Iσχυρό πλήγμα και μάλιστα στην πιο κρίσιμη στιγμή δέχεται ο ελληνικός τουρισμός


Ακόμα ένα ισχυρό πλήγμα και μάλιστα στην πιο κρίσιμη στιγμή δέχεται ο ελληνικός τουρισμός, καθώς η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) οδήγησε την ιδιοκτήτρια εταιρία του κρουαζιερόπλοιου ΖΕΝΙΤΗ στην απόφαση να μην καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ στην ίδια απόφαση προσανατολίζεται και η εταιρίας ΛΟΥΗΣ για δύο δικά της κρουαζιερόπλοια.

Όπως έγινε γνωστό, το ΖΕΝΙΤΗ με 1.200 τουρίστες δε θα καταπλεύσει τελικά στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά θα ξεκινήσει ….

…την κρουαζιέρα του από τη Μάλιστα, προκειμένου να μην έρθουν οι επιβάτες αντιμέτωποι με τους συνδικαλιστές ναυτεργάτες.

Παράλληλα, στην πιο κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία και του τουρισμού η ισπανική εταιρία διαμηνύει για ακόμα μία φορά ότι θα απομακρύνει για πάντα το πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά αν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών εναντίον του.
Εκτιμάται ότι η απομάκρυνση του ΖΕΝΙΤΗ από το λιμάνι του Πειραιά θα σημάνει απώλειες 10 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία. Δεν αποκλείεται όμως και το ενδεχόμενο η εταιρεία να ακυρώσει τα προγράμματα κρουαζιέρας για την επόμενη σεζόν όχι μόνο του ΖΕΝΙΤΗ, αλλά και ενός ακόμη κρουαζιερόπλοιου που θα ερχόταν στην Ελλάδα με έδρα και αυτό τον Πειραιά.

«Αν κάποιοι θέλουν το χάος, την καταστροφή και την αντίστροφη μέτρηση για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους σε αυτές, ας μας πουν ποιοι είναι για να ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε», δήλωσε στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργος Ζησιμάτος.
Τη Δευτέρα 31 Μαΐου φθάνουν στον Πειραιά ακόμη πέντε πλοία με συνολικά 5.000 τουρίστες. Λόγω της απεργίας όμως δύο από αυτά είναι πολύ πιθανό να μην προσεγγίσουν το λιμάνι, ενώ δεν αποκλείεται οι επιβάτες των άλλων πλοίων να μην αποβιβαστούν για να περιηγηθούν στην Αθήνα με αποτέλεσμα να χαθούν επιπλέον 500.000 ευρώ.

Χάθηκε χρόνος
Παράγοντες του τουρισμού εκτιμούν ότι ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Το 2008 στην Ελλάδα από την ισχύ του καμποτάζ αποβιβάστηκε και επιβιβάστηκε μόλις το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας όταν στην Ιταλία, όπου δεν ισχύει ο προστατευτισμός, το ποσοστό ήταν 40%. Η Ιταλία εισέπραξε το 30,4% ενώ η Ελλάδα μόλις το 3,3% από το σύνολο των άμεσων δαπανών της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ θα είναι έτοιμο μέσα στον Ιούνιο.
.skai

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *