Lidl Ελλάς: Αξιοποιεί την αρνητική οικονομική συγκυρία διαθέτοντας πλήθος εισαγόμενων προϊόντων αλλά και «Ελληνικό πρόγραμμα»

Lidl Ελλάς: Αξιοποιεί την αρνητική οικονομική συγκυρία με σημαντική επέκταση στην χώρα μας διαθέτοντας πλήθος εισαγόμενων προϊόντων αλλά και «Ελληνικό πρόγραμμα» που συνεχώς διευρύνεται.
Η Lidl (ένα από τα πολύ σημαντικά Γερμανικά «τεθωρακισμένα» στον Πρώτο Παγκόσμιο Οικονομικό Πόλεμο που βρίσκεται σε εξέλιξη -βλπ. σχετικό άρθρο του Βασίλη Βιλιάρδου με τίτλο Β! Μέρος – Πρώτος παγκόσμιος οικονομικός πόλεμος: Ενδιάμεσος απολογισμός της θηριώδους μάχης στο….
χρηματοπιστωτικό κυβερνοχώρο! 29/3/2009-), ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 1999 και μέσα σε μια δεκαετία «σκαρφάλωσε» στις κορυφαίες θέσεις του λιανεμπορίου της χώρας μας.

Αν και το «σύστημα» της Γερμανικής αλυσίδας είναι να «εξάγει» Γερμανικά προϊόντα στις χώρες που δραστηριοποιείται με πολύ φτηνές τιμές (κάτι που είναι καταστροφικό για την χώρα μας κάτω από τις σημερινές οικονομικές συνθήκες), στα καταστήματα της Lidl στην Ελλάδα υπάρχει και ένα αξιόλογο «Ελληνικό πρόγραμμα».

Στα πλαίσια της εκστρατείας που ξεκινήσαμε από τον Μάρτιο του 2010 με το σύνθημα «Αγοράζουμε Ελληνικά», ζητήσαμε από την Lidl αναλυτικές πληροφορίες για το «Ελληνικό πρόγραμμα» της, με σκοπό να προβάλλουμε την σημαντική για την ελληνική οικονομία πλευρά της εμπορικής δραστηριότητας της αλυσίδας, αφού είναι γνωστό πως με κάθε εισαγόμενο προϊόν που αγοράζουμε είτε από την Lidl είτε από οποιαδήποτε άλλη αλυσίδα, «σφίγγουμε» περισσότερο την οικονομική θηλιά που βρίσκεται σήμερα στον λαιμό της χώρας μας.

Δυστυχώς η αλυσίδα Lidl αρνήθηκε οποιαδήποτε πληροφορία για το «Ελληνικό πρόγραμμα» της, λες και πρόκειται για «επτασφράγιστο μυστικό» της εμπορικής της δραστηριότητας στην χώρα μας. Ανάλογα «επτασφράγιστα μυστικά» κρατάει και για άλλα σημαντικά θέματα όπως ο συνολικός κύκλος εργασιών που πραγματοποιεί στην χώρα μας, ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολεί και –μέχρι πρόσφατα- ο ακριβής αριθμός των καταστημάτων που λειτουργούν στην Ελλάδα. Στα θέματα αυτά υπάρχει μια μυστικοπάθεια που δεν είναι «Ελληνικό φαινόμενο» αλλά αφορά ολόκληρο τον Όμιλο Lidl / Schwarz είτε στην Γερμανία, είτε σε οποιαδήποτε χώρα και αν δραστηριοποιείται!

Από δειγματοληπτική έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα, διαπιστώσαμε, πέρα από την πληθώρα (πάσης φύσεως και κατηγορίας) εισαγόμενων προϊόντων, και ένα αξιόλογο πρόγραμμα Ελληνικών προϊόντων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Αρτοποιήματα (διάφορα ψωμιά, κέικ, κριτσίνια), Εμφιαλωμένα Νερά, Χυμούς, Ελληνικά κρασιά, Ούζο, Τσίπουρο, Γαλακτοκομικά (φέτα, φρέσκο γάλα, γιαούρτι πρόβειο και αγελαδινό κ.α.), Σαλάτες (Κρεατοσαλάτα, τυροκαυτερη κ.α.), Ελληνικό καφέ, Ζάχαρη και άλλα. Μάλιστα, με πρόσφατη ανακοίνωση της η αλυσίδα γνωστοποίησε ότι διευρύνει συνεχώς το «Ελληνικό πρόγραμμα», χωρίς όμως ειδικότερες πληροφορίες.

Στο συντριπτικό πάντως ποσοστό του «Ελληνικού Προγράμματος» υπάρχουν και αντίστοιχα εισαγόμενα: Γερμανικό γάλα με ανθόγαλα, Γάλα υψηλής παστερίωσης, βούτυρα, μαργαρίνες, τυροσαλάτα, μελιντζανοσαλάτα, εισαγόμενα κρασιά, εισαγόμενα οινοπνευματώδη, εισαγόμενες μπύρες (και μάλιστα πολύ φθηνές) τοστ ψωμί, χυμοί φρούτων και εκατοντάδες άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

Σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά είναι αυτονόητη η ελεύθερη κυκλοφορία όλων των προϊόντων σε απόλυτη αντιστοιχία με την ελεύθερη εξαγωγή των ελληνικών προϊόντων.

Η σημερινή όμως οικονομική κατάσταση της χώρας μας επιβάλλει να περιορίσουμε τις εισαγωγές και να αυξήσουμε τις εξαγωγές για να αντέξουμε στην τεράστια οικονομική πίεση που δεχόμαστε από τους «δανειστές» μας. Άλλωστε, αυτή είναι και η μοναδική ελπίδα να τους εξοφλήσουμε!

Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο (δεν μπορεί φυσικά να «επιβληθεί» από πουθενά) θα πρέπει να το κάνουν αποφασιστικά οι Έλληνες καταναλωτές από μόνοι τους! Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι με τις δικές τους επιλογές μπορούν να σώσουν όχι μόνο την χώρα τους αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό. Μπορούν να μετατρέψουν το αρνητικό εμπορικό μας ισοζύγιο σε θετικό ανατρέποντας θεαματικά τις σημερινές «ισορροπίες»!

Αρκεί όλοι να θυμόμαστε πως (όπως υποστηρίζουν οι πλέον έγκριτοι οικονομολόγοι) αν οι μισοί μόνο Έλληνες προτιμούσαν με επιμονή για τις καθημερινές τους ανάγκες προϊόντα με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» τα οξύτατα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας θα είχαν λυθεί ως δια μαγείας!

Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να παραδειγματιστούν από την αποφασιστική συμπεριφορά των Γερμανών καταναλωτών όταν ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής τους πλανήτη μας, η Wal Mart «μπήκε» με τεράστιες επενδύσεις στην Γερμανική αγορά πουλώντας πάμφθηνα εισαγόμενα προϊόντα: Οι Γερμανοί καταναλωτές δεν τα αγόραζαν (και ας ήταν φθηνότερα από τα δικά τους) με αποτέλεσμα η Wal Mart να υποχρεωθεί σε τεράστιες ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ και να αποχωρήσει από την Γερμανική αγορά! (βλπ. άρθρο μας Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά. 7/10/2010).

Η πρόσφατη επέκταση της Lidl Hellas ξεκίνησε όταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της, η Aldi, αποφάσισε για ειδικούς λόγους να αποχωρήσει από την Ελλάδα (βλπ. άρθρο μας Η Aldi έβαλε λουκέτο σε όλα τα καταστήματα της στην Ελλάδα, η Lidl αξιοποιεί την ευκαιρία και επεκτείνεται με σημαντικές επενδύσεις. 13/1/2011).

Ήδη, από τις 14 Απριλίου 2011 ανοίγουν επτά νέα καταστήματα (το σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας υπολογίζεται πλέον, μαζί με τα νέα καταστήματα, σε 212 σε ολόκληρη την Ελλάδα) από τα οποία τρία στην Αττική (Ανθυπολοχαγού Ρεγγούκου 12, Κάτω Πατήσια, Θηβών 186-190, Λεωφόρος Θηβών και Λ. Μαραθώνος 227 & Θησέως, Νέα Μάκρη), τρία στην Θεσσαλονίκη (Βριούλων 33, Καλαμαριά, Ιατρού Γωγούση 37, Σταυρούπολη και Προέκταση Παπάγου, Θέρμη) και ένα στην Αχαΐα (Παλαιά Οδός Πατρών-Αθηνών, Ρίο-Ακταίο) ενώ ετοιμάζεται πυρετωδώς (μαζί με άλλα) και το νέο κατάστημα της Παιανίας Αττικής στην κεντρική λεωφόρο της Παιανίας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Lidl Hellas η αλυσίδα

«είναι η μόνη εταιρία που απορρόφησε τρεις φορές την αύξηση του ΦΠΑ μέσα στο 2010»,
«δεσμεύεται να συνεισφέρει στην αειφόρο ανάπτυξη και να βρίσκεται κοντά στην κοινωνία με την ίδια δυναμική και στο μέλλον, μέσω προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έχει αναπτύξει και εφαρμόζει»
«στηρίζει ενεργά Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις και Ιδρύματα ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις περιοχές που δραστηριοποιείται, ενώ, παράλληλα προάγει την ιδέα του εθελοντισμού ανάμεσα στους εργαζόμενους της».

Εμείς εκείνο που ευχόμαστε είναι οι Έλληνες πελάτες της αλυσίδας (για τους πολυπληθείς οικονομικούς μετανάστες είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς γιατί – εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων- είναι προβληματική η μαζική επικοινωνία μαζί τους) να προτιμούν με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα ώστε να ενθαρρύνουν έμπρακτα την αλυσίδα να περιορίσει το πλήθος των εισαγόμενων προϊόντων που διαθέτει από τα καταστήματα της και να επιταχύνει την διεύρυνση του «Ελληνικού Προγράμματος» που προσφέρει!

http://www.x-hellenica.gr/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

23 Comments

  1. Ανώνυμος

    Υπάρχουν 100% Ελληνικά Super Market που πουλάνε σε ποσοστό 80% ελληνικά προϊόντα όπως ο Μασούτης στην Βόρεια Ελλάδα ή ο Γαλαξίας που μέτοχοι του είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι! Ο Σκλαβενίτης επίσης είναι 100% ελληνική αλυσίδα….
    aν αυτα ειναι ελληνικα φιλε μου εγω ειμαι ο ΓΚΑΛΗΣ…για δες καλυτερα ποιοι κρυβονται μετοχικα με τα ποσοστα τους και με τα πες οτι θες…μετοχοι του ειναι οι ιδιοι οι εργαζομενοι????χαχαχααχχααχαχχαα….ειδικα στον γαλαξια κ στον σκλαβενιτη που τα κουμαντα τα κανουν γαλλοι…αυτα να τα ψαξεις πριν γραφεις..ελληνικα ειναι τα μινι μαρκετ της γειτονιας..αλλα οταν πας να παρεις εναν καφε και τον πουλανε 4,25 τριπλασια απο τον Γαλαξια και τα ΚΑΡΦΟΥΡ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟ ΚΛΕΨΙΜΟ…

    Reply
  2. Ανώνυμος

    οσο κ να μην θελω θα ψωνιζω τα παντα απο το lidl
    γιατι τα ελληνικα προιοντα ειναι πανακριβα,ποιος θα κοιταξει την δικια μου τσεπη? που ψαχνω 11 χρονια για δουλεια?

    Reply
  3. Ανώνυμος

    ΓΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ( 2011 ΚΑΙ 2012 )ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ Ν΄ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ. ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΙΣΟΣΚΕΛΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ,Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΒΑΘΕΙΑ ΑΝΑΣΑ.

    Reply
  4. Ανώνυμος

    Υπάρχουν 100% Ελληνικά Super Market που πουλάνε σε ποσοστό 80% ελληνικά προϊόντα όπως ο Μασούτης στην Βόρεια Ελλάδα ή ο Γαλαξίας που μέτοχοι του είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι! Ο Σκλαβενίτης επίσης είναι 100% ελληνική αλυσίδα.
    Όσο κοιμόμαστε και διαλέγουμε εισαγώμενη ζάχαρη που έχει 0,72 λεπτά και δεν δίνουμε 8 λεπτά παραπάνω να αγοράσουμε Ελληνική της ΕΒΖ, θα ξεζουμάνε εμάς και τα παιδιά μας για τις επόμενες δεκαετίες!

    Όσοι θέλουν να κοιμούνται δικαίωμα τους, ας μείνουν στην μιζέρια τους. Όσοι μπορούν να σκεφτούν ας το κάνουν: Ας αγοράζουν μόνο ελληνικά προϊόντα γιατί τα λεφτά τους (ας είναι και περισσότερα) μένουν στην Ελλάδα και γιατί δίνουνε δουλειά σε άνεργους!

    Reply
  5. Ανώνυμος

    ουτε γω εχω φραγκα φιλε 1,26 και τα αλλαντικα δεν ειναι απαραιτητα για τον οργανισμο μας,και η διαφορα στην ποιοτητα των κρεατων ειναι τεραστια.καλυτερα μια μπριζτολα απο το κρεωπολιο της γειτονιας(που θα εχω και το θαρρος να του πω γραψτα)παρα 10 απο το lild.και δε πιστευω να ξεχασατε το τελευταιο σκανδαλο με τις διοξινες στα αυγα τα γερμανικα,χωρια αυτα που δεν ξερουμε.
    κανουμε κι εμεις τις βρωμοδουλειες μας,δε λεω αυτοι ομως το εχουν αναγαγει σε επιστημη.
    και στο κατω κατω βρασε ενα κοτοπουλο του lild και ενα απο το κρεοπωλειο και ελα να που πεις την διαφορα.οσο για τα απορυπαντικα τιποτα καλυτερο απο το πρασινο σαπουνακι μας.

    Reply
  6. Ανώνυμος

    ΚΑΛΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο 3.13 ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΟΠΩΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΑ ΝΑ ΤΑ ΑΦΗΣΩ ΝΑ ΣΑΠΙΣΟΥΝ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΑ 'ΔΩΣΩ ' ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ…ΤΡΙΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΓΑΖΩΣΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ΩΣΤΕ Ο ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΠ'ΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΦΙΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ.

    Reply
  7. Ανώνυμος

    Τι μεσάζωντες και τρίτοι ρε μαλακα 3:13. Έχουν περισσότερους μεσάζωντες οι ελληνικές εταιρίες από τις ξένες? Θα μας τρέλανεις? Το γάλα πχ, να έρχεται από τη γερμανία και να είναι φθηνότερο από τα ελληνικά? Είπαμε η ''τσέπη του Έλληνα''

    Reply
  8. ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΜΕΤΟΙΚΟΣ

    ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ…. CAYENNE ΜΑΛΑΚΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΕΦΑΜΙΛΛΕΣ ΜΕ ΤΗΣ ΛΙΝΤΛ, ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΘΑ ΖΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΙΤΟΙ? ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΣΑΣ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΟΥΝ.

    Reply
  9. Ανώνυμος

    καλα τι αλλο θα ακουσουμε σημερα!!ο καθενας να ψωνιζει εκει που τον συμφερει!!παιζει ρολο εαν ειναι ειναι γερμανος ελληνας αγγλος;βεβαια μακαρι τα ελληνικα προιοντα να ηταν πιο φθηνα η εστω να στοιχιζαν το ιδιο αιντε και κανα λεπτο παραπανω να πεις θα υποστιριξω τα ελληνικα,αλλα αφου οι δικοι μας θελουν να γινουν πλουσιοι μεσα σε μια μερα!!ασε που δεν υπαρχει κανενα μεγαλο συπερμαρκετ που να ειναι ελληνικο!!!
    εαν υπηρχε Ε΅λληινικο φθηνο συπερμαρκετ για πιο λογο να ψωνιζαμε απο ξενα;

    Reply
  10. Ανώνυμος

    Πάντως ο 1:26 έχει ένα δίκιο. Εγχώρια προιόντα να πωλούνται ακριβότερα από τα ξένα. Ούτε τελωνείο περνούν ούτε τα μεταφέρουν από την άλλη άκρη της γης. Εδώ παράγονται. Άρα φταίμε και εμείς ή μάλλον καλύτερα οι ελληνικές εταιρίες που κοιτούν να κερδοσκοπούν όσο περισσότερο γίνεται. Γιατί ο Έλληνας κοιτάει πάντα την τσέπη του και όχι τον διπλανό του. Δυστυχώς αυτοί είμαστε.

    Reply
  11. Ανώνυμος

    εσεις που εχετε λεφτα να προτιματε ελληνικα προιοντα πχ συγκρινετε τις τιμες στα αλαντικα τα ελληνικα ειναι πολυ πιο ακριβα γιατι να τα στηριξω?

    Reply
  12. Ανώνυμος

    Ερώτηση!" Γιατί ανοίγει καταστήματα η LIDL συστηματικά σε υποβαθμισμένες περιοχές? Από αγάπη στους φτωχούς Έλληνες κι αλλοδαπούς ή γιατί γνωρίζει ότι εκεί το κριτήριο του σκεπτόμενου καταναλωτή είναι ελλειμματικό?"
    Όσον αφορά την προπαγάνδα τους για απορρόφηση του ΦΠΑ, ενδεικτική είναι η τιμή του απορρυπαντικού κουζίνας Palmolive στις 6/4/2011. Τιμή LIDL 1,69 ΕΥΡΏ, τιμή ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΗΣ στο ίδιο προϊόν 1,32 ΕΥΡΩ!
    Ας ξυπνήσουμε όλοι κι ας τους δώσουμε να καταλάβουν ότι τους παρακολουθούμε και δεν τους ακολουθούμε στα τυφλά!

    Reply
  13. Ανώνυμος

    εχω σταματησει να αγοραζω γερμανικα προιοντα για ενα και μοναδικο λογο,ως φορο τιμης στα παιδια που σκοτωσαν οι γερμανοι στην κατοχη,και ιδιαιτερα σε κεινο το 40 μερων βρεφος που ο "καλος φιλος"γερμανος του ζουλιξε το κεφαλι με τη μποτα του….

    Reply
  14. Ανώνυμος

    ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΛΕΤΕ ΟΛΟΙ.Η ΑΛΝΤΙ ΕΦΥΓΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΣΙΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΥΛΗΣΑΝΕ Τ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΙΝΤΛ ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΖΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΗΣΤΕΣ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤΑΔΕΣ (ΚΑΡΤΕΛ.)

    Reply
  15. Ανώνυμος

    12:35 ΜΑΛΑΚΑ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ
    ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΑ LIDL ΓΙΑ 592 ΕΥΡΩ
    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
    ΜΑΓΑΖΙΑ AN ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ;

    Reply
  16. Ανώνυμος

    Καλα ειπε ο Σημιτης,αν παρεις τριαντα καμια δεκαρια να στουκαρουν οι πιλοτοι τελειωσαν κιολας.. Τι θα φαμε αυριο

    Reply
  17. Ανώνυμος

    Δεν είναι μόνο η lidl. Είναι και η audi, η mercedes, η bmv, η vw, η opel, η siemens, η boss, τα ikea, τα carrfoure κ.τ.λ. Δεν χρωστάμε τίποτε στους γερμανους μας χρωστάνε.

    Reply

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *