O δαίμων του τυπογραφείου ξαναχτυπά…….

Φαίνεται «η υπερωριακή απασχόληση» για την «κάλυψη εποχιακών εκτάκτων αναγκών των πολιτικών γραφείων του υπουργείου Παιδείας» δεν είναι η μόνη. Υπερωρίες στο ίδιο υπουργείο κάνει και ο «δαίμων του τυπογραφείου». Τα τυπογραφικά λάθη είναι η «πληγή» των γραπτών ανακοινώσεων του υπουργείου Παιδείας τραυματίζοντας το κύρος, την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του. Tο εσφαλμένο κείμενο απέχει σημαντικά, επιστημονικά και δεοντολογικά, από όσα πρεσβεύει η πολιτική του……
ηγεσία.
Παρακάτω παραθέτουμε την διαστρεβλωμένη εκδοχή του κειμένου και εν συνεχεία το αυθεντικό κείμενο, όπως αυτό στάλθηκε στα γραφεία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

1) Πρώτα ο μαθητής (λάθος)
Πρώτα θα τρέχει ο μαθητής (διορθωμένο)
(ακολουθεί λαχανιασμένος ο εκπαιδευτικός)
Σχόλιο δικό μας: Από την πρόταση αυτή λείπει το ρήμα, αλλά εννοείται εύκολα από το συνολικό νόημα της πρότασης. Πολλοί υπέθεσαν ότι η πρόταση αυτή είναι ελλειπτική. Όπως αποκαλύπτουμε δεν είναι. Σε «ελλειπτική τροχιά» είναι μονο η ζωή μας με αυτούς που μπλέξαμε.

2) «Παιδαγωγική η λογική για τις συγχωνεύσεις σχολείων» (λάθος)
«Παιδαγωγική η λογιστική για τις συγχωνεύσεις σχολείων» (διορθωμένο)

Σχόλιο δικό μας: Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών για το Νέο Λύκειο η “Λογιστική” και η “Χημεία” θα αποτελούν μαθηματα επιλογής. Για το μάθημα της “Λογιστικής Αλχημείας” αναμένουμε διευκρινιστική εγκύκλιο.

3) Το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό σε κάθε συζήτηση (λάθος)
Το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό σε κάθε ζήτηση και προσφορά ελαστικής και μερικής απασχόλησης (διορθωμένο)
Σχόλιο δικό μας: ανοιχτό σε κάθε συζήτηση ήταν μόνο το καφενείο των φιλάθλων με τον Γιώργο Γεωργίου.
4) ………..υπάρχει όμως μια «κόκκινη γραμμή» (λάθος)
………..υπάρχει όμως μια «κόκκινη κλωστή» (διορθωμένο)
Σχόλιο δικό μας: Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη …δώσ’της κλώτσο να γυρίσει παραμύθι ν’αρχινήσει… Έτσι δεν ξεκινάν όλα τα παραμυθια; Και σε οποιον εκπαιδευτικό δεν του αρέσουν τα διδακτικά παραμυθια, στην κόκκινη γραμμή στο πιτς φιτίλι θα βρεθεί.

5) «θέτει τον μαθητή στο επίκεντρο των πρωτοβουλιών μας» (λάθος)
«θέτει τον μαθητή στο κέντρο των πρωτοβουλιών μας» (διορθωμένο)

Σχόλιο δικό μας: Πρόκειται για τους κανόνες του παιχνιδιού “Τα Βελάκια” (Νταρτς,αγγλιστί) με βάση το οποιο θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Επάνω στο στόχο που είναι ο μαθητής υπάρχει στο κέντρο (το λεγόμενο Bull’s Eye που λένε και στους διαδρόμους του υπουργείου) και γύρω γύρω περιοχές στην κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί 1- 20 νούμερα. Το Bull’s Eye είναι χωρισμένο στα δύο. Το εσωτερικό Bull κόκκινο (προς τιμή του Άρη, όχι του Σπηλιωτόπουλου αλλά του κόκκινου πλανήτη) μετράει 50 πόντους και το εξωτερικό Bull πράσινο (όπως τα πράσινα άλογα που μας τάζουν) 25 πόντους. Το κέντρο του στόχου πληρώνει το τριπλάσιο (x3).
Όπως καταλαβαίνετε και μόνοι σας ο “δαίμων του τυπογραφείου” φαίνεται πως μετακόμισε και στα γραφεία του υπουργείου. Όλα τα σφάλματα πληκτρολόγησης ή ορθογραφίας που έγιναν από αβλεψία ή “εκ παραδρομής” διορθώθηκαν άμεσα. Ας ελπίσουμε την επομενη φορα ο χαριτωμένος “δαίμων” να προσέχει που βάζει την ουρά του. Αλλά σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου, συγγνώμη του “δαίμωνα” μέσα…….

http://satyrikon1.blogspot.com/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

1 Comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *