πίεσης πως θα ομαλοποιηθεί ξανά αμέσως η ροή στην πτέρυγα. Επιπλέον αυτό μπορεί να επηρεαστεί από την διαταραχή της ροής αέρα προς το μονοθέσιο λόγω π.χ. ενός προπορευόμενου μονοθεσίου. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά σύνθετα και προτού αποδειχτεί ότι έχουν θετική επίδραση στο ρυθμό ανά γύρο δύσκολα θα τα δούμε να χρησιμοποιούνται στους αγώνες. Μην αποκλείεται πάντως να δούμε αρκετές εξόδους από την πίστα αυτές τις μέρες στις δοκιμές εξέλιξης.

Μιλώντας σχετικά στην παρουσίαση της RB9 ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Άντριαν Νιούι τόνισε: «Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σύστημα. Δεν είναι όμως τόσο απλή και ξεκάθαρη η λειτουργία του. Σίγουρα το ερευνούμε, δεν μπορώ όμως να σας πω με βεβαιότητα αν θα το χρησιμοποιήσουμε ή όχι στους αγώνες».

Πηγή: protothema.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *