Το Internet μαγνητίζει τους Έλληνες


Αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων, οι οποίοι ολοένα και περισσότερο στρέφονται στο Internet για την ψυχαγωγία και την επικοινωνία τους, διαπιστώνει το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας.
Κερδίζουν έδαφος τα email

Συγκεκριμένα, το Παρατηρητήριο υπογραμμίζει πως οι Έλληνες (αλλά και οι Ευρωπαίοι) προτιμούν ολοένα και πιο συχνά για την επικοινωνία τους τα email, την ανταλλαγή μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο, την ανάγνωση blogs και την τηλεφωνία μέσω Διαδικτύου με κλήσεις βίντεο, αν και προς το παρόν δεν φαίνεται να εγκαταλείπουν τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας μέσω σταθερού και κινητού τηλεφώνου. Βάσει των στοιχείων, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email) αποτελεί πλέον…

… μια παραδοσιακή υπηρεσία επικοινωνίας, με το 53% των Ευρωπαίων και το 24% των Ελλήνων να τη χρησιμοποιούν συχνά, τη στιγμή που αυξητική είναι η τάση Ελλήνων και Ευρωπαίων για τη χρήση εξελιγμένων διαδικτυακών υπηρεσιών για επικοινωνία. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, η ηλικία παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο χρήσης του Internet για επικοινωνία, καθώς οι νέοι στην Ε.Ε. των «27», και κυρίως οι νέοι της Ελλάδας, υπερτερούν αισθητά σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό ως προς τη χρήση όλων ανεξαιρέτως των εξελιγμένων υπηρεσιών επικοινωνίας.

«Κατεβάζουν» και διαβάζουν ηλεκτρονικά

Αλλά και στην ψυχαγωγία το Internet κερδίζει έδαφος, καθώς Έλληνες και Ευρωπαίοι προτιμούν να «κατεβάζουν» μουσική, ταινίες και βίντεο και να ακούν ραδιόφωνο και να βλέπουν τηλεόραση από το Internet, αν και σε αυτή την περίπτωση επισημαίνεται ότι ο βαθμός αντικατάστασης των παραδοσιακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας από αντίστοιχες εξελιγμένες διαδικτυακές υπηρεσίες ψυχαγωγίας είναι ακόμα σχετικά χαμηλός.

Η τάση αντικατάστασης είναι περιορισμένη για το γενικό πληθυσμό και ανύπαρκτη για τους μεσήλικες και τους ηλικιωμένους (55-74 ετών), αν και επισημαίνεται ότι το 8% των Ευρωπαίων και το 10% των Ελλήνων ήδη έχουν αντικαταστήσει τα έντυπα μέσα για την ανάγνωση ειδήσεων με το Internet.

Ωστόσο, διαπιστώνεται και η περιορισμένη πρόθεση των πολιτών για χρέωση του διαδικτυακού περιεχομένου. Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι και ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνουν τελείως αρνητικοί σε αυτή την προοπτική, υποστηρίζοντας πως δεν έχουν καμία πρόθεση να πληρώσουν για οποιονδήποτε λόγο, καθώς θεωρούν ότι οι υπηρεσίες πρόσβασης σε ηλεκτρονικά έντυπα παρέχονται δωρεάν ή αποτελούν μέρος της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο, για την οποία ήδη χρεώνονται.

Τα SMS βασικός τρόπος επικοινωνίας

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, καθώς, σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, το ένα τρίτο των εφήβων (12-17 ετών) που διαθέτουν κινητά τηλέφωνα στις ΗΠΑ στέλνει περισσότερα από 100 γραπτά μηνύματα την ημέρα. Βάσει της μελέτης που διενήργησε το ερευνητικό κέντρο Pew Internet and American Life Project, η οποία εξετάζει την κουλτούρα και τους τρόπους επικοινωνίας των εφήβων, επισημαίνεται πως η χρήση γραπτών μηνυμάτων έχει αυξηθεί δραματικά από το 2008, ξεπερνώντας τις κλήσεις από τα κινητά και τα σταθερά τηλέφωνα και τη ζωντανή συνομιλία.

Όπως υποστηρίζει η Αμάντα Λένχαρντ, ερευνήτρια του κέντρου, «τα γραπτά μηνύματα έχουν γίνει ο βασικός τρόπος επικοινωνίας στη ζωή των εφήβων σήμερα», αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή στα προγράμματα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που προσφέρουν απεριόριστα μηνύματα.
citypress

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *